De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mensen willen met je verbonden zijn op een persoonlijke manier Voordat ze verbonden zijn op een zakelijke, Social Media Verbindt Training voorbeeld voor.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mensen willen met je verbonden zijn op een persoonlijke manier Voordat ze verbonden zijn op een zakelijke, Social Media Verbindt Training voorbeeld voor."— Transcript van de presentatie:

1 Mensen willen met je verbonden zijn op een persoonlijke manier Voordat ze verbonden zijn op een zakelijke, Social Media Verbindt Training voorbeeld voor Social Media Training Welkom

2 Doel Kennis van Soclal Media vergroten Welke Social media zijn er wat kun je er mee Welke media voor welk doel Hoe kun je Social media inzetten voor het bedrijf Wanneer plaats je berichten Hoe krijg ik meer interessante volgers?

3 Aandachtspunten 9.00 uur tot uur Pauze Mobiele telefoons/tablets Notities Opvolgplan

4 Voorstellen: Vertel in korte woorden adh vijf vingers DuimVertel waar je goed in bent WijsvingerVertel waar je je aandacht op richt MiddelvingerZeg iets over waar je een hekel aan hebt RingvingerVertel over de persoon waar je om geeft PinkVertel wat je wil leren/ groeien

5 Wat zijn Social Media Social Media zijn online platvormen waar we ons zelf of ons bedrijf kunnen profileren.

6 Noem zelf een aantal Social media?

7 Wat te doen met Social Media Wat doen mensen sinds het begin van internet en vooral sinds social media? ……………….. DELEN

8 Delen! Deel nu iets met de groep over het bedrijf! Waarom juist dit? Wanneer zou je dat op Social media zetten?

9 Mensen kopen van mensen Mensen vertrouwen niet de bedrijven die zeggen dat hun product zo goed is. Wat doen ze wel:  Online onderzoeken (googelen)  Vragen het in hun eigen netwerk (familie, vrienden)  Vergelijkingssites (andere mensen)  Social Media (vragen aan anderen)

10 Social Media cijfers (2014) PlatformLeden – wereldwijd (miljoen) NL – gebruikers (miljoen) Facebook (6 milj in 2013) Whatsapp LinkedIn Twitter Google Tumblr2131 Instagram Pinterest901.3 Snapshat Slideshare210.3 Foursquare Grootste groep op social media: 25 tot en met 54 jaar (70%) (br: pingdom)

11 Waarom zitten bedrijven op Social Media Br: BuzzCapture

12 Facebook Feiten 42% tussen 40 en 64 jaar 9,1 miljoen gebruikers 6,2 miljoen dagelijks 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers interactie met consumenten Uitermate geschikt voor B2C Ook voor B2B Marketing boodschappen sneller 75% bezoekt FB via mobiel Gemiddeld 2,5 uur per dag Adverteren op plaats, gender, interesse en straks op straatniveau.

13 Twitter Feiten 55% ouder dan 35 jaar 5,0 miljoen gebruikers 1,6 milj dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers Zoeken om gevonden te worden Uitermate geschikt voor B2C en B2B Sinds kort advertentie mogelijkheden Mogelijkheden om je contactpersonen op Twitter te vinden. Vaak retweeten, geven van tips en doorverwijzen naar sites en FB

14 Linkedin Feiten 74% ouder dan 30 jaar 5,1 miljoen gebruikers 0,4 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers Veel bedrijven en netwerken Geschikt voor B2B Veel ‘managers’ (ook consument) Netwerken Expert status verhogen

15 Google+ Feiten jaar is grootste groep 2,3 miljoen gebruikers 1 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers Van Google dus Wel social netwerk maar… Veel mensen die kijken Allerlei google producten met elkaar (G+, adwords, youtube) Helpt voor SEO, vindbaarheid

16 Instagram Feiten jaar is grootste groep 1,4 miljoen gebruikers 0,6 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers groeiende populariteit Veel persoonlijke uitingen Alles met beeld Nog weinig bedrijven

17 Formuleer de doelgroep van je bedrijf. Op welke social media zit die doelgroep?

18 Wat kunnen bedrijven met social media? Zichtbaarheid vergroten Meer bezoekers (=meer kansen op verkopen) Interactie met potentiële klanten Recruitment Klant tevredenheid onderzoeken Betere product/ dienst ontwikkeling door interactie Veelal gratis marketing SEO optimalisatie voor website

19 Facebook gebruik en leeftijd in NL Br: Fidene

20 Het Nut van Social Media Met miljoenen gebruikers is jouw doelgroep er ook. Via via telt ook voor social media Eventuele kritische meldingen meteen verhelpen Klanten vinden (aantrekken) Klanten aan je binden (ambassadeurs) Marktonderzoek doen #durftevragen #dtv Alle social media kanalen zijn autoritaire sites dus goed voor SEO.

21 De marketing p’s vs De marketing A’s De p’s 1. Product = wat biedt je aan 2. Prijs = goed verpakt 3. Plaats = locatie 4. Promotie = marketing 5. People = Doelgroepen Producent bepaalde product, prijs, verpakking, marketing en wie De A’s (voor Social Media) 1. Actie - Zelf het gesprek opzoeken 2. Alert - Op wat er gebeurt 3. Aandacht - voor je klanten 4. Ambassadeurs - creëren op social media 5. Aantrekkelijkheid = Veel online positiviteit Persoonlijke marketing door 24/7 maatschappij weet consument meer, wat beter is en van wie. Br:Marketingfacts

22 Dus wat doe je? Aanwezig zijn Luisteren Reageren Connectie maken Fanclub opbouwen Naamsbekendheid opbouwen Ambassadeurs creëren

23 Wat zijn je doelen? Aantallen? Verkeer naar je website? Verkeer naar je winkel? Contact gegevens? Allerlei KeyPerformanceIndicatoren (KPI’s) kun je definiëren en op social media uitvoeren.

24 Schrijf nu een social media marketing plan voor je bedrijf Welke social media? KPI’s! Waar bevindt zich de doelgroep Hoe te meten?

25 Wat doet Idema Internet Marketing?  Maakt voor u de pagina’s incl. evt. professionele fotografie  Bepaald samen met u de berichtgeving en daarna zoeken wij zelf  Post iedere week berichten voor u op de gekozen platformen  Maakt advertenties voor vergroting netwerk of acties  Bewaking van berichten en daarop reageren  Zoeken naar volgers op diverse media  Weet wanneer te posten voor een zo groot mogelijk bereik

26 ROI Wat levert u dat op? 1. Tijdwinst (Niets zelf aanmaken en uitzoeken hoe) 2. Tijdwinst in posten 3. Niet nadenken over wanneer te posten 4. Geen deadline over wat te posten 5. Meer likers, plussers, Twitteraars 6. Meer volgers = meer potentiele klanten 7. Meer zichtbaarheid (dankzij meerdere netwerken) 8. Uiteindelijk meer omzet

27 Dank u voor de aandacht


Download ppt "Mensen willen met je verbonden zijn op een persoonlijke manier Voordat ze verbonden zijn op een zakelijke, Social Media Verbindt Training voorbeeld voor."

Verwante presentaties


Ads door Google