Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Advertisements

Succesfactoren van teamcoaching
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Hogescholen in Dialoog
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Oplossingsgericht coachen
Competentiegericht opleiden
Reflecteren.
INTERACTION DESIGN Week 6.
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
School-als-organisatie en schoolcultuur
Reflectie.
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
Resultaten BPV-evaluatie
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Programma sexuologie voor opleiders
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Feedback Wat Soorten Door wie
Workshop evalueren Dcp
Waardering voor de normering Persoonlijke ontwikkeling door de ogen van de coach.
Het perspectief van de verzorgende
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Informatie over deze presentatie (verwijderen voor gebruik) Bijgaande presentatie is ontwikkeld om groepen die met het programma Groepsontwikkeling willen.
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Curriculum Tinbergen Start September Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Workshop ethiek Welkom! Begeleiding: Cor Maas, Geestelijk verzorger, Siza.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Observeren Les 3.
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Ontwikkelingspsychologie 1.2
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Intervisie.
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Introductie intervisie
ontwikkelingspsychologie
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3

Programma 20 januari uur  Terugkoppeling ComBeL  Introductie ‘het leergesprek’  Theorie leergesprekken  Videoconsult kijken en bespreken  Evt. specifieke leergesprekken

Terugkoppeling ComBeL  - hoe ging het?  - voel je je nu bekwaam in het invullen van de ComBeL?  - wat zijn nog lastige punten?  - hoe verder na de ComBeL?

Doelen vandaag 1.- leergesprek effectiever maken door het concrete leerdoel te exploreren 2.- inzicht in verschillende soorten leergesprekken en hun spelregels

Introductie ‘het leergesprek’  Rollenspel Gerrit-Jan en Marloes  Wat denken jullie dat wij willen overbrengen met dit rollenspel?

Theorie leergesprekken  Soorten leergesprekken:  Taakgericht  Persoonsgericht  Procesgericht  Stijl aios/opleider: -Cognitief -Affectief -Regulatief

Videoconsult  Vooraf:  Inbrenger speelt ‘aios’.  → Wie is ‘opleider’ (zichzelf)?  → Rest heeft observatie-opdracht:  - welk soort leergesprek?  - welke stijl heeft de ‘aios’?  - welke stijl heeft de opleider?

Toelichten specifieke leergesprekken?  Welke soorten leergesprekken vinden jullie lastig?  - taakgericht - cognitief: kwaliteit van de door de aios geleverde zorg (medisch, NHG-standaard; consultvoering) -> feedback  - persoonsgericht - affectief: bewustwording eigen normen en waarden, emoties, houding (professionaliteit, samenwerking) -> spiegelen  - procesgericht - regulatief: pas op de plaats. Leerproces van de aios op schema? Leerhouding aios? Vorm van begeleiding door opleider?

Huiswerkopdracht  Bespreek met je eigen aios je video-consult  Stel je leervraag  Gebruik de KPB