De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015

2 Agenda 1.Overzicht van Fujifilm Tilburg 2.Transitie Fujifilm Tilburg 3.Verdienmodel bedrijventerreinen

3 Düsseldorf Tokyo Tilburg Fujifilm Manufacturing Europe B.V. Fujifilm Europe B.V.

4 Facts and figures 63 hectare, 3 productie lijnen, office, R&D Markten: Europa, Midden Oosten en Afrika Aantal medewerkers: “EF” ± 800, “FEN” ± 110 Omzet: “FEN” ± 902 mio Euro (incl. 500 mio Euro “EF”)

5 6 Fujifilm Tilburg P1 – foto papier P3 – offset platen (voor kranten, boeken, magazines, folders etc.) Tilburg Research Laboratory

6 Start van Fujifilm’s transitie Stop film productie Vervanger zoeken Continu process voor New Business Ambidexterity

7 Strategische doelen

8

9 ► From Technology to Customer 9 Beta Alpha Seed Business Concept Market Customer Basic Technology Bell Mason Group: “Venture Framework” Production establish- ment Prototype Proof of Principle (recipe) Technology Research Product Basic Technol ogy Customer FUJIFILM: Stage Gate Model Source: BMG Bell Mason Group

10 ► “Roeien” of “Raften”??? 10 Beta Alpha Seed Business Concept Market Production establish- ment Prototype Proof of Principle (recipe) Technology Research Product Customer Basic Technology Basic Technol ogy Customer Bell Mason Group: “Venture Framework” FUJIFILM: Stage Gate Model Roeien Raften

11 Gas scheiding

12 12

13 Waterzuivering Ultra Pure WaterWater Drink water Food & drinks Chemical Industry Semiconductor Pharmaceutical Industry Energy Industry

14 Blue Energy Source: Source: Blue Energy

15  Grondverkoop? OF  Waarde creatie door faciliteren economische activiteit? ► Wat is het verdienmodel voor bedrijventerreinen?

16  Publiek (overheid)? Grondexploitatie, belastinginkomsten, publieke werken of regionaal economisch beleid? OF  Privaat (bedrijf)? Goedkopere m2 of optimale bedrijfsomgeving? ► Wat is het verdienmodel voor bedrijventerreinen?

17 Blue Energy  Grondverkoop is een onderdeel van het verdienmodel!  2% van de grond in NL is ongeveer bedrijventerrein en genereert 1/3 van economie!  Meeste inkomsten worden na de grondverkoop gegeneerd!  Andere inkomsten zijn vaak niet direct herleidbaar en direct naar gemeente, maar veel groter qua impact  Dus niet de verkoopwaarde van de grond maar de economische toegevoegde waarde zou het verdienmodel moeten zijn ► Wat is het verdienmodel voor bedrijventerreinen?

18 Blue Energy ► Wat is het verdienmodel voor bedrijventerreinen? Overheid Makelaar Bedrijf Klassieke model Overheid Makelaar Bedrijf Nieuwe model? Herverkoop Econ. Activiteiten toename Deel herin- vesteren

19 Blue Energy  Overheid zou faciliterend en veel minder sturend moeten zijn  Overheid kan een sector ondersteunen om tot een sterk ecosystem te komen, maar is in principe nooit leidend  wanneer er een sterk eco system is groeit het bijna vanzelf  Stad of regio moet business propositie hebben voor economische activiteit en niet (alleen) concurreren op grondprijs ► Wat is het verdienmodel voor bedrijventerreinen?

20

21 ありがとうございます。

22


Download ppt "Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google