De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8 Roermond 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8 Roermond 2009."— Transcript van de presentatie:

1

2 Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8 Roermond 2009

3

4

5 Bij ‘Alles-in-1’…….. Doe je 20 thema’s van groep 5 t/m 8 Duurt elk thema 5 weken. zitten alle vakken verweven in het thema, behalve rekenen en gym. Werk je op je eigen niveau

6 De week bestaat uit vaste onderdelen Een Informatieve film Week- en werk woorden Een informatieve tekst Een gedicht of topografie Een verhaal Engelse weekwoorden Computer- opdrachten Expressie Een tijdbalk (bij de geschiedenis- thema’s)

7 •Bij de geschiedenisthema’s wordt gestart met een tijdbalk •De kinderen bouwen deze samen met de leerkracht op met illustraties.

8 •Elke maandag starten we met een informatieve film over het subthema. •Bij de film horen kijk- en luisteropdrachten.

9 •Met de weekwoorden maken we allerlei oefeningen binnen verschillende vakgebieden, voornamelijk spelling en taal. •De woorden komen terug in de andere onderdelen van het subthema.

10 •We lezen een tekst met informatie op het gebied van Wereldoriëntatie •Bij de tekst horen opdrachten die zelfstandig gemaakt worden.

11 •Bij de aardrijkskundige thema’s ontdekken we de topografie. •Bij de andere thema’s behandelen we een gedicht.

12 •Elke week heeft een verhaal. •Aan de hand van dit verhaal maken we opdrachten op het gebied van lezen en taal

13 •1 keer per week praten we in het Engels over het thema. •Dit oefenen we op de computer, in de vorm van een spel.

14 •Bij de teksten horen bijna altijd computeropdrachten •En bij het maken van een werkstuk leren we gebruik te maken van digitale informatie

15 •Elke week is er een opdracht voor alle expressievakken. •Natuurlijk sluiten de opdrachten aan bij de thema’s. •Hierbij worden ook regelmatig hulpouders ingezet.

16 Wij leren daarbij zelfstandig te werken met…

17 En als het thema klaar is….

18

19 In de vorm van een presentatie…

20 Alles apart •In de tussenweken gebruiken we ‘Alles- Apart’ •Hierbij wordt extra gewerkt aan spelling, grammatica, begrijpend lezen en Engels (vanaf niveau D).

21 Gym •Op woensdag gaan alle klassen gymen in de Jo Gerris hal. •De gymlessen worden aangeboden volgens de methode ‘Planmatig Bewegingsonderwijs’.

22 Rekenen •Rekenen is niet opgenomen in de methode ‘Alles-in-1’. •We gebruiken de methode ‘Pluspunt’.

23 Technisch lezen •Als aanvulling op het technisch lezen is er elke dag 20 minuten aandacht voor technisch lezen. Dit doen we met behulp van de methode ‘Estafette’, boekbesprekingen, boekpromotie, voorlezen en zelf lezen.

24 Spelling •Als aanvulling op de methode ‘Alles- in-1’ gebruiken we ‘Taaljournaal’ voor spelling. In groep 5 wordt hiervoor de methode ‘Spelling in beeld’ gebruikt.

25 •V•Veiligheid •V•Verantwoordelijkheid •B•Betrokkenheid •O•Ontwikkeling Op...

26 Vormgeving: Reggie Hamers- Geelen Foto’s: Bianca Damen Reggie Hamers Met dank aan: Bianca Damen Tom Fletcher Casper Hamers Roermond Mei 2009 Update September 2010


Download ppt "Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8 Roermond 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google