De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)"— Transcript van de presentatie:

1 Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)

2 SDV visie Werkwijze Doelstelling Plan van aanpak

3 Grote praktische opdrachten leren Prestaties Starter expert Amateur competenties Professional SDV visie

4 Doelen Professionaliseren van de leerling Instrument voor docent werkmeester / coach ◦Kernactiviteiten  Deskundigheidsbevordering  Inventarisatie van het leerproces  Competentieprofielen

5 De opbouw Nulmeting  Kwaliteiten en tekortkomingen in beeld brengen Koppelen aan competentieprofiel  Inzicht in de eigen taak  Inzicht in de eigen kwaliteit Vaststellen persoonlijke leerdoelen  Leer- en ontwikkellijnen in beeld  Personal coaching Coachingsopdracht  Eigen project

6 Werkwijze Bijeenkomsten met coach  Opbouwen netwerk  Feedback en intervisie Personal Coaching  Werken aan persoonlijke leerdoelen Monitoring  POP instrument digitaal met gespreksintervallen  Reflectie op eigen ontwikkeling

7 Stap 1 De nulmeting Competentieprofiel

8 Workshop

9 9 Didactisch model SDV 1. Situatie/Grote Opdracht 2. Prestaties Wat wordt er van mij verwacht 3. Wat kan ik/nog niet 4. Wat wil ik leren 5. Hoe ga ik dat doen 6. Informatie verzamelen/ verwerken en oefenen 7. Doen 8. Evalueren Ont-wikkelenOntwikkelen denken doen controleren

10 Competentie: …  Kun je een situatie beschrijven waarin je een beroep moest doen op de competentie...?  Wat was de situatie?  Wat gebeurde er?  Wie waren erbij betrokken?  Waar speelde de situatie zich af?  Wanneer speelde deze situatie? S  Wat was je taak?  Wat was je rol?  Wat werd er van je verwacht?  Wat wilde je bereiken?  Wat verwachtte je van jezelf in die situatie?  Wat vond je dat je moest doen? T A  Welke acties heb je ondernomen?  Hoe was je aanpak? Wat hielp je?  En toen? Wat belemmerde je?  Wat heb je vervolgens gezegd en/of gedaan?  En toen?  Hoe reageerde(n) de ander(en)? R  Wat was het resultaat van je acties?  Wat kwam eruit?  Hoe is het afgelopen?  Hoe reageerde(n) de ander(en)?  Wat had je anders kunnen doen?  Wat had je kunnen voorkomen?  Hoe ga je het de volgende keer doen? Elk coachgesprek is STAR®

11 De Monitor

12 voorbeeld

13 Open ronde


Download ppt "Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)"

Verwante presentaties


Ads door Google