De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Basis communicatieplan Communicatie als middel!. Communicatieplan Het begint bij het bepalen van: WAT: De boodschap(pen) WIE: De doelgroepen die de boodschappen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Basis communicatieplan Communicatie als middel!. Communicatieplan Het begint bij het bepalen van: WAT: De boodschap(pen) WIE: De doelgroepen die de boodschappen."— Transcript van de presentatie:

1 Basis communicatieplan Communicatie als middel!

2 Communicatieplan Het begint bij het bepalen van: WAT: De boodschap(pen) WIE: De doelgroepen die de boodschappen ontvangen HOE: De media die de boodschappen overdragen WANNEER: De frequentie waarmee de boodschappen verzonden worden

3 Bepaal je doelgroep Wie is/zijn je doelgroep(en): -Wie wil je bereiken? -Wat weten ze al (van het onderwerp)? -Wat (zouden) ze moeten weten? In de communicatiestrategie stel je per doelgroep vast: -Kennis: wat weten ze van het onderwerp? -Houding: wat vinden ze ervan? -Gedrag: hoe stellen ze zich op? -Doelstellingen: wat willen wij dat ze weten, vinden en doen?

4 De communicatie cyclus Wie & waarom Wat & hoe Wanneer Verkrijg Feedback Breng Boodschap Probleem Oplossing & Feedback Next Steps Communiceer Verder? Bron: Cap Gemini

5 De communicatiecyclus begint bij de planning: Wie/Waarom: doelgroep en doel Wat/ Hoe: de inhoud en de wijze waarop Wanneer: op welke momenten Boodschap:breng de boodschap en verken hoe die is overgekomen Feedback:Bepaal wat er bijgesteld moet worden Volgende stap:Bepaal wat er verder nog nodig is


Download ppt "Basis communicatieplan Communicatie als middel!. Communicatieplan Het begint bij het bepalen van: WAT: De boodschap(pen) WIE: De doelgroepen die de boodschappen."

Verwante presentaties


Ads door Google