2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Voorlichting STUDIEJAAR INFORMATICA OPLEIDINGEN (TI, INF, BI)
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Het is vandaag Girlsday!
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Wat kost dat wel niet? Heb jij enig idee?.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Seksualiteit: gave van God
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
Realisaties Industriële Sturingen
Presentation Of Learning
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Naam: krushenka Mijn hobby : curacao Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Naam: Mijn hobby : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Mijn hobby: counterstrike-cource
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Door Kato,Niels, Nikita. Wat doet dat Beest daar ? Waarom lig je op je rug ?
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Het maken van een spreekbeurt
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Jij bent okay! Een competentietraining voor jongeren met LVB en hun ouders met psychische en/of verslavingsproblemen Ivon Riemersma Junior onderzoeker.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Sport in de samenleving!
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Presenteren en communiceren
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Welkom in de bibliotheek!. Wat gaan we vandaag doen? Presentatie met boekentips (ca. 10 minuten) Rondleiding (ca. 10 minuten) Zelf boeken zoeken op de.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Artis.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Met een gebogen hoofd zit Carmen aan tafel met haar boek. Met een moeilijk gezicht kijkt ze naar de opdrachten voor zich. Over een paar weken is haar.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Big Data.
Big Data.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Transcript van de presentatie:

2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen

3 80% van de Nederlanders heeft zijn smartphone altijd bij zich 47% van de Nederlanders kan mobiele telefoon moeilijk een maand missen

4 ‘Je hebt heel de wereld in je broekzak en het is een soort afstandsbediening van je leven. Zet ‘m op foto kanaal (dagboek van m’n leven), bel kanaal (sociaal maar ook zakelijk communiceren), opzoek kanaal (internet), roddel kanaal (whatsapp) en planningskanaal (agenda, ov en navigatie)’. Vrouw, 30 jaar, hoger opgeleid What’s happening mobile? ‘Na mijn vrouw en kinderen is mijn telefoon mijn allessie. Hij zorgt er voor dat ik op tijd wakker ben om naar mijn werk te gaan. Hij zorgt er voor dat ik (meestal) rechtstreeks bij mijn klanten kom. Hij zorgt er voor dat ik altijd contact met mijn lieve vrouw kan hebben. Hij zorgt er voor dat ik vaak mijn eten heb (thuisbezorgd,nl), aan mijn trekken kom (meiden van holland.nl) en snel weet wanneer de concurrentie van Feijenoord punten verspeeld heeft. Kortom hij zorgt goed voor mij. Jammer dat hij de kinderen niet uit de crèche kan halen’. Man, 29 jaar, laag opgeleid

5 Belangrijkste situaties gebruik mobiele telefoon 50% tijdens reizen OV 65% tijdens het wachten 57% tijdens het tv kijken 46% tijdens het winkelen What’s happening mobile?

6 Belangrijkste situaties gebruik mobiele telefoon What’s happening mobile? Man-vrouw verschillen 48%privégebruik op werk38% 37%op de wc27% 24%op de fiets13% 21%tijdens het autorijden7% 15%tijdens een vergadering5%

7 Luistert u naar uw klant?

Wat levert het op? 8

9 Doen en dan meten Kijken naar wat de klant doet

10 Denk van buiten naar binnen Klantgericht denken

Hoe? 11 Klanttevredenheidsonderzoek

Trends Big data Klantenpanel Social media-monitoring Mobile research Communities 12

13

14 Pilot met BiebPanel App

Pilot met BiebPanel App (1) Onderzoek: Vindbaarheid en presentatie 14 pilot bibliotheken 77 deelnemers 15

Pilot met BiebPanel App (2) Doelstelling –naast onderzoek in retrospectief, ook real-time en location-based informatie verzamelen –jongeren aanspreken om deel te nemen aan onderzoek 16

Hoe werkt het? Aanmelden3. Naar de bibliotheek4. Opdrachten bekijken2. App downloaden5. Opdrachten uitvoeren

De BiebPanel App 18

Vragen en opdrachten (2) Foto-opdrachten: –Maak een foto van boeken die volgens u aantrekkelijk gepresenteerd zijn –Maak een foto van een plek in de bibliotheek waaraan u zich ergert of stoort 19

Vragen en opdrachten (1) Bent u in de bibliotheek? (GPS locatie ter controle) Stellingen: –De materialen in de bibliotheek zijn aantrekkelijk gepresenteerd –Ik kan in de bibliotheek snel vinden wat ik zoek. 20

Vragen en opdrachten (3) Zoek-opdracht: –Zoek het boek ‘De Vliegeraar van Khaled Hosseini’ –Heeft u het boek gevonden? –Hoe heeft u het gevonden? –Hoeveel moeite kostte het? (Customer Effort Score) 21

Vragen en opdrachten (4) Evaluatie-vragen: –Wat vond u van deze vragenlijst? –Bereidheid om vaker mee te doen aan onderzoek via de app + toelichting 22

Wie doen er mee? Jongeren meest geïnteresseerd 23

Wat levert het op? (1) Real-time en location-based resultaten 24 Centrale Bibliotheek Rotterdam: Hoogstraat 110

Wat levert het op? (2) Visuele resultaten (foto-opdrachten) 25

Wat levert het op? (3) Meer accurate resultaten dan in retrospectief 26 Ander antwoord PositieverGelijkNegatiever De materialen in de bibliotheek zijn aantrekkelijk gepresenteerd 48%30%52%18% Ik kan in de bibliotheek snel vinden wat ik zoek 39%24%61%15% Customer Effort Score70%59%30%11%

Wat levert het op? (4) Tevreden deelnemers 27 Beoordeling vragenlijst 82%3% Vaker meedoen? 99%1%

Conclusies Onderzoek in bibliotheek levert nieuwe en andere inzichten opOnderzoek in bibliotheek levert nieuwe en andere inzichten op Onderzoek in bibliotheek is leuk om aan mee te doenOnderzoek in bibliotheek is leuk om aan mee te doen Gebruik app aantrekkelijk voor jongere doelgroepenGebruik app aantrekkelijk voor jongere doelgroepen 28