Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen 2008. Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
Advertisements

SCO Rijk woensdag 13 juni 2012.
Geef samen met SBR kinderen met een meervoudige beperking een kans om op te groeien tussen leeftijdsgenoten zonder een beperking.
Vragenuur raadsvergadering 5 november 2009 inzake Egyptische Poort.
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Groei van hof ter weide Informatie geven Vragen beantwoorden
Vrijwillige van werk naar werk fase 1. Van werk naar werk onderzoek2. Van werk naar werk plan U besluit dit plan niet op te volgen: u houdt dit plan voor.
Nu: weer samen naar school
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Molen Ceres Mogelijke ontwikkeling terrein rond molen Ceres.
Presentatie varianten Schepenenstraat1 Brede School Schepenenstraat Presentatie 12 februari 2008 raadsbijeenkomst.
Presentatie Vroonermeerbos
SES-Omkadering BaO Uitgangspunten Juni 2012.
Taskforce huisvesting arbeidsmigranten Dordrecht Governancevraagstukken rond de nieuwe arbeidsmigranten.
Workshop Wonen en Zorg Maatschappelijk Kosten Baten Analyse
passend onderwijs en zorgplicht
ALGEMEEN Het onderwijsdeel en de traforuimte van het Aardwetenschappengebouw wordt gesloopt tbv het nieuw te bouwen Onderwijscentrum Werkzaamheden zijn.
INFORMATIEAVOND SCHOOLJAAR dinsdag 17 mei 2011.
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
Huisvesting Nijmegen Mariëtte van Dorst, bestuurder Hera
Voorontwerpbestemmingsplan “Stationskwartier” Welkom op deze informatieavond Woensdag 11 september 2013.
19 augustus 2014 Nu en in de toekomst Samen uw woonwensen realiseren.
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Verlaat Uden Bouwsystemen
Woningstichting realiseert en initieert Verkenning zonder voorwaarden vooraf –Samenhang ouderinitiatief –Samenhang bewoners –Ideeën, wensen, eisen en vragen.
Dorpshuis op Graft
Annelies Kepper Trimbos-instituut Universiteit Utrecht
Opvang asielzoekers. Holsbeek (60) ✚ Gaan kinderen naar school? ✚ Nee, gelet zeer tijdelijk verblijf in het centrum. ✚ Wel les Nederlands in noodopvangcentrum.
Continuïteitsparagraaf doel en proces investeringen Jola Bink 23 september 2015.
Verkenning locatie uitbreiding onderwijshuisvesting Nijmegen noord-oost concept afweging locaties.
Het huidige model Obs ’t Hunnighouwersgat. Schooltijden groep 1 tot en met 4 Maandag, Dinsdag, Donderdag:08.25 – 11.45Pauze van tot met pauzehapje.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Huisvesting Maaswijk. Inleiding Huisvestingsbeleid gemeente – hoe werkt het? Blik op Spijkenisse …en m.n. op de Maaswijk Beleid van de VCPO.
Informatiebijeenkomst Leerlingenvervoer Presentatie (regelgeving) Leerlingenvervoer April 2013 BAR-gemeenten.
MIT en KEI informatiebijeenkomst MIT 2016 KennisvoucherRVO Innovatie-adviesprojectSNN HaalbaarheidsprojectSNN R&D samenwerkingsproject SNN
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Voorstellen Ir. J.B. (Hans) de Mare Mare Architectuur & Advies, Helmond voormalig architect (-directeur) bij Eindhovense bureaus tot voor kort bestuurslid.
Troelstralaan De Troelstralaan loopt van Ringbaan-West tot Van Hogendorplaan en is een doorgaande weg in de wijk Goese Polder. Deze wijk, waar de bouwactiviteiten.
Toekomstvisie Raamsdonk Pilot Raamsdonk Raamsdonk (27 oktober 2008)
1 Gorinchem bouwt aan onderwijs Presentatie strategische keuzes onderwijshuisvesting 2 februari 2010.
Onderzoek netto-lasten onderwijs Lansingerland Raad 25 november 2014.
Woningmarktonderzoek 23 november. Regio-onderzoek Groningen-Assen Actueel beeld van de woningbehoefte in 2015, 2020 en 2025: Wat is de aard en omvang.
Ieder kind de best passende ontwikkeling februari 2013 OP WEG NAAR 2014.
Locatiestudie Brede School op voormalig Morgenzon-terrein te Zeeland 26 januari 2011 Inhoud.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Tijd voor andere schooltijden?. Waarom deze informatie avond?  De MR zal zich neutraal opstellen  Vanavond zal ook niet besloten worden of er een continurooster.
Discussienota Bouwgrondprijs voorbereidende raadsvergadering 22 juni 2010.
Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO Friesland Informatie voor ouders en leerkrachten.
Centrumvisie Zeeland Presentatie 29 september 2010.
Caspar Boendermaker Wissenkerke, 26 september 2013 Afwegingen MFA / Stadspolder.
CAOP Utrecht 8 november  32 besturen VO-scholen, ROC’s en lerarenopleidingen in provincie Utrecht  Diverse projecten m.b.t. personeelsbeleid en.
PASSEND ONDERWIJS IN DORDRECHT DORDTSE KINDEREN KUNNEN IN DORDRECHT NAAR SCHOOL Yvette van Hoof Directeur Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Dordrecht.
1 Verbeterplan Zwembad “De Marke”” in opdracht van gemeente Hattem Maart 2014.
Opvang van vluchtelingen (Inter)nationaal probleem en lokale bijdrage Jan W. Brenninkmeijer Burgemeester.
Nieuw onderwijsconcept en plaatsing. Besluit 1. Extra begeleidingsbehoefte: Aanmelding gebeurt bij een VO - ‘moeder’school. 2. Flexibel arrangement met.
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
Heroverweging onderwijshuisvesting Reek.. Uitgangssituatie. Locatie voormalige kleuterschool, pand is inmiddels gesloopt. De Vlinder Basisschool De Kreek’l.
Het Carré Een nieuwe visie op het historisch centrum De Heerenveense School 11 juli 2012.
Aangesloten bij: Welkom bij Reinaerde - Dennendal.
Alternatief voorstel erfpacht conversieregeling
Hogent Natuur en techniek
Informatie over nieuwbouw dagbesteding
Ontwikkelingen Peuterspeelzaal
Van rapport naar portfolio
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
Locatiestudie brede school kern Zeeland
Doelstellingen 2017 Per jaar 45 kinderen in de nachtopvang, die gemiddeld 50 nachten blijven  in 2017: 71 kinderen (32 meisjes en 37 jongens). Ze bleven.
passend onderwijs en de overdracht po-vo
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
MEEDOEN IN OSSENDRECHT EN CALFVEN
Transcript van de presentatie:

Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.

Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook uitbreiding van haar zorg (gezinsvervangende woningen)- en kantoorfunctie. Groei aantal leerlingen zet gestaag door  6 permanente groepslokalen gerealiseerd. - schooljaar 2006/2007  4 semi-permanente lokalen geplaatst. - schooljaar 2008/2009  2 semi-permanente lokalen geplaatst. Integraal uitbreidingsplan is achterhaald. Uitbreiding naar 15 permanente groepslokalen op basis van nieuwe leerlingenprognoses.

Huidige situatie. De Vlinder Basisschool De Kreek’l Locatie voormalige kleuterschool, pand is inmiddels gesloopt.

Drie scenario’s. Scenario 1. - De Kreek’l wordt verkocht aan Stichting Maashorst maar krijgt geen onderwijsbestemming. - De stichting kan hier diverse onderwijs- en zorggerelateerde functies huisvesten. - De uitbreiding van de Vlinder gaat door op het perceel van de voormalige kleuterschool. - Op een andere locatie in Reek zal een nieuwe school gebouwd worden. - Elders in Reek zal een gezinsvervangend huis worden gebouwd. Onderwijs (uitbreiding Vlinder) Locatie voormalige kleuterschool Locatie de Kreek’l Bestaand gebouw Zorg (Stichting Maashorst) Onderwijs (De Vlinder)

Drie scenario’s. Scenario 2. - De Kreek’l blijft eigendom van de gemeente en zal worden bestemd voor onderwijs ten behoeve van SO en/of Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) De Vlinder. - Het perceel van de voormalige kleuterschool wordt derhalve niet ingezet voor de uitbreiding van de Vlinder. - Het terrein zal worden verkocht aan Stichting Maashorst, waar de stichting een gezinsvervangend huis zal realiseren. - Op een andere locatie in Reek zal een nieuwe school worden gebouwd. Locatie voormalige kleuterschool Bestaand gebouwLocatie de Kreek’l Gezinsvervangend huis (Stichting Maashorst) Onderwijs (De Vlinder) Onderwijs (uitbreiding van De vlinder)

Drie scenario’s. Scenario 3. - De uitbreiding van ‘De Vlinder’ vindt plaats op het perceel van de voormalige kleuterschool. - Er wordt geen nieuwe basisschool gebouwd. Basisschool ‘De Kreek’l’ blijft in haar eigen gebouw. - Elders in Reek zal een gezinsvervangend huis worden gebouwd. Onderwijs (uitbreiding Vlinder) Onderwijs (De Kreek’l) Schoolbestuur Optimus. Onderwijs (Vlinder) Locatie voormalige kleuterschool Bestaand gebouw Locatie de Kreek’l

Scenario 1. Onderwijs (Vlinder) Zorg (Stichting Maashorst) Locatie voormalige kleuterschool Bestaand gebouwLocatie de Kreek’l - Getaxeerd bedrag (1,4 miljoen) voor de Kreek’l is niet op te brengen door Stichting Maashorst. - Kantoorfunctie elders in Reek of daarbuiten realiseren. - Dit scenario valt af. Gezinsvervangend huis

Samenvatting scenario 2. Samenvatting: -Uitbreiding van de Vlinder met 9 permanente groepslokalen. -Uitbreiding van 3 semi-permanente groepslokalen (tijdelijke huisvesting). -Upgraden van 4 bestaande semi-permanente groepslokalen.

Tijdelijke huisvesting. Starten met nieuwbouw Kreek’l daarna gebouw Kreek’l geschikt maken voor Vlinder. Afhankelijk van het groeitempo moeten er nog 3 semi-permanente groepslokalen bijgeplaatst worden. Deze 3 semi-permanente groepslokalen plaatsen op het voormalige terrein van de kleuterschool.

Voordelen scenario 2. Locatie voormalige kleuterschoolBestaand gebouw Onderwijs (uitbreiding Vlinder) Onderwijs (De Vlinder) Gezinsvervangend huis Locatie de Kreek’l - Stichting Maashorst kan een gezinsvervangend huis realiseren op het terrein van de voormalige kleuterschool. - Er komt geen forse bouwmassa te staan naast de huidige Vlinder. - De 3 extra semi-permanente lokalen kunnen op het perceel van de voormalige kleuterschool worden geplaatst. - Er blijft voldoende oppervlakte over voor het speelterrein. - Stichting Maashorst kan zich meer als eenheid presenteren.

Nadelen scenario 2. - Het acute ruimteprobleem voor de Vlinder kan niet snel worden opgelost (eerst nieuwbouw). - Hoge kosten voor de bouw van een nieuwe school. - De bouw van het gezinsvervangend huis kan pas starten indien de uitbreiding van de Vlinder gereed is in basisschool de ‘kreek’l. Locatie voormalige kleuterschool Gezinsvervangend huis Onderwijs (De Vlinder) Onderwijs (uitbreiding Vlinder) Bestaand gebouwLocatie de Kreek’l

Scenario 2A. Huidige pand van OBS ‘De Wizzert’ verplaatsen naar Reek ten behoeve van tijdelijke huisvesting voor basisschool de Kreek’l. - De Kreek’l kan gedurende de nieuwbouw gebruik maken van het semi-permanent gebouw van de Wizzert. - Optie is afhankelijk van de keuzes die worden gemaakt ten aanzien van tijdelijke huisvesting voor OBS de Wizzert in Zeeland. - Snellere overgang, lagere huurlasten.

Samenvatting scenario 3. Samenvatting: - Uitbreiding van de Vlinder met 9 groepslokalen in permanente bouwaard. - Verwijderen van 6 semi-permanente groepslokalen van de huidige locatie. - Plaatsen van 9 semi-permanente groepslokalen ten behoeve van tijdelijke huisvesting op een nader te bepalen locatie (periode van 3 jaar).

Voordelen scenario 3. Onderwijs (Vlinder) Locatie voormalige kleuterschool Onderwijs (Vlinder) Onderwijs (De Kreek’l) Bestaand gebouw Locatie de Kreek’l - De eerder geplande uitbreiding op het perceel van de voormalige kleuterschool wordt uitgevoerd. Het plan dient echter wel aangepast te worden, in verband met de bouw van 9 groepslokalen. - Het acute ruimteprobleem voor de Vlinder wordt relatief snel permanent opgelost.

Nadelen scenario 3. - De bouw van 9 groepslokalen is een forse bouwmassa. - Effect op de parkeerdruk. - Tijdelijke huisvesting zal moeten uitwijken. Dit vergt een nieuwe locatie voor tijdelijke huisvesting en hoge kosten voor verplaatsing. - Zoeken naar nieuwe locatie voor tijdelijke huisvesting. - Perceel van de voormalige kleuterschool kan niet worden ingezet voor een gezinsvervangend huis. - Oppervlakte van het speelterrein wordt krapper, bebouwd oppervlak wordt groter. - Grote intensiteit van veel kinderen op weinig oppervlakte past niet bij deze doelgroep. - Het totale aantal kinderen aan de Mgr. Suijsstraat 8 en 10 wordt hoog. - Overlast voor de omgeving bij halen en brengen. Onderwijs (Vlinder) Onderwijs (Vlinder) Onderwijs (De Kreek’l) Locatie voormalige kleuterschool Bestaand gebouwLocatie de Kreek’l

Scenario 3a. Uitbreiding van de Vlinder vindt plaats op het perceel van de voormalige kleuterschool. Het huidige pand van OBS de Wizzert inzetten voor tijdelijke huisvesting voor de Vlinder. - Huidige pand Wizzert (5 lokalen) inzetten voor tijdelijke huisvesting Vlinder en 4 semi-permanente groepslokalen bijplaatsen. - Huidige 6 semi-permanente groepslokalen verwijderen. - Zoeken naar een geschikte locatie waar huidig pand van de Wizzert (5 lokalen) en 4 semi-permanente groepslokalen voor een periode van 3 jaar tijdelijk geplaatst kunnen worden.

Overzicht kosten.