De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het."— Transcript van de presentatie:

1 Blackboard Een digitale leeromgeving

2 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het portfolio Conclusie

3 30 mei 2002Julius Instituut 3 Tijdsbesteding van studenten * College lopen Contact met docent Discussie tussen studenten Zelf- studie Indivi- duele opdrach- ten Groeps- opdracht -en Tentamen doen 20%5%35%30%10% 20%15%20% 5% * Betty Collis, “Tele-learning in a Digital World”, 1996

4 30 mei 2002Julius Instituut 4 Wat kan Blackboard betekenen? Flexibel aanbieden van informatie Flexibel aanbieden van studiebronnen Meer leren in een groep Activeren studenten met opdrachten Verbeteren communicatie docent/student Verbeteren communicatie student/student

5 30 mei 2002Julius Instituut 5 Flexibel aanbieden van informatie Algemene informatie over een cursus Informatie over de docent(en) Een kalender met de studieactiviteiten per dag Een overzicht van taken per dag/week/maand Centrale plaats voor mededelingen

6 30 mei 2002Julius Instituut 6 Flexibel aanbieden van studiebronnen Een centrale plaats voor documenten, notebooks, presentaties etc. Een lijst met relevante websites Een literatuurlijst Recources Cartridges

7 30 mei 2002Julius Instituut 7 Groepen Groepen vormen Onderlinge communicatie Groepsopdrachten

8 30 mei 2002Julius Instituut 8 Activeren studenten met opdrachten Individuele- en groepsopdrachten Er is een toetssysteem Meerkeuzevragen etc. ‘Digital dropbox’ Toetssysteem gebruiken voor zelfevaluatie Discussion board kan gebruikt worden om opdrachten te geven

9 30 mei 2002Julius Instituut 9 Communicatie docent/student Discussion boards Virtual classrooms mogelijkheden aan groepen en individuen Announcements

10 30 mei 2002Julius Instituut 10 Communicatie studenten onderling Discussion boards Groepen vormen discussie Individuele homepage per student Erg rudimentair

11 30 mei 2002Julius Instituut 11 Hoe maak je een cursus? Roelof Ruules (FCG) maakt op verzoek cursussen aan Dat kan vanaf vandaag al (om te oefenen) In principe komt er voor ieder vak een blackboard cursus

12 30 mei 2002Julius Instituut 12 Hoe worden studenten toegevoegd Studenten geven zich voor een vak op in OSIRIS Ze worden dan automatisch aan de blackboardcursus toegevoegd als student Docent kan ook zelf studenten toevoegen De -lijsten verdwijnen Gasten kunnen een cursus ook bekijken

13 30 mei 2002Julius Instituut 13 Waar vind je blackboard

14 30 mei 2002Julius Instituut 14 Portfolio Het portfolio wordt geïmplementeerd in blackboard met discussion boards Toegankelijk voor student en tutor Communicatie binnen tutorgroep is eenvoudig Reacties van tutor op de portfolios blijven automatisch bewaard Tutor kan eenvoudig documenten etc. aan de groep ter beschikking stellen

15 30 mei 2002Julius Instituut 15 Conclusie Blackboard is een erg handig hulpmiddel Maar meer ook niet….


Download ppt "Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het."

Verwante presentaties


Ads door Google