De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HOE U UW TEAM COACHT Coaching voor effectieve leiderschap.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HOE U UW TEAM COACHT Coaching voor effectieve leiderschap."— Transcript van de presentatie:

1 HOE U UW TEAM COACHT Coaching voor effectieve leiderschap

2 Coachbaarheid is de kunst van het bouwen van duurzame relaties die de wisselvalligheden van het zaken doen zullen doorstaan Wat betekent het om “coachbaar” te zijn? Vragen om gecoacht te worden. Open staan voor feedback Als coach — kennis geven, onderwijs, motivatie en inspiratie Als coach — bescherm uw downline voor negatieve omgevingen Ga aan het werk! En wat betekent “oncoachbaar”? Je oren en ogen sluiten voor dingen die je niet wilt horen In de verdediging schieten – je gelijk willen halen Alles persoonllijk opvatten, ideeen en suggesties als kritiek beleven Ideeen en advies van anderen van de hand wijzen Niets doen Hoe coachbaar bent U? Coaching voor effective Leiderschap

3 Het helpt u verbonden te zijn. U doet zaken voor uzelf, maar u staat er niet alleen voor. Wordt verbonden. Blijf verbonden Voor de upline / Coach, biedt het de mogelijkheid om langdurige relaties op te bouwen en om uw voornaamste verantwoordelijkheid te vervullen, namelijk om te dienen en te beschermen. Voor het team is het een support-systeem en een gemeenschap van gelijkgestemden, en biedt een systeem met verantwoording. Het helpt u de relaties met uw upline en downline te beheren die nodig zijn om de efficiëntie, duurzaamheid en productiviteit in uw Mannatech-business te maximaliseren. Hoe coaching op M.A.P. betrekking heeft

4 Het maximaliseren van uw rendement betekent het effectief managen van de tijd dat u aan Mannatech besteedt. U plant U wacht U oogst Gebruik de 80/20 regel – richt uw aandacht op de 20 procent dat van belang is. Deze 20 procent produceert 80 procent van uw totale resultaten. Plant uw zaden in goede grond, omdat de kwaliteit van de oogst meer afhankelijk is van het grond dan het zaad. Coaching voor effectieve leiderschap

5 Het maximaliseren van uw productiviteit betekent gedrevenheid door resultaat. Soms hard, maar altijd eerlijk. Wat u in uw business steekt, krijgt u er ook weer uit. Wat krijgt u uit uw business? Het maximaliseren van duurzaamheid houdt in dat een langdurige relatie de wisselvalligehden van het zaken doen zal doorstaan. Coaching voor effectieve leiderschap

6 Coaching and mentorschap helpen u verbonden te worden en te blijven Het helpt u met het adviseren en het bouwen van uw downline. Het is tijd om open, oprecht en eerlijk met uzelf te zijn en uw coach. Het is moeilijk te coachen als u zelf nog niet gecoacht bent. Coach/ Mentor Coach/ Mentor Upline Downline Coaching en Mentoring Dynamiek

7 Vergeet niet, er zijn momenten van coach zijn en momenten om een vriend te zijn, gebruik deze momenten verstandig. friend Coaching en Mentoring Dynamiek

8 Veel teams zijn de afgelopen maanden gecoacht op een wekelijkse basis. Met het coachingproces onderkennen wij een behoefte een gesystematiseerde en kopieerbare aanpak van het coachingproces te ontwikkelen (om coaches te coachen). Het process omvat: Uw WAAROM weergeven UW korte en lange termijn doelstellingen definieren Het identificeren van belemmeringen voor uw success. Inzicht krijgen in de huidige sutatie omtrent uw business Uw organisatiestructuur in kaart brengen Ontwikkelen van een 90-daagse actieplan Coaching voor effectieve leiderschap

9 Het kostte 300 Als u film 300 gezien heeft, gedeeltelijk gebaseerd op ware gebeurtenissen in Griekenland, weet u dat 300 Spartanen vochten tegen een miljoen soldaten in de Perzische invasie. Ze waren in staat om dit te doen, niet alleen vanwege hun bedrevenheid in het voeren van strijd, maar omdat ze een sterke WAAROM hadden. In werkelijkheid, als de Perzen niet even waren tegegehouden bij Thermopylae zouden zij vrijwel zeker heel Griekenland veroverd hebben. Deze 300 soldaten konden simpelweg niet falen, hun WAAROM was dermate groot. Uw WAAROM is het doel achter uw daden. Uw WAAROM is uw primaire motivatie. Uw WAAROM zal u help slagen. Uw WAAROM houdt u scherp. Uw WAAROM is hetgeen u gaande en staande houdt – in geode en slechte tijden. Wat Is Uw WAAROM? Uw WAAROM definieren

10 Een van de sleutels tot succes is te weten waar u vandaan komt en waar u toe wilt werken. Blik terug op wat uw activitieitenniveau 2 BP´s geleden was. Wat voor soort volume had u? Hoeveel man heeft u geworven.? Heeft u een nieuwe Associate actief gemaakt door hen op een autromaitsche order te zetten? Of wellicht een oud-Associate gereactiveerd? Hoe is de situatie vandaag? Deze BP? Waar wilt u volgende BP en de BP´s erna zijn? Inzicht krijgen in de huidige sutatie omtrent uw business Overdenk het volgende: Wat u vandaag doet heeft impact op u dagen later. Als het werk dat u vandaag doet is als het planten van het zaad, wat zou u dan over 2 BP´s willen oogsten?

11 Nieuwe Associate — All-Star of Preferred in de laatste BP Iemand die een nieuwe Associate heeft geworven in de laatste BP Iemand die veel Associates in de laatste 90 dagen geworven heeft in the last 90 days (een spil in de maak) Iemand die een groots evenement in de laatste 30 dagen heeft bijgewoond Streeft naar begeleiding en sturing van upline Doorstond allerlei obstakels in het bouwen van hun business (bijv. 10 uur lang rijden om bijeenkomsten/evenementen bij te wonen) Evalueer elke leg en stel vast wie de meest actieve Associate is in het diepste gedeelte van elke leg. Ook bekend als een penwortel. Bij het vaststellen wie het meest actief is dient u eerst te kijken naar hun niveau van activiteit, en daarna pas naar hun volume. “Meest Actieve” Associates kunnen één of meer van onderstaande zijn: Uw structuur in kaart brengen

12 Om succesvol te zijn in netwerkmarketing moet u behalve aan uw business ook aan uzelf werken. Met andere woorden, succes is iets wat u aantrekt door de persoon die u wordt. Het ontwikkelen van een 90-daagse actieplan is een van de beste manieren om u te concentreren op wat u wilt bereiken. Om uw plan te maken, denk na over wat u wilt bereiken in de komende 90 dagen. Wat zijn uw doelen? Wat zal het resultaat worden? Welke nieuwe vaardigheden zult u leren? Welke bestaande vaardigheden zal u verbeteren? 90-daagse plan

13 Stap 1: Bepaal uw groepsvolumedoelen voor de komende 3 BP´s. Evalueer, samen met uw upline, elke leg en stel de specifieke doelen vast. Doe dit voor elke leg met reken het toaal uit voor elke BP. Zorg ervoor dat u uw groepsvolumedoelen opneemt in de doelbepalende sectie van dit werkblad. Stap 2: Raising the BAR In deze sectie maakt u een belofte aan uzelf en uw business. Wat gaat u doen om uw doelen na te streven. What activities will you perform and what new habits will you create? 9-daagse actie-plan

14 Sluit u aan, raak gemotiveerd en leer alles over Live for Real! Volgende stappen


Download ppt "HOE U UW TEAM COACHT Coaching voor effectieve leiderschap."

Verwante presentaties


Ads door Google