De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer 23 april.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer 23 april."— Transcript van de presentatie:

1 Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer 23 april 2015

2 Accenten in de leesvragen 2. Nieuw? 6. Sociale innovatie van onderzoek? 7. Wicked problems? En: wat vinden jullie van de aanbevelingen?

3 Projectmatig creeren Jo Bos & Ernst Harting (red.)(1998). Projectmatig creeren. Schiedam: Scriptum Management

4 Waarom aparte aandacht voor projecten? Weinig aandacht voor cruciale begin en einde Weinig aandacht voor verhelderen doelstellingen Weinig aandacht voor de resultaatgerichtheid Weinig aandacht voor tijdelijkheid Weinig aandacht voor verschil in achtergronden

5 Kern van projectmatig creeren

6

7 Cruciale elementen Samenwerking – samenwerkingskracht Commitment – vormkracht Creativiteit – beeldkracht

8 Aspecten van projecten Het-kantWij-kantIk-kant Formuleren Faseren Beheersen Beslissen Samenwerking Teamgeest Beheren van relaties Cultuur Inspiratie Persoonlijke groei Kernkwaliteiten Leiderschap

9 Resultaatgerichtheid - Dubbel gebruikt: p. 15

10 En nu naar de innovation challenge…

11 Waarom een innovation challenge?

12 Doel van de challenge Toepassen van kennis over maatschappelijke innovatie Leren samenwerken in een interdisciplinair team Verkrijgen van inzicht in praktijkvragen rondom maatschappelijke innovatie Leveren van een concrete bijdrage aan maatschappelijke innovatie

13 Aandachtspunten Niet te praktisch, niet te concreet Begin op tijd met formuleren van oplossingen Verzamel informatie over (1) ist en (2) soll

14 Vijf (plus een) challenges Buurthuis De Schakel Urban Nudging Utrecht Fietsstad Sport in Oeganda Bestendiging van burgerinitiatieven …

15 Keuze voor de challenges

16 Verder met projectmatig creeren

17 Projectcontract Soorten van afspraken  Afspraken over de samenwerking  Afspraken over het commitment Interne kant:  Verwachtingen  Verloop van het proces  Consequenties Externe kant:  Helderheid voor team en opdrachtgever

18 Intake Toelichting door de opdrachtgever Brainstorm over invulling van het project  Waar kan de focus op liggen?  Wat zou het op moeten leveren?  Welke randvoorwaarden zijn cruciaal? Deze resultaten worden geclusterd aan de hand van de zeven elementen De projectdefinitie wordt doorgenomen om deze af te stemmen met de opdrachtgever


Download ppt "Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer 23 april."

Verwante presentaties


Ads door Google