Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni 2015
Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van vragen Bekijken detailtekeningen
16 April 2014 bespreken kaders + ideeën ophalen 3 30 kilometer inrichting Behoud kastanjebomen Rekening houden met supermarkt Rekening houden met ondergrondse infrastructuur
Ideeën Bomen handhaven Éénrichtingsverkeer of tweerichtingsverkeer of autoluw Fietspaden afzonderlijk of op de rijbaan Aandacht voor laad- en losplaatsen Parkeren Materiaalkeuze en straatmeubilair Extra ruimte voor ondernemers 4
Kaders en ideeën hebben geleid tot nader onderzoeken Verkeersonderzoek Bomen effectenrapportage (BER) Toestand riolering 5
Verkeersonderzoek Advies uitrit parkeergarage (DHV 2013) inrit voorvang, uitrit BM straat Verkeerstellingen (maart 2015) - Rode Poort/ Voorvang: 2500 mvt → 5200 mvt - Roosendaalseweg / Voorvang 2900 mvt → 3950 mvt 6
Eenrichtingsverkeer (N/Z) Bereikbaarheid wordt minder logisch Omliggende straten worden meer belast Laden en lossen voor HEMA wordt moeilijker Snelheid verkeer neemt toe Kans op tegen verkeer inrijden 7
Bomen effect rapportage Onderzoek naar kwaliteit bomen (toekomstwaarde) Proefsleuven gegraven Ondiep wortelen parkeren tussen bomen niet mogelijk 8
9 Totaal 60 bomen -1 boom < 5 jaar - 1 boom jaar - 58 > 10 jaar
Rioleringsonderzoek Riolering in hoofdrijbaan is nog goed. Riolering aan oostzijde moet vervangen dan wel gerenoveerd worden West zijde moeten plaatselijk gerepareerd worden 10
Variant 0 11 Huidige situatie plus inpassing in en uitrit supermarkt
Variant 1 12 Tweerichtingsverkeer Vrij liggend fietspad Voorvang/ Rode Poort Laden en lossen op rijweg
Variant 2 13 Éénrichtingsverkeer zonder rijbaanversmalling Vrij liggend fietspad Voorvang/ Rode Poort Laden en lossen naast rijweg
Variant 3 14 éénrichtingsverkeer met rijbaan versmalling fietsers op rijbaan extra langsparkeerplaatsen p-weg
Variant 4 15 Tweerichtingsverkeer Rijbaan 6 meter breed fietsers op rijbaan Laden en lossen op rijweg extra parkeerplaatsen p-weg
Beoordeling Verkeersveiligheid Bomen Parkeren Ruimte voor ondernemers Afwikkeling vrachtverkeer en buurt- en wijkbus 16
Conclusie Variant 1 scoort het beste op verkeersveiligheid, afwikkeling vrachtverkeer. Variant 1 scoort op andere onderdelen goed. 17
Voorkeursvariant (=variant 1) 18
Voorkeursvariant (=variant 1) 19
Voorkeursvariant (=variant 1) 20
Voorkeursvariant (=variant 1) 21
29 juni presentatie plus reacties verzamelen 2 weken ter inzage, etten-leurdoethet gewoon.nl Alle reacties verzamelen Waar mogelijk verwerken Eindverslag naar College Opstellen Definitief ontwerp Eind 2015 start werkzaamheden 22
Zijn er vragen? 23