De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile."— Transcript van de presentatie:

1 DMK – week 4

2 Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile marketing (and touch) (zie ook week 10) In deel 2 Wat is Content in de digitale omgeving? Wat is Usability van een website? Microsites en short funneling Minor Digital Marketing

3 Webcare http://www.marketingfacts.nl/topic/webcare Minor Digital Marketing Webcare is het monitoren van je online reputatie op sociale media en het reageren op vragen, klachten of complimenten van klanten Sluit aan bij Customer Journey en omnichannel strategy Toepassing: Social services Interactive online customer relations Online customer service Conversation management Video bij webcare uit HOM: http://www.handboekonlinemarketing.nl/marketing_boek/online_marketing/management/leerboek/handboek/?p=5606 http://www.marketingfacts.nl/berichten/klm-breidt-webcare-uit-via-linkedin-slim

4 Mobile marketing Zie hoofdstuk 14 HOM p 426 en verder Minor Digital Marketing Definitie mobile marketing A set of practices that enables organizations to communicate and engage with their audience in an interactive and relevant manner through any mobile device or network (Mobile Marketing Association, N.A.). Mobile device is niet alleen je smartphone, maar ieder mobile apparaat of wearable.

5 Mobile marketing Minor Digital Marketing Connected zijn ook devices die niet altijd mobile zijn, zoals: Kijk ook naar de video #41501 op www.handboekonlinemarketing.nlwww.handboekonlinemarketing.nl Auto’s Huishoudelijke apparaten Audio visuele apparaten Weerstations En meer…… Deze maken gebruik van het mobiele internet om de eigen software te updaten, bestellingen te plaatsen, betalingen en dergelijke te doen. Meeste devices beschikken over touch screens, maar de trend is naar touchless. Mobiel betalen met de smartphone via ideal, paypal, google wallet en dergelijke is eveneeens een ontwikkelende trend

6 Mobile marketing: apps Minor Digital Marketing De soort (mobiele) apps worden steeds gevarieerder. Zo zijn er: native apps, die zijn aangepast aan het soort mobiel apparaat; apps voor apparatuur zoals smart tv’s met apps zoals Netflix, Buienradar, en Google maps; hybride apps die tussen een mobiele website en native apps hangen; apps voor sociale netwerken - zoals voor Facebook - die ook op de mobiele versie van Facebook kunnen draaien, zoals games; apps voor dashboards van auto’s zoals navigatie en multimediatoepassingen.

7 Mobile marketing Minor Digital Marketing

8 Mobile marketing gedrag Minor Digital Marketing

9 Mobile marketing Minor Digital Marketing Mobility Lean back bij voorbeeld krantje lezen onderweg Lean forward bij voorbeeld actief informatie opzoeken of gebruik maken van augmented reality onderweg Lean free doorlopend scannen voor nieuws en dergelijke

10 Mobile marketing in de mix Minor Digital Marketing Mobile advertising zoals banners/display advertising; Mobile search; Mobile apps; Opt in als sms, Bluetooth; (social) location based zoals foursquare, iBeacons, Bluetooth; Mobile site > m.yoursite.com; Rich media.

11 Mobile marketing Minor Digital Marketing 5c voor mobile marketing

12 Mobile marketing Minor Digital Marketing Naar mobile marketing strategie pagina 444 HOM en verder

13 Opdrachten week 4 Tio Minor Digital Marketing 1. In kaart brengen van de customer journey van de doelgroep van het project; 2. Ontwikkelen een plan voor de inzet van de digitale marketingtoepassingen (tools); 3. In de rapportage bovenstaande koppelen aan de eerder opgezette strategische opzet; 4. Verder uitwerken Content voor website, sociale media en mogelijke andere geschikte digitale platformen ontwikkelen; 5. Opzetten en toepassen SEA/FBA (doorlopend) 6. Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik creëren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog; 7. Webcare voor project beschrijven en waar mogelijk in de komende tijd toe passen.

14 Studie en referentie Tio Minor Digital Marketing  Hoofdstuk 5 De mix van middelen, conversie en het 5Rmodel in Handboek online marketing 4  Hoofdstuk 10 Zoekmachinemarketing in Handboek online marketing 4  Hoofdstuk 14 Mobile Marketing in Handboek online marketing 4  Ter referentie: Hoofdstuk 16 Het strategisch marketingplan in Handboek online marketing 4  PowerPoint week 3  SEO beginnershandleiding van Google  SEA instructies van Google; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)


Download ppt "DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile."

Verwante presentaties


Ads door Google