De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts."— Transcript van de presentatie:

1 Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts

2 VZ ALGFIN BRVNedTrainPoortStrukton medewerkers 2 miljoen omzet medewerkersServex NS Int./HSANedRailways +/ medewerkers Holding

3 Listen all you fools out there Go on and love me, I don’t care Oh, it’s lonely at the top 90% of all leadership failures are character failures Manfred Kets de Vries Randy Newman-Lonely at the top (1987)

4 Leiderschap (door de ogen van een ‘professional’) psychologische insteek aandacht geven verbinden bescheidenheid dienstbaarheid aanspreekbaarheid voorbeeld geven kwetsbaar durven zijn doortastend zijn fairplay enz. = Emotionele Intelligentie ( Goleman ) - interrelationeel - intrarelationeel - adaptiviteit - stressbestendigheid - zelfvertrouwen vaktechnische insteek visie en strategie ontwikkelen wegwijzen doelen stellen delegeren zorgen voor mensen en middelen analyseren plannen ontwikkelen overleg plegen enz. = Theory of Constraints ( Goldratt ) - wat veranderen en waarom - waar naar toe - hoe veranderen Medewerkers volgen / nemen doelstellingen over

5 TEST UZELF Leadership Inventory MBTI EQ enz. Psychologische check up Ongeschikt Minder geschikt Geschikt Getalenteerd Exellerend Veranderingen slagen wel l Veranderingen slagen niet * LEIDERSCHAP en (TOP) SPORT

6 THE ACID TEST OF EFFECTIVE LEADERSHIP IS THE EXTENT TO WICH PEOPLE IN THE ORGANIZATION THEIR LEADERSHIP Manfred F.R. Kets de Vries – The Leadership Mystique TRUST

7 IT ALL STARTS WITH YOU ! Abraham Zaleznik, Harvard 1990

8 `FAIR PROCESS` Probleem / Verbeteringskans InspanningResultaat PROCESSENPROCESSEN Effectief = de goede dingen doen. - Veilig vervoeren - Volgens dienst- regeling rijden. - Tijdig, juist, terzake geïnformeerd NSRNSR Tevreden reiziger - Prijs & Kwaliteit OUTPUT Indicatoren - Treinen zijn schoon - Ruimte voor zitten of staan NTNT Tevreden medewerker - baan - arbeidsom- standigheden - primaire arbeidsvoor- waarden FINANCIEEL Efficiënt = de goede dingen in één keer goed (niet dubbel en ‘zero defect’) Tevreden Maatschappij en Aandeelhoude r LEIDERSCHAPLEIDERSCHAP Visie strategie HRM beleid Middelen beleid do check act plan Waarom zou iemand door jou / mij geleid willen worden ? Omdat …..

9 slecht matig goed excellent Reizigers hebben ons nodig voor hun mobiliteit én zorgen voor ons inkomen Dat stralen we uit door: Bij mobiliteit kiezen Reizigers voor NS en prijzen NS aan UITSTRALING & ACTIE O N Z E V I S I E Klantbewust * besef van wederzijdse afhankelijkheid UITSTRALING Klantgedreven * wat we werkelijk doen ieder op zijn niveau ACTIE Bij mobiliteit kiezen Reizigers voor NS en prijzen NS aan! èn je realiseren dat de klant in ons productieproces zit ● Doelen top drie Europa groei ●Algemeen Klantoordeel -klantoordelen op tijd rijden informatie (trein/station) zitplaatscapaciteit sociale veiligheid schone treinen 2008

10 Klanttevredenheid “Algemeen oordeel” Prognose 2008

11 Klanttevredenheid “Op tijd rijden” Prognose 2008

12 Klanttevredenheid “Informatie in de trein bij ontregelingen” Prognose 2008

13 VAN: WIJ hebben doelen ZE doen maar….. WIJ moeten het werk doen NAAR: WE hebben dezelfde doelen en WE werken daar SAMEN aan


Download ppt "Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts."

Verwante presentaties


Ads door Google