De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reflexivity. Reflexiviteit Geloofwaardigheid Transparantie Betrouwbaarheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reflexivity. Reflexiviteit Geloofwaardigheid Transparantie Betrouwbaarheid."— Transcript van de presentatie:

1 Reflexivity

2 Reflexiviteit Geloofwaardigheid Transparantie Betrouwbaarheid

3 Reflexiviteit Voor de start van het project Bij formulering onderzoeksvraag Tijdens sampling Tijdens dataverzameling Tijdens analyse Tijdens het schrijven

4 Onzekerheid in wetenschappelijk onderzoek Welke vraag stel je? (Onderzoeksvraag) Wie doen er mee? (Sampling) Waar kijk je naar? (Dataverzameling) Wat wil je zien? (Analyse) Welk verhaal vertel je? (Schrijven)

5 Vormen van reflexiviteit Reflectie op onderzoeksproces Reflectie op rol onderzoeker Omarmen subjectiviteit

6 Vormen van reflexiviteit Reflectie op onderzoeksproces Reflectie op rol onderzoeker Omarmen subjectiviteit

7 Reflectie op onderzoeksproces

8 Vormen van reflexiviteit Reflectie op onderzoeksproces Reflectie op rol onderzoeker Omarmen subjectiviteit

9 Researcher bias Vooronderstellingen Relatie onderzoeker – studie context Relatie onderzoeker - participant Rol onderzoeker tijdens dataverzameling

10

11 Oefening 1: researcher bias Pre-understandings and subjectivity Bewustwording van: – achtergrond / positie – eerdere ervaringen – vooronderstellingen

12 Vormen van reflexiviteit Reflectie op onderzoeksproces Reflectie op rol onderzoeker Omarmen subjectiviteit

13 Embracing subjectivity Subjectivity Self-awareness Feelings Embodiment

14

15 Reflexive embodied empathy Connecting-of –tuning into another’s bodily way of being –using your own embodied reactions Acting into –role of imagination –transpose into the experience of the respondent Merging-with Finlay, 2005

16

17 Oefening 2: subjectivity Reflexiviteit tijdens interview en / of analyse Aandacht voor: – (dis) identificatie – (emotionele) reacties – verbeelding


Download ppt "Reflexivity. Reflexiviteit Geloofwaardigheid Transparantie Betrouwbaarheid."

Verwante presentaties


Ads door Google