De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European."— Transcript van de presentatie:

1 The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European Union. Neither the EACI nor the European Commission are responsible for any use that may be made of the information contained therein. TRAINING SESSIE OVER HET AANKOPEN VAN SCHONE, ENERGIE-ZUINIGE VOERUIGEN: Werken met de schone voertuigen richtlijn (CVD)

2 PARTICIPANTEN IN DE TRAININGSESSIE VAN VANDAAG Naam, Organisatie, Functie

3 INTRODUCTIE VAN HET PROJECT CLEAN FLEETS

4 HET PROJECT  Mede gefinancierd door Intelligent Energy – Europe (IEE) Programma van de Europese Unie  Gemanaged door uitvoerend agendschap voor midden- en kleinbedrijf (EASME)  Gecoordineerd door ICLEI – Locale overheden voor duurzaamheid  September Augustus 2015  Budget € 1mill. 

5 BELANGRIJKSTE FOCUS Om de overheden te ondersteunen bij de aanschaf van schone, energie-efficiënte voertuigen, in overeenstemming met de eisen van de Schone Voertuigen richtlijn (CVD) Om de uitwisseling van ervaringen tussen de autoriteiten te bevorderen Bij te dragen aan de marktintroductie van alternatieve brandstoffen en voertuigtechnologie

6 LEIDENDE EN LERENDE STEDEN, DUURZAAMHEID & MOBILITEITSEXPERTS ICLEI – Local Governments for Sustainability (Co-ordinators) StockholmZagreb City Holding BremenSofia RotterdamFreiburg VAG Transport for London (TfL)URTP (Romenie) Travel and Transport (TTR) Ltd.ISIS – Innovation for Sustainability TÜV NordPalencia

7 INTRODUCTIE VAN HET CLEAN FLEETS PROJECT Belangrijkste resultaten:  Gids voor de aanschaf van schone & energiezuinige voertuigen  Bus rapport – brandstof en technologie opties  Casestudies  Factsheets (lopende)  LCC tool Voorbeeld: Casestudy over hybride bussen in Londen

8 INTRODUCTIE VAN HET CLEAN FLEETS PROJECT Belangrijkste activiteiten:  Nationale & Europese workshops Bremen (2013), Londen, Stockholm (2014) en Rotterdam (2014)  Online discussie forum, hulp bij aanbesteding en helpdesk – Hebt u vragen? Vraag het ze!  Train-de-trainer sessies en navolgende training workshops

9 INTRODUCTIE VAN HET CLEAN FLEETS PROJECT Geupdate Website: Laatste nieuws Helpdesk Discussie forum Training & events Casestudies Publicaties

10 HET SCHONE VOERTUIGEN PORTAAL Kenmerken: Voertuigen database Levensduur kostencalculatie volgens de CVD Info over marktaandeel Aanbestedingsregels Levensduurkosten calculator voor individuele kosten

11 DE CLEAN FLEETS TRAININGSPAKKET

12  Clean Fleet ontwikkelde deze modulaire opleiding pakket samen met de CVD toolkit aan de overheid / wagenparkbeheerders helpen met de aankoop van schone en energiezuinige voertuigen  De focus ligt op de “schone voertuigen” Richtlijn 2009 /33 / EG. Het doel is om het bewustzijn over de gevolgen van de CVD te verhogen en zorgen voor aanwijzingen over hoe het kan worden toegepast  De training omvat zowel een overzicht van schone, energie- efficiënte brandstof en technologie types, het doel en de eisen van de CVD en aanverwante wetgeving, inkoop benaderingen van aankoop / leasing / laten servicecontracten voor voertuigen en LCC

13 THE TRAIN THE TRAINER WORKSHOPS Om het effect van de training pakket door te vermenigvulden:  De bepalung van de Clean Fleets modulaire trainingspakket en toolkit voor organisaties/individuen die vervolgens uit te voeren training met de overheid/vervoerders in hun eigen land.  Het creëren van een pool van deskundigen in verschillends europese landen kunnen uitvoeren training over de uitvoering van het CVD  Het inschakelen van de kennisoverdracht tussen Trainers uit verschillende landen

14 AGENDA TIMEMODULEITEM 9.30 – Inkoop schone vertuigen – Wetgevend Kader – Benaderingen – Levenscycluskosten (LCC)

15 MODULE 1: INKOOP SCHONE VOERTUIGEN 1.1 Motiverung voor inkoop schone voertuigen Impact op het klimaat, lokale luchtverontreiniging, duurzame stedelijke mobiliteit, brandstof / veiligheid en de prijzen van energie, het goede voorbeeld 1.2 Auto‘s en bestelwagens - Markt beschikbaarheid van diverse alternatieve brandstof en technologie types 1.3 Zware voertuigen - Markt beschikbaarheid van diverse alternatieve brandstof en technologie types, met het principe focus op bussen

16 MODULE 2: WETGEVEND KADER 2.1 CVD: Inleidung, scope, eisen en opties: a. Tech specs b. Gunningscriteria c. Operationale levensduurkosten (OLC) 2.2 Ein meer diepgaande blik op de CVD – Bepaalde punten die mogelijk moeten worden verduidelijkt/benadrukte 2.3 Sinstellen van de Clean Vehicle-Richtlijn (CVD) binnen zijn context – Andere aanverwante Europese en lokale wetgeving

17 MODULE 3: BENADERINGEN 3.1 Wagenparkbeheer 3.2 Marktinschakeling – Het verkennen van mogelijkheden en het opbouwen van relaties met leveranciers 3.3 Om to kopen, leasen...of retrofit? 3.4 Aanbesteden – Voorbeelden van hoe schoon, Kan energizuinige voertuigen worden bereikt door gebruik Criteria in verschillende stadia van het aanbestedingsproces. 3.5 Gezamenlijke Inkoop – Centrale Inkoop organisaties en overheid samenwerking.

18 MODULE 4: LCC 4.1 Levenscycluskosten (LCC) – Inleiding en overzicht van de definitie van LCC, gevolgd door een meer diepgaande verkennung van qui factoring moet worden beschouwd als tijdens de aankoop van voertuigen. 4.2 Clean Fleets LCC tool – De invoering en het tresten van de Clean Fleets LCC tool, qui standaard levenscycluskosten Bevat overwegingen met de te gelde maken van de uitzendingen, zoals uiteengezet in het kader van de operationele levensduurkosten (OLC) Methodologie van het CVD.


Download ppt "The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European."

Verwante presentaties


Ads door Google