We worden steeds socialer. Hans Hoornstra 43 Ik hou van mijn hond.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

The customer centric software company
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
#Exactlive12 / #livesessie8 Wel of niet naar de cloud?
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Samen leren samen werken in de cloud
Toegang en identiteitsmanagement
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Kinderen online.
PRIVATE DETECTIVE Koppeling met sociale netwerken Ontwikkelgroep “Private Detective”: Rutger Alders Jos van Bakel Stef Brugmans Jonathan Jetten.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Presentatie nieuwe media
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Activiteit 1.6 Bepalen niet-functionele eisen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Naar een zelfstandige positie van de medezeggenschap op de Hogescholen Rienk Goodijk, 10 nov Hoogleraar TiasNimbas UvT Senior-consultant GITP.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Draagvlak CAO Niels Jansen 18 juni 2014 Opening door Hans Bo Het belang van collectieve arbeidsvoorwaardenvorming ‘ Mijn stellige overtuiging is dat.
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Alumnibeleid en alumnivereniging
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Online filmpjes maken. (
Loyaliteit begint met een warm welkom
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Iedereen gebruikt social media.
1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen. Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
A Waarde voor het onderwijsproces  Inzet van sociale media maakt onderwijs kwalitatief beter: o Effectiever / Efficiënter / Activerender o Bewuste ingezet,
Informatiseringscentrum Marijke Vandecappelle Tormo van Schuppen 5 december 2012 UvA IDM in 15 minuten.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Een duik in de gedachte van de leerling.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
23 maart 2017 profilering.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Welkom FM/HIB Wie interesse in ondernemerschap?
Zero Accidents Netwerk Nederland Februari 2015
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Prioriteiten stellen.
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

We worden steeds socialer

Hans Hoornstra 43

Ik hou van mijn hond

en van schaken…

Getrouwd twee kinderen…

…die dus ook (moeten) schaken

…huis

In Mestreech

Facebook

Twitter

LinkedIn

en bedrijf FORMEDIA

FORMEDIA gespecialiseerd in 1.Alumnirelaties 2.Sociale media

FORMEDIA is pro-actief -Kenniscirculatie -Innovatieve projecten

Studiereizen alumnibeleid

Intervisie alumnibeleid

Nationaal Alumni Congres

@

ff 10 snelle tips

1. Commitment bestuurders Alumnibeleid vergt een lange termijn inspanning. -Vasthoudendheid noodzakelijk. -Breed draagvlak -Vaste plaats op de begroting

3. Bouw alumnirelaties tijdens studie -Het is te laat om met opbouwen van alumnirelaties te beginnen wanneer de student alumnus is geworden. -Iedere student is een toekomstig alumnus.

4. Branding & Bragging Het is van belang activiteiten te stimuleren voor studenten die een gemeenschapsgevoel en trots versterken. Hoe sterker de binding tijdens de studie, des te gemakkelijker het is om hen als alumni te binden. Het is zinvol op zoek te gaan naar succesvolle alumni en hen bij de instelling te betrekken.

5. Vroege overdracht eigendom en beheer gegevens -Wat doet uw alumnus als eerste na het afstuderen: Verhuizen! -Vroeg moment van overdracht eigendom en beheer van gegevens - Studenten moeten deel uitmaken en baat hebben bj het netwerk van de instelling.

6. Alumnirelaties is Network Relationship Management Het beheer van alumnirelaties is in essentie geen klantbeheer maar community-beheer -Bij een CRM staat de instelling centraal (datacollectie en analyse) -Bij een community staat de alumnus centraal (interactiviteit en nuttige diensten) -‘Network Relationship Management’ (NRM) vs ‘Customer Relationship Management’ (CRM)

8. Netwerk belangrijker dan diensten Het samenbrengen van alumni en er zorg voor dragen dat het netwerk van alumni wordt verrijkt, is belangrijker dan het aanbieden van special diensten zoals bijvoorbeeld een alumnipasje, toegang tot faciliteiten etcetera. ALUMNISTUDENTEN HHS BEDRIJVEN

9. Centrale sturing, decentrale facilitering -Eén database applicatie, geen wildgroei -Centrale regie, -Decentrale ontlasting: leuker en gemakkelijker

Wat is alumnibeleid? 1. Data collectie2. Friendraising 3. Fundraising 3T´s 1.Time 2.Talent 3.Treasure Zinnige diensten Interactiviteit community Database Conversie

ALUMNISTUDENTEN HHS BEDRIJVEN Unieke niet te beconcurreren positie

He! Ken ik jou niet van LinkedIN?

Nee. Van school.

Sociale netwerken Komen en gaan De Haagse Hogeschool Zal langer bestaan

vs. Social Media?

Voordelen 1.Het is makkelijk en relatief weinig arbeidsintensief 2.Alumni zitten er al 3.Meeliften op ‘State of the art technology’ 4.Uitgebreid netwerk 5.Up-to-date gebruikersinformatie 6.Voorkomen van Kaping 7.Gebruiksgemak voor alumni 8.Kosten

Nadelen (1/2) 1.Beperkte branding 2.Beperkte statistieken 3.Geen invloed op advertenties en dergelijke 4.Support en maatwerk 5.Geen klantrelatie dus geen invloed op toekomstige ontwikkelingen, noch service

Nadelen (2/2) 6.Mogelijke kosten op termijn 7.Relatief weinig community functionaliteiten, met name op LinkedIn 8.Groepen die er al zijn, hebben een andere moderator 9.Datacollectie en daarmee waardeopbouw voor een derde partij 10.Afhankelijkheid

Juridische risico’s 1.Gebruiksvoorwaarden kunnen ieder moment worden aangepast. Gratis  betaald? 2.Alleen bestanden bekijken en beluisteren, voor alle andere zaken is formeel toestemming nodig van het netwerk. 3.De instelling kan geen enkele aanspraak maken op welk recht dan ook ten aanzien van bestanden op de website. 4.Netwerken behouden zich het recht voor om data commercieel te exploiteren. Advertenties en recruters? 5.Geen garanties. 6.Op LinkedIn is bovendien het Amerikaanse recht van toepassing, in het bijzonder het Californische.

Sociale Media Trends 1.Monetizing 2.Integratie 3.Sociale Media als Identity Providers 4.Verdedigen verworven positie

1. Monetizing

Monetizing

Gratis bestaat niet

Verwachting 1 We gaan nieuwe verdienmodellen zien. We weten niet welke.

2. Integratie Observaties: 1.Sociale media zijn NU en altijd bij je: MOBIEL 2.Traditionele media worden gepenetreerd door Sociale Media 3.(online) ervaring wordt ‘Social’

Verwachting 2 Wij willen voortdurend, verbonden met sociale netwerken (online), ervaringen delen. Sociale netwerken maken dit mogelijk en spelen hierop in.

3. Sociale Media als Identity Providers We willen niet voortdurend accounts aanmaken, inloggen, personalia Invullen en wachtwoorden onthouden om gebruik te maken van een service.

Sociale Media als Identity Providers

Verwachting 3 Single Sign on Rules. Gespecialiseerde netwerken voor specifieke data.

De taart is verdeeld en nu?

Vechten om behoud

API’s Application Programming Interface

API’s Application Programming Interface

Waarom zet LinkedIn de deur open?

Rol sociale media in alumnibeleid? 1. Data collectie2. Friendraising 3. Fundraising NetwerklerenCommunicatieOnline Conversie

Wat zijn Social Media?