De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? Hoe haal.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? Hoe haal."— Transcript van de presentatie:

1

2 1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? Hoe haal je het maximum uit je publicatiepartner?

3 -Tendens naar professionalisering en uitbesteding -Er blijven valkuilen -Custo als quality label 1 Waarom uitbesteden?

4 Modulair: -Oriëntatieadvies -Inhoudelijk en visueel concept -Redactie en vertaling -Vorm en beeld -Advertentiewerving -Druk -Evaluatie -Online-media -Redactieopleiding -Abonneebeheer -Enz 2 Wat uitbesteden (1)?

5 -Wat eerst uitbesteden? -Wat splits je en wat niet? -Wat met verzending? -Online -Advertenties -Evaluatie: Custometer (zie binnenkort custo.be) + kwalitatief onderzoek 2 Wat uitbesteden (2)?

6 Overheidswetgeving -Verschillende procedures: onderhandeling, raamovereenkomst, beperkte offerteaanvraag, open offerteaanvraag, aanbesteding -Gunningscriteria: laat voldoende ruimte voor kwaliteit -Meer info: Initiatietekst overheidsopdrachtenregelgeving: www2.vlaanderen.be/overheidsopdrachten > downloads > initiatietekst Meer info: Draaiboek overheidsopdrachten Communicatie (mei 2007) van Vlaamse overheid – vraag aan via 3 Hoe zoek je een partner (1)?

7 Wat voor spelers in de kwaliteitsmarkt? -Onafhankelijke bedrijven -Bedrijven verbonden met grote uitgeverijen -Bedrijven verbonden met reclamebureaus 3 Hoe zoek je een partner (2)?

8 Bureaucompetitie -Toets doel en mogelijkheden af bij je chefs -Reduceer tot drie bureaus -Stel selectieteam snel samen en maak volledige timing -Geef de bureaus een omstandige briefing, ook mondeling -Geef genoeg tijd: 4 weken creatief + 4 weken indien ook strategisch 3 Hoe zoek je een partner (3)?

9 Bureaucompetitie (vervolg) -Vraag alleen creatieve of strategische voorstellen indien nodig: soms zijn 3 casetoelichtingen en een grondig gesprek over methodiek een betere selectiebasis -Pitchvergoeding: helft kostprijs: euro -Presentaties: geef genoeg tijd (1,5u) -Onderhandelingen: breder dan prijs: afstemming -Beslissingsvergadering: hou alle criteria in het oog, vermijd mechanistische prijsquotering, kies een bureau en niet een voorstel 3 Hoe zoek je een partner (4)?

10 -Bekijk het hele plaatje: interne personeelskost, externe winst op kwaliteit, return on investment, efficiëntie, continuïteit, enz -Prijs hangt samen met veel factoren. Creatie (redactie, vorm, beeld, coördinatie): meestal minimaal euro per nummer + druk en verzending 4 Wat kost uitbesteden?

11 -Heldere afspraken: taakverdeling, procedure, kwaliteits- en serviceparameters, timing -Erken en gebruik elkaars deskundigheid -Blad moet constant evolueren: vermijd routine -Evalueer professioneel en durf herbronnen met dezelfde partner 5 Hoe werken met externe partner?

12 Graag je vragen en opmerkingen! Binnenkort op in pdf:www.custo.be De bureaucompetitie Praktijkgids bij het uitbesteden van customer media Dank voor je aandacht

13


Download ppt "1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? Hoe haal."

Verwante presentaties


Ads door Google