De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling."— Transcript van de presentatie:

1 Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling

2 Met Connecticut kan: een opleiding een competentieprofiel maken een docent assessments (=beoordelings- lijsten of toetsen) ontwikkelen en nakijken een kandidaat of beoordelaar assessments invullen en resultaten/feedback inzien een kandidaat zien wat de resultaten op de assessments betekenen in relatie tot het competentieprofiel van een opleiding

3 3 Connecticut : Via de website is er toegang tot oa: Open deel: bevat info over functionaliteit, licentieregeling, contactpersonen en toegang tot de applicatie Connecticut Applicatie Connecticut (besloten deel) : toegang door in te loggen via eigen account tot de omgevingen voor organisaties en opleidingen.

4 4 Connecticut : gebruik De applicatie wordt gehost door SOBIT bv. Hanze, RUG en Sobit zijn eigenaar en beheerder. Elke hoger-onderwijsinstelling aangesloten bij Surf kan een licentie krijgen voor eigen toepassingen: zie Licentieregeling. Ook andere organisaties kunnen in overleg (zie Contact) gebruik maken van de applicatie

5 5 Met Connecticut kan een student of kandidaat: Het competentieprofiel van een opleiding bekijken Assessments doen dwz beoordelingslijsten mbt de eigen prestaties of die van een ander invullen of toetsen maken Resultaten op assessments inzien De eigen vorderingen of het eigen niveau bepalen tov het competentieprofiel van de opleiding Zie de volgende slides voor voorbeelden

6 6 Competentiestructuur voorbeeld…

7 7 Beoordelingslijst in self-assessment

8 8 Peer assessment student stud1 beoordeelt: stud1 t/m stud4

9 9 Competentiedossier: de resultaten over alle aangevinkte assessments

10 10 Met Connecticut kan de docent: Assessments (peer, co, self,expert) ontwikkelen: –beoordelingslijst geautomatiseerd aanmaken op basis van een matrijs (=selectie uit de competentiestructuur) –kandidaten en/of beoordelaars toevoegen Toetsen aanmaken (bv kennistoets met open vragen, wel beperkter dan Question Mark Perception) Resultaten inzien, toetsen nakijken, feedback geven bij assessments

11 11 Met Connecticut kan een opleiding: In eigen terminologie competenties (of leerdoelen of… ) vastleggen eventueel met subcompetenties en sub-sub….(willekeurig aantal niveaus) Beoordelingscriteria formuleren (of gedragsindicatoren of..hoe je het ook wilt noemen) ook weer op meerdere niveaus Dus: COMPETENTIESTRUCTUUR maken en beheren en zichtbaar maken voor iedereen binnen de organisatie(communicatie, accreditatie, toetsen)

12 12 Toegang tot de demo-omgeving We raden aan de demo-omgeving eerst te verkennen in de rol student. Daarvoor inloggen met account: wachtwoord: demostudent Docent: Opleidingsmanager:


Download ppt "Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling."

Verwante presentaties


Ads door Google