De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Evenementenorganisatie Dubbelprofiel Periode 1 –Week 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Evenementenorganisatie Dubbelprofiel Periode 1 –Week 2."— Transcript van de presentatie:

1 Evenementenorganisatie Dubbelprofiel Periode 1 –Week 2

2 Deze week.. Presentaties over jezelf Uitleg Pitch opdracht Les 1 theorie Leermiddelen Jaarplanning in fases Onderwerpen en planning periode 1 Uitleg: Doelgroepsegmentatie en SMART doelstellingen Portfolio opdracht 2 Zie voor alles de koppelingen op het blog!

3 1.Boek  kopen ‘Zakelijke en publieksevenementen’ Lenny Kaarsgaren ISBN e druk 2. evenementenmc.blogspot.com Op de blogspot vind je alle ppt’s uit de les en andere belangrijke documenten. Leermiddelen

4 Periode 1Periode 2Periode 3 en 4 TheorieFase 1 + 2Fase 3Fase InleverenPortfolio: - Opdrachten - Initiatiefrapport - Begroting - Offerte - Sponsorplan Portfolio: -Opdrachten - Communicatieplan - Voorbereidings- draaiboek Portfolio: -Projectplan - Draaiboek ToetsFase 1 & 2Fase 3 & 4Fase 4 & 5 Jaarplanning

5 Verschillende soorten evenementen evenementen publiek Sociaal cultureel Commercieel zakelijk MICE

6 Mogelijke doelgroepen Deelnemers (bijv. schaatsers NK) Bezoekers (bijv. publiek NK) Sponsoren (bijv. Aegon) Toeleveranciers (bijv. Heineken) Omwonenden (buren Thialf)

7 Doelgroepsegmentatie Doelgroepen omschrijf je altijd aan de hand van de volgende criteria 1. Demografisch  leeftijd / geslacht 2. Geografisch  land / streek / plaats 3. Socio-economisch  inkomen, opleiding, beroep 4. Cultuur  nationaliteit / ras 5. Levensstijl  manier van leven, muziek, sociale omgeving

8 Voorbeeld NK schaatsen Mannelijke en vrouwelijke schaatsliefhebbers uit Nederland variërend van 4 tot 90 jaar. Zij zijn afkomstig uit alle lagen van de samenleving. Het zijn hoog- en laag opgeleide mensen en de inkomens variëren ook van hoog tot laag. Zij zijn sportminded en houden van de goede sfeer die op sportevenementen hangt.

9 Doelstellingen Verkoop Promotie Communicatie Ontmoetingsplaats Educatie Motivatie bedanken Informatie Consumptie / Ontspanning Fondsenwerving

10 Die doelstellingen zijn weinig concreet… Oplossing? Maak ze SMART!

11 SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden Zie paragraaf 1.4 uit het boek

12 Voorbeeld SMART doelstellingen Het evenement moet een winst uit kaartverkoop generen van euro en dient minimaal 4000 bezoekers te krijgen op de dagen 14 en 15 september. Na de conferentie op 1 oktober dient minimaal 50% van de bezoekers bekend te zijn met ons nieuwe product X. Het relatie evenement op 1 september 2013, dient binnen zes maanden minimaal 5 genodigden tot klant te maken.

13 Nu verder met… Lees paragrafen/hoofdstukken volgens de planning Opdracht 1: Collage opdracht Zie evenementenmc.blogspot.com Volgende les af  noteren in planner!


Download ppt "Evenementenorganisatie Dubbelprofiel Periode 1 –Week 2."

Verwante presentaties


Ads door Google