De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!"— Transcript van de presentatie:

1 Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!

2

3 MASTERPLAN

4 I. Communicatie met de burger

5 A. Maximaal digitaal

6

7 DIGITAAL DOSSIER Digitaal dossier

8 Nieuwe presentatie

9 Transversale functionaliteiten Fiscale balans E-Finbox : elektronisch verkeer naar en van de burger met dispatching naar de bevoegde dienst verwittiging bij opladen nieuwe documenten (aanslagbiljet bv) Versturen van SMS Nieuwe presentatie Bootstrap voor gebruik mobiele apparaten

10 Functionaliteiten Invordering Betaling on-line E-afbetalingsplan E-debt attest Consultatie overdracht schuldvordering

11 Wanneer ? Planning

12 B. Enig telefoonnummer

13 Telefonisch contact

14 Lijn 1 Contactcenter Beantwoorden FAQ’s VB, OV Lijn 1 Info Center Inning en Invordering Back Office Inning en Invordering

15 Infocenters I&I en satelliet kantoren-inningsdiensten

16 Met het een team dichtbij de woonplaats van de burger C. Maak een afspraak

17 D. Burger komt naar een Info-center

18 II OP WEG NAAR EEN PROCESGERICHTE ADMINISTRATIE

19

20 Onze medewerkers

21 Interessante kengetallen

22

23 Aantal medewerkers en VTE per directie

24 Leeftijdspyramide per directie

25 I&I Population totale AS ISProjectie : uitstroom 60plussers Aantal mederwerkers ZONDER WERVEN Verschil Verschil cumulatief vanaf Evolutie -4%-5% -6%-7% Evolutie cumulatief vanaf %-9%-14%-19%-24% Aantal mederwerkers /5 VERVAN GING VERTREKKEN WRVINGEN 2/ WERVINGEN 2/5 cumulatief Verschil Verschil cumulatief vanaf Evolutie -3% -4% Evolutie cumulatief vanaf %-5%-8%-11%-15%

26 AAII ondersteunt volledig HR cultuur wijziging

27 Goede verhouding werk prive De medewerker bepaalt zelf grotendeels hoe zijn werktijd eruit ziet

28 Système 1Système 2 01/2015 = 53,63% 01/2016 = 48,63 % 01/2015 = 46,37% 01/2016 = 51,37%

29 Horaire 1 – Horaire 2

30 Cultuurverandering: controle op de arbeidstijd wordt vervangen door focus op resultaat. Wij ondersteunen maximaal Telewerk satellietwerk

31 2015TelewerkSatelliet nb personnes par mois Moyenne = 800 [ 600 à 1043] Moyenne = 70 [41 à 108] Nombre de jours par mois 3,39 jours [2,76 jrs à 3,86 jrs] 3,92 jours [2,94 jrs à 4,98 jrs]

32 TAW (télétravail+ satellite)

33 Overschakelen van papieren kantoor naar digitaal werken Digitalisering invorderingsdossiers in Opheffen territorialiteit toepassingen

34 Maximaal telewerk en satellietwerk = overschakelen naar desk sharing

35 Naar grotere teams

36 Span of control Team = T-chef +12

37 Voor en nadelen grotere teams  Noodzaak vergrijzing  Specialisatie (manager-expert)  Minder kwetsbare teams (kennis 3 sectoren )  Concentratie van teams (minder gebouwen)  Minder managers  Minder kantoren  (Relatief) grotere afstanden voor de burger en medewerkers +-

38 Evolutie teams na toepassing regel span of control T= TC+12

39 Gevolg bevorderingen neutraliseren

40 Bevorderingen stavaza

41 SVZ Bevorderingen B > A1 : 17 FR + 10 NL => publication au moniteur le 11/01/2016 B > A2 : 4 ème brevet en cours (examen avril) C > B : Pas encore lancé

42

43 Opleidingen

44 Opleidingen – Visie Uniformisation des contenus et méthodes de formation en fonction des processus (niveau 3 et 4 des processus) - Formation à plusieurs niveaux : Formation de base (stagiaires modules 1,2,3) Réseaux d’apprentissage (amendes pénales…) Formation permanente : planification par trimestre Formation applications (ICPC, Stiron, FIRST) Master classes Management pour les nouveaux chefs de service - - Enquête / Analyse des besoins en formation (polyvalence) - Optimalisation pool de formateurs permanents - Création d’un pool de formateurs occasionnels

45 Jan/feb/maart 2016 : Jan/fev/mars 2016  Brevet 4 : Invordering ten laste van ondernemingen en VZW’s /Recouvrement à charge des entreprises et ASBL  Leernetwerk Ontvangers NFI (Nl)  Masterclass Fraudebestrijding (Nl)  Voorstelling basis Inning & Invordering BTW (Nl)  Fiscaal vereenvoudigd derdenbeslag (Nl)  Opleiding/Formation stagiairs module 2 (Nl/FR : 5 sessies !)  Penale Boeten /Amendes Penales (NL/FR) 45 Opleidingen AAII /Formations AGPR

46 Tweede perspectief : Infrastructuur

47 Af te spreken met de stafdienst Logistiek en eerst af te stemmen met dircom en andere actoren. Grotere teams = de facto centralisatie

48 Derde perspectief : Procesgestuurde administratie

49 Organisation fonctionnelle 49 Administrateur RNF ADMINISTRATEUR GÉNÉRAL Administration générale de la Perception et du Recouvrement 1 CENTRE DE PERCEPTION (CP) 15 CENTRES REGIONAUX DE RECOUVREMENT (CRR) 1CENTRE SPECIAL DE RECOUVREMENT (CSR)

50 Structure orientée processus Administrateur général Administrateur Perception Administrateur Recouvrement Administrateur RNF / Soutien juridique Processus 7 ‘Revenus’ Processus 8 ‘Dépenses ’ Processus 9 ‘Clôtures’ Processus 34 ‘Interactions spécifiques’ (infocenters, DRM, …) Processus 27 ‘Stratégie de recouvrement’ Processus 31 ‘Recouvrement’ Processus de soutien juridique (commentaires, soutien administratif, contentieux …) 50

51 Procesgerichte structuur 2016 Administrateur- generaal Proces Manager Inning Proces Manager Invordering Administrateur Ondersteunende processen Inningscentrum Gewestelijke directeurs (16) Directeur organisatie(8) Directeur Organisatie/ Gewestelijk directeur (3)

52 Structuur buitendiensten Inning N-4 N-3 N-2 1 Proces eigenaar 3 organisatie directeurs 14 inningsteams 6 diensten comptabiliteit 14 Diensten Boekhoud Controle Info centers

53 Structuur buitendiensten Invordering N-4 N-3 N-2 1 Proces eigenaar 8 organisatie Directeurs (proces managers) InvorderingsteamsDAVO 16Gewestelijke Directeurs

54 Dossiers Management A3 Adviseur Teamchef Team Invordering A3 Adviseur Teamchef Team Invordering A3 Team-chef Invordering 54 Organisatie Directeur (proces- manager) A4 Gewestelijk directeur A4 Juridisch Expert A3 Managements Assistent A3 Implementatie en verbeteren processen Aansturen Personeel Reglementaire en juridische aspecten

55 Vierde perspectief IT ondersteuning

56 Scénario Toutes les dettes à recouvrer sont livrées en un point unique (module central) de l'AGPR

57 Algorithme de dispatching

58 Algorithme de dispatching : référentiel Module central qui définit la relation entre :  Un team de recouvrement  Nature du dossier  Langue  Capacité maximale (nombre de dossiers à traiter)  Code postal  Communes concernées  Résidence

59 Dossier digital DOSSIER DIGITALDOSSIER DIGITAL Dossier digital : Projet Digitalisation Consultation via Doctran Print&Post Agents Myminfin eServices eVA Contribuable Terminaux de paiement ePayment Zoomit ) Paiments

60 Vue applicative - macroplanning Avec Dispatching Sans Dispatching *à partir de Juillet Par rapport à notre option

61


Download ppt "Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!"

Verwante presentaties


Ads door Google