Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Arkelstein, school voor Praktijkonderwijs Oefenen met de zoekmachine Google Deel 5: Zoeken met meerdere trefwoorden.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
het bouwen van een website
Social Media.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
Tips voor de blogger in spé.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Online marketing Expert (in een week)
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Centraal Examen Nederlands
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
SEO Seminar.
Beeldschermvriendelijk schrijven
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
De website.
Marketing en zoekmachines
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Transcript van de presentatie:

Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf

Hoe gaan we dat doen?  Zoekmachine facts & figures  De basis van zoekmachine optimalisatie  Regels voor zoekmachine vriendelijke webteksten  Meten is weten!  Tips

Hoe komen bezoekers op de site?

 98 % zoekt via Internet naar informatie  95 % van de Nederlanders zoekt met Google  85% van de zoekers denkt: toppositie = topbedrijf  87% vergelijkt producten en diensten via Google

Hoe komen bezoekers op de site?  Belangrijke feiten omtrent zoekgedrag:  32% zoekt op 2 woorden per zoekopdracht  27% zoekt op 3 woorden per zoekopdracht  Slechts 15% zoekt op 1 woord per zoekopdracht  Ruim 14% zoekt op maar liefst 4 woorden  Ruim 25% van alle zoekopdrachten in Google.nl op een willekeurige dag zijn NIEUW!

Hoe komen bezoekers op de site? Betaald Organisch

Zoekmachineresultaten  Kijk verder dan tekst:  Afbeeldingen  Video  Lokaal

Verbeter de vindbaarheid  Hoe waardeert Google de site?  Techniek  Relevantie  Populariteit

Techniek:  Structuur en opbouw: Werk netjes met : 1* 2* Home opleidingen activiteten

Techniek  Schone urls  Niet: ?option=com_content&view=category&id=5&Itemid =8  Maar:

Techniek  Gebruik geen frames  Geen flash  Gebruik een cms dat zoekmachinevriendelijk is, zoals Wordpress of Joomla

Relevantie en populariteit  Verwerk zoekwoorden in je tekst  Gebruik interne links voor meer informatie  Zorg dat anderen naar jullie site verwijzen  Actualiteit  Zorg voor unieke content

Hoe komen bezoekers op de site?  Wat is je doelstelling ◦ Vereniging :  Duikvereniging ◦ Doel:  “ Vindbaar zijn” ◦ Voor wie:  “Iedereen die wil (leren) duiken omgeving Haarlemmermeer” ◦ Op welke zoekwoorden:  “Duiken”, “Duikvereniging”, “Duikvereniging Haarlemmermeer”, “Opleiding Duikvereniging Haarlemmermeer”.  Het perfecte zoekwoord… ◦ Keyword search tool van adwords 

Hoe kom je aan de juiste zoekwoorden? Duikles Duiklessen duikopleiding duikspullen Duiksport online duikwinkel Duikopleidingen Duikbrevet Kosten duikbrevet  duikvereniging  duikvereniging hoofddorp  duikvereniging nieuw-vennep  duikvereniging haarlemmermeer  duikcursus  duikcursus hoofddorp  duikcursus nieuw-vennep  duiken hoofddorp  duiken nieuw-vennep  duiken toolenburgse plas  duiken tolenburgse plas  duiken haarlemmermeerse bos

Hoe blijven bezoekers op de site?  Wat vindt de lezer fijn:  Scanbare teksten: Alinea’s en kopjes  Snel de juiste informatie  Korte zinnen  Overzicht: Lijstjes  Actieve tekst  Meer informatie (ook goed voor de interne linkbuilding) Schrijf voor de lezer, niet voor de zoekmachine! Dus informatief.

Wat moet je niet doen?  Passieve zinnen in lijdende vorm  Lange zinnen schrijven  Grote blokken tekst schrijven  Geen tussenkopjes gebruiken  Schrijven in Jargon (tenzij)  “Klik hier” gebruiken  Koppen als Informatie/ Overig/ Diversen

Hoe komen bezoekers op de site? Zoekwoorden header (h1/h2/h3) van pagina Zoekwoorden header (h1/h2/h3) van pagina Zoekwoorden in titel van pagina Zoekwoorden URL van pagina Zoekwoorden in de hyperlinks van de pagina Zoekwoorden in de hoofdtekst Zoekwoorden in de vetgedrukte tekst

Populariteit en linkbuilding  Verwijzen anderen naar je website?  Zorg voor links naar je website op andere sites. Hierbij is belangrijk:  De inhoud van de sites die naar je linken  De populariteit van sites die naar je linken  Gebruik Social Networks voor linking naar eigen site:  Facebook  Twitter  YouTube  Reageer op Weblogs (maar hou het zuiver, neem deel aan de discussie en ga geen reclame maken)

Linkbuilding  Wie kan naar je website linken?  Internet directories (dmoz.org)  Startpagina en andere linksites (check NOB)  Websites: brancheorganisaties  Google Maps  Links bij duikwinkels, leveranciers of andere duikverenigingen  Wie linkt naar de concurrentie? 

Meld je aan bij Google Analytics Belangrijk om te weten:  Google analytics meet veel:  Hoeveel bezoekers op pagina  Hoe lang bezoekers op pagina zijn  Waar vandaan bezoekers komen  Op welke zoekwoorden bezoekers zoeken  Evalueren!  Wat doe ik goed/wat niet ces-organic/a w p /

Vragen?  Tips:  Zie hand-out  Bedankt voor jullie aandacht!