De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom in het vierde leerjaar!. Hoe wordt er gewerkt in de klas? Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom in het vierde leerjaar!. Hoe wordt er gewerkt in de klas? Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom in het vierde leerjaar!

2 Hoe wordt er gewerkt in de klas? Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra uitleg individueel of in kleinere groep Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra uitleg individueel of in kleinere groep Klaar = fiches taal, rekenen of boekje Klaar = fiches taal, rekenen of boekje Klasafspraken Klasafspraken Klastaken Klastaken

3 Wiskunde Nieuwe leerstof: * bewerkingen tot en zelfs tot * kommagetallen – breuken * kloklezen tot op 1 seconde nauwkeurig Nieuwe leerstof: * bewerkingen tot en zelfs tot * kommagetallen – breuken * kloklezen tot op 1 seconde nauwkeurig Belangrijk: Kloklezen werd aangepast, deze leerstof vervalt in de werkboeken Kompas (nieuw schriftje) Belangrijk: Kloklezen werd aangepast, deze leerstof vervalt in de werkboeken Kompas (nieuw schriftje) * nieuwe vlakke figuren * nieuwe vlakke figuren

4 Differentiatie:  ‘markeerstift’: met de markeerstift aangeduid = verplicht Differentiatie:  ‘markeerstift’: met de markeerstift aangeduid = verplicht Rest = differentiatie op tempo  scheurblokjes: groen of blauw Kunnen gebruikt worden als huistaak, toets of als herhaling(groen) of verdieping(blauw) indien nodig  scheurblokjes: groen of blauw Kunnen gebruikt worden als huistaak, toets of als herhaling(groen) of verdieping(blauw) indien nodig  differentiatiemappen  differentiatiemappen Werkboeken klaswebsite: wachtwoord = oudersl4 (Google Chrome) Werkboeken klaswebsite: wachtwoord = oudersl4 (Google Chrome) Tussendoor: Ambrasoft Tussendoor: Ambrasoft

5 Taal 2,5 spellingslessen 2,5 spellingslessen 6 taallessen 6 taallessen

6 Spelling = vaste structuur Les 1: voorstelling, presentatie nieuw woordpakket m.b.v. een schrijfbord + verwerking in het spellingschrift

7 Tussendoor: Tussendoor: Inoefening met Ambrasoft

8 Les 2: Les 2:Dictee

9 Les 3: Les 3: Verbeteren onder het dictee + in het spellingschrift Differentiatie: Werkblad herhaling of verdieping + spellingfiches

10 Wekelijks dictee van onder andere het woordpakket Vijfjaarlijks genormeerd dictee

11 De werkwoorden Binnen de spellinglessen Binnen de spellinglessen Sowieso 8 weken aan bod (= 8 x 2,5uren) Sowieso 8 weken aan bod (= 8 x 2,5uren)  Tegenwoordige tijd  Verleden tijd enkel herkennen!  Zie voorbeeld Extra inoefening met eigen werkbladen Extra inoefening met eigen werkbladen TIP: “Kwelwerk” is gratis te downloaden en heel leuk! TIP: “Kwelwerk” is gratis te downloaden en heel leuk!

12 Andere taallessen Taalschrift A en B Taalschrift A en B Verschillende thema’s Verschillende thema’s Volgende leergebieden komen aan bod: Volgende leergebieden komen aan bod:  Lezen  Creatief schrijven  Mondelinge taalvaardigheden (luisteren en spreken)  Taalbeschouwing Vaak door elkaar gebruikt: zie voorbeelden Vaak door elkaar gebruikt: zie voorbeelden

13 Wekelijks een les “leesbevordering” Vanaf oktober Vanaf oktober Kinderen lezen in groep per leesniveau  “AVI” werd aangepast! Kinderen lezen in groep per leesniveau  “AVI” werd aangepast!

14 WO 4 onderverdelingen: dicht bij ons, mijn provincie, België en buurlanden Verschillende en uiteenlopende thema’s aan bod Verschillende en uiteenlopende thema’s aan bod Bepaalde thema’s worden dieper uitgewerkt Bepaalde thema’s worden dieper uitgewerkt Na elk thema volgt een toets: kinderen hebben minstens een week tijd om te studeren. De leerlingen kunnen ook tussentijds ondervraagd worden, afhankelijk van de leerstof. Na elk thema volgt een toets: kinderen hebben minstens een week tijd om te studeren. De leerlingen kunnen ook tussentijds ondervraagd worden, afhankelijk van de leerstof.

15 Didactisch materiaal: Boeken in de klasbib. Boeken in de klasbib. Foto’s op het internet Foto’s op het internet Kinderen mogen ook vrij materiaal meebrengen Kinderen mogen ook vrij materiaal meebrengen Tijdslijn en posters in de klas Tijdslijn en posters in de klas Zie voorbeeld Zie voorbeeld

16 Atelier Op dinsdag wekelijks doorschuifsysteem: alle domeinen aan bod Juf Kim/ juf Femke: drama Meester Lenny: media Meester Wim: techniek Juf Severine: verkeer Juf Davine: beweging Juf Elisabeth: muziek Beeld/ knutselen wordt door leerkracht zelf gegeven.

17 LO Lichamelijke opvoeding Lichamelijke opvoeding Basisbewegingen Lopen, uithouding, snelheid Steunsprongen, vrije sprongen Klauteren en klimmen Heffen en dragen Werpen Loop- en tikspelen Balspelen en balvaardigheid Trek- en duwspelen  juf Fien/ juf Sylvie ( aangepaste kledij ) Zwemmen Zwemmen Crawl Spelen in het water Springen in het water Drijven Synchronisch voortbewegen

18 Vragen?


Download ppt "Welkom in het vierde leerjaar!. Hoe wordt er gewerkt in de klas? Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra."

Verwante presentaties


Ads door Google