De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen."— Transcript van de presentatie:

1 e-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen

2 inhoud 1.Beslissing Vlaamse Regering Strategische en afgeleide doelstellingen 2.Het e-invoicingproject: operationalisering 3.Documentatie en status op www.bestuurszaken.be/e-invoicing www.bestuurszaken.be/e-invoicing 4.Het begeleidingstraject voor de leverancier van de Vlaamse overheid

3 1. Beslissing Vlaamse Regering – strategie en afgeleide doelstellingen Beslissing van de VR van 12 juli 2013 1. Vlaamse entiteit vanaf 1.1.2015 e-factuur kunnen ontvangen 2. Vanaf 1.1.2017 moet dit de standaardprocedure zijn  besteksbepaling in overheidsopdracht !

4 1. Beslissing Vlaamse Regering – strategie en afgeleide doelstellingen Afgeleide doelstellingen – Voordelen voor de bedrijven en B2B stimuleren – Efficiëntie in de overheid (end-to-end e-procurement) – Correct betalen ! Het terugdringen van de te laat-betaalde facturen in de Vlaamse overheid

5 2. Het e-invoicingproject – operationalisering Enkele operationele doelstellingen – Alle financiële systemen van de VO connecteren met Mercurius. Waarom?  Bedrijven kunnen e-facturen zenden naar alle entiteiten van de VO – Het MAGDA-platform laten verdelen voor de VO  Vereenvoudiging van gegevens van de bestemmeling – Leveranciers van de VO begeleiden – Maximale standaardisatie nastreven

6 3. Documentatie en status www.bestuurszaken.be/e-invoicing

7 3. Documentatie en status Informatie – Context – Juridische informatie – Mercurius – Service providers & softwarehuizen Status  entiteiten van de VO

8 3. Documentatie en status  Welke leveranciers naar wie?  Welke service providers op Mercurius?

9 4. Begeleidingstraject leverancier In nauwe samenwerking met het federale bestuursniveau Voor wie? – Spontane aanmelders via 1) e.procurement@vlaanderen.be 2) op roadshowe.procurement@vlaanderen.be – Deelnemers aan infosessies Vlaamse entiteit ~ e-invoicingteam Per ‘domein’ : bijv. waterbouwers, catering, …..

10 4. Begeleidingstraject leverancier Stappenplan 1 Aanmelding en afstemming – Doelgroep – Wijze van connecteren – Knelpunten huidig proces – Planning – … 2 Technische boarding – Met federale bestuursniveau – Via service provider (of rechtstreeks)

11 4. Begeleidingstraject leverancier 3Business boarding Afspraken testscenario tussen leverancier en klant(en) coördinatie verschillende klanten/-systemen 4Opvolging Test fase In productiestelling en afsluiting boarding

12 4. Begeleidingstraject leverancier e.procurement@vlaanderen.be of ter plekke ! e.procurement@vlaanderen.be


Download ppt "E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen."

Verwante presentaties


Ads door Google