Co-creatie en de creatieve industrie. 2 Richard st. John.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

De kansen én valkuilen van nieuwe media
Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Introducing Unify Name goes here Date goes here. Copyright © Unify GmbH & Co. KG All rights reserved. In de afgelopen tien jaar zagen we een geweldige.
BC bijeenkomst 1 september Politie Haaglanden Innovatie 2 Historie: Werkplan BKI  Beter benutten ondersteuningsstructuur  Stimuleren innovatief.
E-learning inzetten als vormingsinstrument
Agenda workshop e-mentoring Vraag Inleiding e-mentoring in internationaal perspectief. Karin Vaessen, Kennispunt mentoring Introductie Skolarz, Nederlands.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
En nu naar 2020 Hugo Veeger Defacto 14 oktober 2013
Samen werken aan een gezonde regio!
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Hyves marktplaats. Collaboration Shipley: “Cooperation is a much less involved affair [than cooperation] in which sole, independent participants advance.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Advanced Business Information Solutions Interactieve televisie.
Gyor, Joyce, Sherida, Michael & StephanCMD1C. Het Concept Een on- en offline community voor de fotografen van Pieter de Hoochweg. Deze community zal “Photogeniek”
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Behind Interactive Media. Agenda 1.Huiswerk doornemen 2.Server side & Client side 3.Quiz 4.Huiswerk.
Sun Proprietary/Confidential: Internal Use Only Welkom bij de OSUM Community Michallis Pashidis Student Bachelor Informatica OU.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Training voorbeeld voor
DMK – week 2.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Crowdfunding.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
Inleidende Module Waarom Web 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Informatiebijeenkomst
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Open Access Waarde van onderzoek voor het MKB
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
Welkom! WELKOM! HR-Netwerkdag Omgevingswet
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Co-creatie en de creatieve industrie

2 Richard st. John

3 Doel Meenemen in de wereld van co-creatie

4 Internet van informatie naar interactie Behoefte in VS om gesloten systeem te ontwikkelen met kennisinstellingen 1967 Verbinding 4 hostcomputers Apranet 1972 Openstelling buiten universiteiten e verbinding Nederland host wereldwijd 1990 In 1 jaar # hosts 100 k naar 300k e On line winkel 1999 Opkomst On line banking 1996 Internet- telefonie 1995 On Line Radio 2001 Knappen Internetbel Gebruikers users

5 Van 1.0 naar 2.0

6 Internet en geld verdienen?

7 Je digitale netwerk netwerken inspireren uitwisselen produceren informeren

8 Online produceren

9 Wikipedia Wikipedia; een online encyclopedie, wordt continu gevuld met kennis van mensen over de hele wereld. 75,000 active contributors more than 10,000,000 articles in more than 260 languages.10,000,000 articles260 languages Met co-creatie wordt de denkkracht van zo'n community ingezet bij de ontwikkeling van uw (nieuwe) product of dienst.

10 IPhone App store

11 Lego CREATOR

12 RedesignMe en Pickwick

13 Inspireren en waarderen

14 En nog vele anderen…..

15

16 Co-creatie

17 Logo contest

18 Freelance marktplaats

19 Foto’s

20

21 Inspiratie Espacenet Databank modellen

22 De werkwijze

23 Kansen voor de creatieve industrie Verkopen producten/ideeën/concepten In contact komen met potentiële odrachtgevers Netwerken Inspiratie opdoen In gesprek met vakgenoten over de wereld Vinden van oplossingen

24 Facilitators implementatie open innovatie Co-creatie van producten User Centered ontwerptraject Co-creatie van reclame campagne Co-creatie van producten Co-creatie van diensten Blauwdruk voor innovatie Design-game Het totale innovatietraject

25 Programma meiKennismaak bijeenkomst 20 meiInnovatiepitch deelnemers co-creatie 27 meiStart co-creatie deelnemers 24 juniCo-creation Event OktoberExpositie tijdens DDW?

26 LinkedIn

27 Bronnen TED.com Slideshare.net Flickr.com Wikipedia

28 Nog enkele tips media-congres-40-voorbeelden-van-succes-met-social- media/ media-congres-40-voorbeelden-van-succes-met-social- media/ probably-dont-know-about/comment-page-1/ probably-dont-know-about/comment-page-1/

29 Detlef La Grand Dit project wordt financieel ondersteund vanuit het project NDIV