De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1 Rik van Reekum Onderwijsvergadering - IO 2010-10-14.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1 Rik van Reekum Onderwijsvergadering - IO 2010-10-14."— Transcript van de presentatie:

1 Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1 Rik van Reekum Onderwijsvergadering - IO

2 Doelstellingen NPM i.v.m. IO-curriculum Leerdoelen: 1.Communiceren met de experts en beslissers 2.Bekendheid met enkele technieken voor marketingonderzoek in conceptualisatie en realisatiefase Bereidt voor op interdisciplinaire beroepspraktijk (project K?) Er is geen contact geweest met het opvolgende studieonderdeel. Dit jaar daarom voorafgaand geroosterd i.p.v. parallel aan project K.

3 DatumPlaatsVoorbereidingTijdens de sessieOpdrachten 01-09OH 215Bestuderen H. 1, 2 en 14Voorstellen docenten Cursusorganisatie Bespreking basisbegrippen 08-09OH 215Bestuderen H. 3, 4 en 10Bespreking (additionele) stof 09-09OH 215Video ’ s over lead-user analyse bekijken en bespreken Voorbespreking case 2 - Dell Vragen Dell case (ter uitwerking) 15-09OH 215Bestuderen H. 5 en 6Bespreking (additionele) stof 22-09OH 215Bestuderen H. 7 en 8Gastcollege door Jantine Bouma – ex-Philips DAP NPD en docent Hanzehogeschool Groningen en evt. Voorbespreking case 1 – Apple Vragen Apple case (ter uitwerking) 23-09OH 215Marketing en productontwikkeling door Wim Poelman Vervallen 29-09OH 215Bestuderen H. 9Gastcollege door Jos Slijkhuis Bespreking (additionele) stof 06-10OH 215Bestuderen H. 11 en 12Bespreking (additionele) stof 07-10OH 215In team uitwerken case- opdracht en rapport opstellen Presentaties door willekeurig gekozen teams Discussie Rapport Apple case inleveren (via Blackboard) Deadline om uur 13-10OH 215Bestuderen H. 13Bespreking (additionele) stof 20-10OH 215Bestuderen H. 15Bespreking (additionele) stof 21-10OH 215In team uitwerken case- opdracht en rapport opstellen Presentaties door willekeurig gekozen teams Discussie Rapport Dell case inleveren (via Blackboard) Deadline om uur 02-11OH 215Stof boek en collegestentamen 28-01OH 215idemhertentamen

4 Studieactivisme Activiteiten van de studenten: • aanhoren van gepresenteerde stof (colleges verplicht) • zelfstudie boek, waaronder • 1 facultatieve groepsopdracht over rolfenomeen • 2 verplichte cases groepsopdrachten: •Beoordelen conjuncte analyse in productconceptualisatie •Beoordelen vraagvoorspelling en maken break-even analyse voor realisatiefase

5 Studentenoordeel ‘Incidenteel’ : • “Opdrachten onduidelijk” = onzekerheid inherent aan (onbekende) situatie van professional Studentevaluatie : • Vorig jaar aanmerkelijke verbetering ten opzichte van voorgaande jaren • Enige onvoldoende is directe studiebegeleiding = capaciteitsprobleem! • Respons relatief gering (30%)

6 Studentenbeoordeling Tentamen (60%): •Meerkeuzevragen (30) •Open vragen (4 samengestelde) Verplichte cases opdrachten (40%; relatieve becijfering 5-9) Facultatieve opdracht (kan het verschil maken binnen eentiende onder de norm) Norm voor beide onderdelen: 5,5

7 Slagingspercentage bijna 60% Ongeveer 20% doen wel opdrachten, maar geen tentamen Geslaagden hebben een kennisniveau van marketing wat vergelijkbaar is met NIMA-A. D.w.z. begrijpen waar specialisten het over hebben wanneer die over het vak, de markt en afnemers spreken. Probleem is soms het ontbreken van een referentiekader ‘bedrijf’ Studentresultaten

8 Volgende cursus anders? Vooralsnog niet de bedoeling Voor inzetbare capaciteit en leerdoelen juiste formule. Intensivering zou kunnen in samenhang met andere vakken, bijvoorbeeld rond gebruiker en onderzoeksmethoden


Download ppt "Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1 Rik van Reekum Onderwijsvergadering - IO 2010-10-14."

Verwante presentaties


Ads door Google