30-5-2016 Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business case als besluitvoorbereidend instrument
Advertisements

Alumni-portals gezien vanuit een ICT-perspectief Robert van ‘t Sant.
Collect – iT Credit Management Software
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Geïntegreerd RIS voor EUR en ErasmusMC
Server Management Framework
ROC-UP ! Wat is er gerealiseerd ……. 22 Januari 2013
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele.
Enterprise Resource Planning (ERP)
Welkom bij de presentatie van het
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Zichtbare Zorg Voor zichtbare kwaliteit van zorg
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
Kick off ICT Lab CMI Informatica- opleidingen najaar 2010.
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Inrichten van een dienst Weblectures
Informatiebehoefte na invoering van 1mei-deadline (recht op Studiekeuzeadvies) Wat het onderwijs(management) allemaal wil weten over het effect van deze.
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Kwaliteitsnetwerk FPA
Business Intelligence
BlueDolphin To facilitate progress through organized knowledge Wilko Visser VIAG kennissessie 23 mei 2014.
Begincolloqium Bart Brink Bedrijfsprocessimulatie van inrichtings- en organisatie-concepten voor kantoren 7 April 2004 ID
Making Simpler and more Profitable
Introductie Speedbooks Doelgroepen Werking Speedbooks
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
.1 Toelichting project studentmobiliteit: Mobility Online Inge Broekman 18 april 2016.
.1 Kick off ‘Implementatie studentmobiliteit Hans Westerik 25 januari 2015.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT informatieanalyse Andre Brands – december 2014.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Afschaffing centrale loting Frank Peters studentendecaan UU-scholennetwerk 12 november Via Invo egen | Kopt ekst en Voett ekst invoe gen Suba fdelin.
Terug naar eerste pagina Implementatie IKB Boxmeer-Sint Anthonis.
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Elektronische Zorgoverdracht Is XDW een mogelijke oplossing? 22 mei – Jan Feenstra.
Universiteit Utrecht Managementinformatie via het web met behulp van Business Objects Angela Wolffenbuttel Afdeling Informatievoorziening, Bureau Controller.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Meldingen registratie business information management
Gebruikersondersteuning
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
Hergebruik modellen binnen juridische sector
Samenwerking waterbeheerders
Blackboard implementatieplan
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Business case Enterprise Service Bus
ZIVVER introductie implementatieaanpak
ON THE CUTTING EDGE OF E-HEALTH
De sleutel tot succes in een ontvlechtingsproces
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Programma Digitale Leeromgeving
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015

2 Project studentmobiliteit: fase 1 informatieanalyse (september t/m december 2014) Identificatie problemen:  Ondersteuning van processen op de werkvloer is zeer inefficiënt  Management informatie is onvoldoende beschikbaar  Het proces van aanmelding voor een internationale student duurt te lang  Aansturing student mobiliteit op UT niveau versnipperd

3 Project studentmobiliteit: fase 1 Voorstel oplossing problemen: 3 modellen  Eén centrale nieuwe applicatie  Centrale bedrijvendatabase + recycling bestaande applicaties  Osiris als centraal SIS

4 Project studentmobiliteit: fase 2 Requirements (januari t/m mei 2015)  Requirements analyse  Marktonderzoek naar beschikbare pakketten

5 Project studentmobiliteit: fase 2 Requirements: vier aandachtsgebieden  Mobilility  Relations database (contacts and agreements)  Reporting  System (interfaces and non-functionals)

6 Project studentmobiliteit: fase 2 Marktonderzoek beschikbare software:  MoveON van QS-Unisolutions (London)  Mobility-Online van SOP (Wenen)  Osiris–aanmeld van CACI (Amsterdam)

7 Project studentmobiliteit: fase 3 Pakketselectie (juni t/m juli 2015) Criteria:  Functionele eisen: voldoet het pakket aan de door ons gestelde requirements  Vertrouwen in de leverancier: Ervaring, continuïteit, support  Gebruikerservaringen: Ervaring bij andere instellingen met deze applicaties  Kosten: implementatie + jaarlijkse licentie kosten  Financiële situatie leveranciers

8 Selectie: Kwalitatieve analyse ProductLeverancier pros cons

9 Selectie: Kwantitatieve analyse Kwantitatieve analyse: cijfer 4 t/m 9 voor aandachtspunten  Requirements  User interface  Kosten (licentie + implementatie)  Kwaliteit demo  Professionaliteit account manager  Kans op succes implementatie  Continuiteit leverancier  Support leverancier  Referenties product / leverancier

10 Selectie: kwantitatieve analyse Resultaat 1.Mobility-Online MoveON Osiris 5.4

11 Selectie: Referentiebezoeken  Fontys (Mobility-Online)  Thomas More (MoveON)  Hogeschool Zeeland (MoveON)

12 Selectie: Gebruikerservaringen  Succes hangt voornamelijk af van de tijd die wij beschikbaar hebben  Wijk zo weinig mogelijk af van de standaard Flexibiliteit van de pakketten is mooi maar ook een valkuil  Geen data migratie: begin met een schone lei  Gefaseerde invoer: niet alles in één keer willen doen

13 Selectie: Aanbeveling Aanbeveling van projectgroep aan stuurgroep: Kies voor Mobility-Online van SOP

14 Selectie: Kosten Mobility-Online * XXX * Gebaseerd op SaaS oplossing.

15 Verwachte resultaat  Ondersteuning van processen op de werkvloer wordt efficiënter  Management informatie komt centraal beschikbaar  Het proces van aanmelding voor een internationale student kan versnellen

16

17 Noodzakelijke randvoorwaarden  Wijs een proceseigenaar aan  Stel een functioneel beheerder aan (inhoud: workflow, formulieren, rapportages)  Stel een applicatiebeheerder aan (techniek: interfaces en data import/export)  Reserveer het 1e jaar een bedrag t.b.v. extra consultancy en training (ca euro) bovenop de licentie en implementatiekosten van het pakket.

18 Hoe nu verder  Zo snel mogelijk starten met aanschaf en implementatie!  Nieuw project(team)  Doelstelling  Pilot gereed februari 2016  Applicatie volledig inzetbaar september 2016

19 Vragen en discussie