Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kerntakendiscussie CODA is een cultuurhuis voor een groot en breed publiek. Ervaren en beleven staat centraal. Bezoekers kunnen genieten van het gezamenlijke.
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Beleidsplan sc Victoria ’04
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
V E R N I E U W E N D D E N K E N, V E R N I E U W E N D D O E N 1 Project Kunstwerk Diepenheim • Korte terugblik •Resultaten verkenningfase • Projectplan.
SAMEN LEVEN ONTMOETING SOCIALE NETWERKEN SERVICEPUNT VRIJWILLIGERS.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
De rekenkamer van Venlo
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Nico Mulder, manager consumer marketing
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Begeleidingsplannen GGZ
Jongeren Preventie Team
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Citymarketing Hilversum 2006
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
Crowdfunding en subsidies
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Sturing in de stad Marieke Bolle Wethouder Cultuur en Financiën Inhoud presentatie: 1.Voortgang crisisaanpak 2.Fondsen van het Rijk 3.Eigen inkomsten 4.Bezuinigingen.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Historische Vereniging Raalte en Omstreken
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Agenda van Brabant Toekomstgericht investeren én ombuigen 24 november 2010.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Art2B historie & kunst voor iedereen toegankelijk Young professional platform van de Bedrijfsvrienden Dordrechts Museum Art2B Y o u n g U r b a n P r o.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
De Kracht van het Lokale 2.0 Beleidsnota cultuur
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Herontwikkeling vliegveld Twente Presentatie voor de stedelijke raadscommissie Enschede, 10 maart 2008 Peter Kuenzli, VTM.
WAAROM DE NAAM HET HOF VAN NEDERLAND? Presentatie 27 januari 2015.
Op weg naar MJP en verder Auditcommissie over het voorbereidngstraject MJP februari 2010.
“Dordrecht gaat verder met het bestuursakkoord G33/G4”, Presentatie aan de Adviescommissie, 13 maart 2012.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
Deltapoort Samenhang door Samenwerken Jan Edens Programmamanager Deltapoort Dordrecht, 18 februari 2009.
Marcom Triple Helix FoodValley
Erfgoedcentrum DiEP
Plannen
Van Dordt, voor Dordt.
t/m diverse toeristische platforms
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Short film city.
Visie mediawijsheid KB
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Van wet naar Brabantse praktijk
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009

De ambities van Dordrecht Musea sluiten aan bij het Meerjarenbeleidsplan - Aantrekkelijke stad - Ondersteuning van kwetsbare groepen - Verbeteren van de kwaliteit van de directe leefomgeving

De bijdrage van de Dordtse Musea Kerndeelnemer Hofkwartier Twee locaties dragen bij aan deze ambitie –Het Dordrechts Museum vanuit de (schilder)kunst –SIMON VAN GIJN vanuit de geschiedenis van Dordrecht

Waar staan we? Onderzoek onder bezoekers en potentiële bezoekers SWOT – analyse Conclusies beschreven in termen van kritische succesfactoren met als leidraad: ‘wij moeten als uniek ervaren worden.’

Kritische succesfactoren - Een meer uniek aanbod creëren - Focus op Dordrecht zelf - Focus op de Drechtsteden en de rest van de regio - Een meer kindvriendelijke en leerzamer omgeving creëren - Ons profileren als actief en creatief - Meewerken aan de profilering van Dordrecht en zijn rijke historie - Tot herhaalbezoek verleiden - De communicatie met de buitenwereld versterken

Missie Dordtse Musea ‘ontmoeten, inspireren en genieten’ De Dordtse Musea willen een ontmoetingsplaats zijn waar een zo breed mogelijk publiek – vanuit de kunst- en cultuurhistorische rijkdom van Dordrecht – geïnspireerd raakt om op een andere manier naar kunst en geschiedenis te KIJKEN en zo meer van kunst en geschiedenis gaat GENIETEN.

Collectie -Het verbeteren en verantwoord beheren van de collectie. -Het verbeteren van de kennis over de collectie. -Het toegankelijk(er) maken van de collectie. Publiek en presentatie - Het presenteren van het eigen bezit op een onderscheidende manier. -Het maken van aantrekkelijke tentoonstellingen. -Het maken van educatieve programma’s voor diverse doelgroepen: op maat! -Het maken van gevarieerd activiteitenprogramma’s voor een breed publiek.

Samenwerking - Het (nog) intensiever gaan samenwerken met cultuur- en toeristische partners: erfgoedcentrum DiEP, CBK, Kunstmin, Pictura, To Be, Intree Dordrecht, Kunstrondje Dordt, Dordtevaar, ondernemers etc. Pr & marketing - Zorgen dat de musea in Dordrecht en regio gewaardeerd en bezocht worden. - Zorgen dat de Dordtse Musea hun nationale positie behouden en verder uitbouwen. -Zorgen dat de musea een plek zijn voor ontmoeting en ontspanning. -Het ontwikkelen van een website, die op diverse niveau’s voldoet als informatiekanaal

Interne organisatie - Het professionaliseren van de interne organisatie. - Het (nog) klantgerichter gaan werken van de organisatie.

Financiën Bedrijfsplan voor 2009 gedekt. Voor de periode nog besluitvorming: -Onderzoek naar de exploitatie nieuwe Dordrechts Museum -Uitwerking c.q. doorrekening van twee scenario’s met betrekking tot de programmering: ambitieniveau