De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

"Als er een wind van verandering waait, bouwen sommige mensen windschermen, anderen bouwen windmolens."

Verwante presentaties


Presentatie over: ""Als er een wind van verandering waait, bouwen sommige mensen windschermen, anderen bouwen windmolens.""— Transcript van de presentatie:

1

2 "Als er een wind van verandering waait, bouwen sommige mensen windschermen, anderen bouwen windmolens."

3 1.Creatieve input team. 2.Doelstellingen cultuur. 3.Rol ICC-er. 4.Ruimte en effectieve leertijd. 5.Budget / Subsidie.

4  Beginsituatie:  Grote werkdruk  Gebrek aan Inspiratie.

5  Gericht op de leerkrachten  Structureel

6  Bewustwording eigen creativiteit.  Kennisnemen van elkaars kwaliteiten  Bewustwording van opbrengsten creativiteit.

7  Wie: Team  Wat: Verdieping kennis en kunde van culturele vakken bij leerkrachten volgens beleidsplan cultuur  Waar: In de school  Wanneer: Doorlopend

8  Zintuigelijke waarneming:  Creatief denken op gang brengen:

9  Foto’s/ animaties  One liners  Quots  Impulsjes tijdens de vergadering

10 Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?

11 Kunst geeft niet het zichtbare weer, kunst maakt zichtbaar Paul Klee

12

13  Aanleren vaardigheden om juiste informatie te zoeken en te vinden  Gebruik nieuwe technologie

14  De leerkracht kent de verschillende onderwijsinformatiebronnen of weet ze te vinden  Weet waar, hoe en waarom deze bronnen kunnen worden ingezet  De leerkracht kan omgaan met de apparatuur en de kinderen daarbij begeleiden

15  Onderwijs is een wereld die geregeerd wordt door zieners. We nemen maatregelen die in stand houden wat wij al hebben. Wat gebeurt er als we de wereld van het onderwijs meer als zoeker benaderen. Wat komen we tegen, wat gaan we onderzoeken?

16 Kinderen zijn vormgevers van de toekomst op zoek naar antwoorden op vragen als: Wie ben ik? Waar ben ik? Wat durf ik? Wat wil ik Wat kan ik

17

18

19

20

21 Ervaringsgesprekken filosoferen met kinderen Wereldoriëntatie Erfgoededucatie Kunst en media-educatie Taalvorming en creatief schrijven

22  Dramales: Spel bevordert de Theory of Mind (ToM ). Invoelen + taal;  Tekenfilm: ontwikkeling literaire competenties;  Multimedia verhalen: ontwikkelen verhaal- en taalbegrip;  Muziek: abstract denken, concentratie;  Creatief schrijven.  Dramales: Spel bevordert de Theory of Mind (ToM ). Invoelen + taal;  Tekenfilm: ontwikkeling literaire competenties;  Multimedia verhalen: ontwikkelen verhaal- en taalbegrip;  Muziek: abstract denken, concentratie;  Creatief schrijven.

23 Keizer aan zee  Schrijver: Martine LetterieMartine Letterie  Illustrator: Jan Braamhorst Sluit aan bij het venster De Romeinse LimesDe Romeinse Limes  van de geschiedeniscanon.  Leeftijd: 6-9  en-films en-films

24

25

26  sisschool_posterserie_A_2010.pdf sisschool_posterserie_A_2010.pdf  Jas van woorden  Op weg naar Panama


Download ppt ""Als er een wind van verandering waait, bouwen sommige mensen windschermen, anderen bouwen windmolens.""

Verwante presentaties


Ads door Google