Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Sociale media bij HR & jobs
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Operationeel plan DIMAGINI
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
‘Boost je Business met LinkedIn’
Training facebook voor gevorderden
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Big Data.
Big Data.
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Social media

Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram

Over ons Gestart in social media specialisten Maandelijks +/- 100 klanten Gevestigd in Etten-Leur Resultaatgericht

Cijfers Facebook

Facebook pagina 192 likes 3400 personen bereikt

Voorbeeld likes likes bereik

Voorbeeld check-ins check-ins 5000 likes bereik

Facebook pagina analyse Groei aantal likes Totaal bereik Berichten bereik Analyse per bericht in bereik en interactie

Facebook pagina – tip Nodig je Facebook vrienden uit om de pagina leuk te vinden!

Facebook berichten Foto of video uploaden. Foto album aanmaken over bepaald onderwerp. Foto carrousel met links erin verwerkt.

Voorbeelden

Facebook berichten Aanbieding met kortingscode. Evenement aanmaken om meer aandacht te krijgen voor bijeenkomsten. Mijlpaal om de tijdlijn te vullen met foto’s uit het verleden.

Facebook advertenties Facebook advertenties zijn zowel op PC als mobiel in te stellen.

Advertentie soorten ‘Vind ik Leuk’ advertenties om meer volgers op de Facebook pagina te krijgen.

Advertentie soorten Websiteklikken advertenties met call- 2-action om meer mensen naar de website te krijgen.

Advertentie soorten Post-engagement advertenties zijn de meest bekende en gebruikte advertenties op Facebook. Deze zijn bekend van de ‘boost’ of ‘promoot’ button op de Facebook pagina.

Advertentie soorten App installaties advertenties zorgen voor meer app installaties of meer app gebruik.

Advertentie soorten Facebook Leads advertenties maken het mogelijk zonder goede conversie geoptimaliseerde website toch online leads te genereren.

Doelgroepen Op locatie: Land, woonplaats, postcode gebied. Op demografische gegevens: leeftijd, geslacht, taal, relatiestatus, functietitel, opleiding en gezinssamenstelling. Op interesses: vermaak, muziek, films, hobby’s, sport, eten en drinken, winkelen, technologie etc. etc. Op gedrag: aankoopgedrag, soort telefoon, soort computer. Op connecties: vrienden van een pagina of website.

Unieke doelgroepen Op websitebezoekers en databases: websitebezoekers, e- maildatabases of telefoonnummerlijsten zijn ook doelgroepen. ‘Look a like’: maak nieuwe doelgroepen die lijken op je eigen doelgroep om nog gerichtere advertenties te creëren.

De kracht van Facebook Zichtbaar op alle apparaten Meetbaar meer omzet!

Advertentie resultaten Resultaten in bereik, kosten per klik, doorklik percentages en conversieopbrengst. Op welke apparaten aankopen of leads gegenereerd worden.

Twitter

Twitter volgers Volgen en volgers. Korte profiel informatie. Foto’s en video’s.

Twitter berichten Kort en krachtig. Gebruik # hashtags om over bepaalde onderwerpen te communiceren. vermeldingen maakt het makkelijk om met andere personen in contact te komen.

Twitter zoekfunctie Gebruik zoekwoorden of zoek op locatie. Handig om in de gaten te houden of er meldingen zijn over je bedrijf.

Linkedin: Verschil tussen een persoonlijk account en zakelijke pagina. Handig om netwerk uit te breiden.

Linkedin berichten (profiel) Vertel je connecties over je werkzaamheden. Voeg er een foto bij om het visueel aantrekkelijk te maken.

Linkedin berichten (pagina) Ook op een Linkedin pagina kan je updates delen met je volgers. Statistieken in impressies en interacties zijn hier zichtbaar.

Linkedin blogs (profiel) Nieuw op Linkedin. Erg krachtig omdat al je connecties een melding krijgen van het bericht dat je gepubliceerd hebt.

Linkedin aanbevelingen Een goede aanbeveling van bijvoorbeeld een klant op Linkedin heeft veel waarde.

Linkedin geavanceerd zoeken Zoeken op trefwoorden, functietitel, bedrijfstak etc. etc. Een betaald account heeft toegang tot meer zoekfuncties.

Linkedin advertenties Enkel geschikt voor B2B Gerichte doelgroepen bereiken op functietitel, bedrijfstak en bijv. opleiding. Klikken vanaf +/- € 3,50. Duur in vergelijking met Facebook advertenties met dezelfde doelgroep opties.

Youtube 6,8 miljoen Nederlanders bekijken video’s op Youtube. Zakelijke pagina mogelijk in huisstijl om video’s overzichtelijk weer te geven. Goed voor zoekmachine resultaten.

Instagram Opkomend social media kanaal 1,8 miljoen Nederlandse gebruikers Vooral veel jongeren

Instagram advertenties Gerichte advertentie mogelijkheden zoals op Facebook Resultaat goed te meten. Foto en video advertenties