De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling"— Transcript van de presentatie:

1 Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)

2 Werkwijze Doelstelling Plan van aanpak SDV visie

3 SDV visie leren Grote praktische opdrachten Amateur competenties
Professional Prestaties Starter expert SDV visie

4 Doelen Professionaliseren van de leerling
Instrument voor docent werkmeester / coach Kernactiviteiten Deskundigheidsbevordering Inventarisatie van het leerproces Competentieprofielen Doelen

5 De opbouw Nulmeting Koppelen aan competentieprofiel
Kwaliteiten en tekortkomingen in beeld brengen Koppelen aan competentieprofiel Inzicht in de eigen taak Inzicht in de eigen kwaliteit Vaststellen persoonlijke leerdoelen Leer- en ontwikkellijnen in beeld Personal coaching Coachingsopdracht Eigen project De opbouw

6 Werkwijze Bijeenkomsten met coach Personal Coaching Monitoring
Opbouwen netwerk Feedback en intervisie Personal Coaching Werken aan persoonlijke leerdoelen Monitoring POP instrument digitaal met gespreksintervallen Reflectie op eigen ontwikkeling Werkwijze

7 Competentieprofiel Stap 1 De nulmeting

8 Workshop

9 6. Informatie verzamelen/
Didactisch model SDV 1. Situatie/Grote Opdracht Ontwikkelen Ont-wikkelen 2. Prestaties Wat wordt er van mij verwacht 8. Evalueren denken 7. Doen controleren 3. Wat kan ik/nog niet doen 6. Informatie verzamelen/ verwerken en oefenen 4. Wat wil ik leren 5. Hoe ga ik dat doen

10 Elk coachgesprek is STAR®
Competentie: … Kun je een situatie beschrijven waarin je een beroep moest doen op de competentie...? Wat was de situatie? Wat gebeurde er? Wie waren erbij betrokken? Waar speelde de situatie zich af? Wanneer speelde deze situatie? S Wat was je taak? Wat was je rol? Wat werd er van je verwacht? Wat wilde je bereiken? Wat verwachtte je van jezelf in die situatie? Wat vond je dat je moest doen? T A Welke acties heb je ondernomen? Hoe was je aanpak? Wat hielp je? En toen? Wat belemmerde je? Wat heb je vervolgens gezegd en/of gedaan? En toen? Hoe reageerde(n) de ander(en)? R Wat was het resultaat van je acties? Wat kwam eruit? Hoe is het afgelopen? Wat had je anders kunnen doen? Wat had je kunnen voorkomen? Hoe ga je het de volgende keer doen? Elk coachgesprek is STAR®

11 De Monitor

12 voorbeeld

13 Open ronde


Download ppt "Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling"

Verwante presentaties


Ads door Google