De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad 1COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad 1COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad 1COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

2 Campagne Participatiewet Start na instemming Eerste Kamer op 1 juli en loopt tot eind 2014 Doelgroep: Wajongers en hun ouders, verzorgers of begeleiders De communicatie is duidelijk, begripvol en persoonlijk: Tone of voice Visualisatie met campagnemannetje Veel mogelijkheden voor persoonlijk contact We sluiten aan bij de belevingswereld van de doelgroep en houden rekening met de omgeving: Clusteren informatie rond 3 hoofdvragen bij de doelgroep: werk, beoordeling en uitkering Doseren informatie over de veranderingen COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET 2

3 Campagnemiddelen WanneerWat krijgt, hoort of ziet de klant Juli1 e algemene brief aan zittend bestand Juli – evcampagne pagina met animatiefilmpjes op uwv.nl Juli, okt, nov radiospots, advertenties en internetbanners Sept2 e brief met uitnodiging voor informatiemarkt Okt, nov informatiemarkten in de regio 3COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

4 Uwv.nl 4COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET Filmpjes Je wordt opnieuw beoordeeld. Misschien kun je werken. Wat betekent dit voor je inkomen? (Filmpjes tonen!)

5 Banners 5 MailingsFilmpjes Informatie- markt Samenwerking partners Communicatie participatiewet

6 Advertenties 6 UWV.nl FAQ’sLeaflet MailingsFilmpjes Klanten- contactcener Informatie- markt P-wet spreekuren Samenwerking partners COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

7 Klantcommunicatie - Wajongers In aansluiting op de campagne: uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong en verwijzing naar werk.nl campagnebanner op homepage uwv.nl link naar themadossier op homepage uwv.nl/particulieren nieuwsbericht KCC staat klaar om klantvragen te beantwoorden Perspectief online 7COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

8 Klantcommunicatie - Wajongers Na de zomer: Algemene brief met leaflet en uitnodiging infomarkt leaflet: informatie over beoordelingsproces en mogelijkheden om te gaan werken informatiemarkt in de regio in okt/nov: een extra mogelijkheid om vragen te stellen Perspectief online als platform voor Wajongers en omgeving human interest insteek UWV benaderbaar 8COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

9 Klantcommunicatie - Wajongers En daarna: uwv.nl: informeren over overgangsregeling op datum x uwv.nl: klantproces Wajong 2015 met beslisboom uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong uitbreiden/aanpassen Intensivering re-integratie oWajong (pilot en regulier) En vanaf 2015: communicatie over de herindelingsoperatie met vooraankondiging, klantreactie en beschikking 9COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

10 Klantcommunicatie - werkgevers nieuwsbericht op uwv.nl nieuwsbericht/artikel in werkgevers nieuwsbrief KCC heeft vragen en antwoorden voor werkgevers FAQ’s voor account managers 10COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

11 Balans in communicatie voor Wajong klant 11 Algemene voorlichtingPersoonlijke informatie UWV.nl Vooraankon- diging herindeling FAQ’sLeaflet MailingsFilmpjes Community- Perspectief online MijnUWV Informatie- markt KCC P-wet spreekuren Samenwerking partners COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

12 Feeling houden met doelgroep monitoring klantvragen en social media gedrag inzichten uit deskresearch kwalitatief onderzoek van campagnemiddelen online platform Perspectief online contacten met stakeholders contact met Cliëntenraden 12COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

13 Samenwerking Clientenraad Voorzet: Betrekken bij nog te ontwikkelen communicatie-uitingen Afgevaardigde groep die meevalideert Rol spelen bij de informatiemarkten Stand bemannen 13COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

14


Download ppt "Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad 1COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET."

Verwante presentaties


Ads door Google