MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Advertisements

Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Ik hou van Holland spel!.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Deel anders, mijn organisatie
Communicatie met ouders
Argumentatiestructuren
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Visie & Strategie.
B-CAD Technisch tekenen les 2
Betogende spreekbeurt
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Ondernemen moet je doen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Voorlichting keuzes klas 2 Thilly Janssen, decaan onderbouw Dennis Snoeks, decaan bovenbouw.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Terugblikken Vorige les Toelichting van het project Planning Toets momenten Belbin-test.
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
AFRIKA.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Ondernemingsvormen.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
MAW Inleiding + §1.1.
Visie en strategie Eindopdracht.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Les 1: Introductie Marketing
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Toedienen meststoffen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden les 1.
Les 2: Van productie tot verkoop
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
België: samenwerking met Nederland
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Project gamemarket Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie Leerdoelen Leerlingen kunnen benoemen wat onderbouwing is. Leerlingen gaan opzoek naar onderbouwing over hun productconcept.

HOE WEET JE DAT? ’Dat heb ik volgens mij ergens gelezen..’ ’Dat denk ik..’ ’Dat is toch zo!’ ‘Dat zei iemand.’ ‘Dat heb ik zo geleerd.’ Dit willen we niet horen! Keuzes binnen het plan moeten onderbouwd zijn

ONDERBOUWEN Definitie onderbouwing ‘Een redenering van argumenten voorzien’ Mini-onderneming, Proeve van Bekwaamheid & Bedrijfsleven

ONDERBOUWEN MINI-ONDERNEMING Eigen onderzoek Andermans onderzoek Bronnen

VOORBEELDEN VOOR ONDERBOUWING Centraal Bureau voor de Statistiek Algemene cijfers arbeid, wonen, horeca landbouw enz. Rabobank Cijfers & Trends Sector informatie (voor MKB-bedrijven). Branche gerelateerd: Voedingsbranche: FoodHolland.nl Agrarische branche:AgriHolland.nl Sport branche:NISB (Nederlands Instituut voor Sport & Bewegen)

MINI-ONDERNEMING ONDERBOUWING Mini-onderneming idee in de Landbouw Rabobank – Cijfers & Trends Rabobank – Cijfers & Trends Centraal Bureau voor de Statistiek AgriHolland Algemene cijfers over verschillende jaren Groei of krimp zien Grootte gemiddeld bedrijf

HERHALINGSOPDRACHT Wat: Geef antwoord op de volgende vragen 1. Wat houdt onderbouwing in? 2. Noem twee instanties die branche informatie verzorgen 3. Wat kun je met algemene branchecijfers? Hoe: Individueel, op papier Hoelang: 5 minuten Resultaat: Antwoord op de vragen Klaar: Met jullie input klassikaal bespreken

MINI-ONDERNEMING Aan de slag met jullie productconcept! Wat: De branche cijfermatig in kaart brengen Hoe: In groepsverband Hoelang: 45 minuten Resultaat: Een duidelijk beeld van de branche Klaar: Werk de opdracht voor het eind van de les uit