De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent Mei 2001 Marc Jetten Sr Consultant organisatieontwikkeling Thorn.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent Mei 2001 Marc Jetten Sr Consultant organisatieontwikkeling Thorn."— Transcript van de presentatie:

1 Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent Mei 2001 Marc Jetten Sr Consultant organisatieontwikkeling Thorn

2 Visie Wij zetten onze deuren open. Voor elkaar en voor de klant. We moeten elkaar de ruimte geven om de dingen te doen die de klant belangrijk vindt. Dat kan alleen in een open klimaat waarin vertrouwen heerst in elkaars mogelijkheden. Om dit mogelijk te maken bieden wij in dit huis onze medewerkers een open uitdagende werkomgeving.

3 Interpolis Kantoor Concept ‘IKC’ de klant de medewerker de werkomgeving conclusies

4 de klant

5 marktperceptie ‘Verzekeraars zijn grote logge maatschappijen die er niet zijn als je ze nodig hebt.’

6 marktperceptie kortom: je weet nooit waar je aan toe bent! ‘als ze je al helpen gaat dat traag’ ‘ze zijn allemaal hetzelfde’ ‘ik ben gewoon een nummer’ ‘geen idee wat er nou precies verzekerd is’ ‘ze maken veel winst, dat moet ik betalen!’ ‘je moet wel op de kleine lettertjes letten!’

7 verwachting klant ‘ik wil dat ze doen wat ze beloven’ ‘mij helpen als het erop aankomt’ ‘met mij meedenken’ ‘problemen concreet oplossen’ ‘duidelijkheid bieden, zodat ik een goede keuze kan maken’ ‘zeggen waar het op staat’

8 de medewerker

9 wat is er aan de hand? Interpolis stimuleert zijn medewerkers om zich werkelijk in te leven in de klant. medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor de problemen van de klant en lossen de problemen beter op uitgangspunt: echtheid en openheid

10 de drie V’s VV V VertrouwenVerantwoordelijkheid Vrijheid

11 pijlers onder IKC HRMICT Werk- omgeving Commu- nicatie

12 HRM telewerken Interpolis Performance Cyclus Close -Up dagen rollen en competenties pijlers onder IKC

13 ICT papierloos werken plaatsongebonden ICT plaatsongebonden callcenters (toekomst) pijlers onder IKC

14 Commu- nicatie • Glasheldere communicatie naar de klant • Binnen 3 keer de telefoon aannemen • Transparante brieven en s pijlers onder IKC

15 Werk- omgeving pijlers onder IKC Werkomgeving

16 je werkt waar je bent Niemand heeft een vaste werkplek • flexibele werkplek/afdeling • clubhuis • telewerken

17 ruimten en functies • alleen geconcentreerd • werken in teamverband • tweegesprek • vergaderen • ontspannen en eten

18

19

20

21

22 conclusies

23 resultaten 30% meer werknemers dan traditioneel kantoor geen restaurant met zitplaatsen lager verzuim, lager verloop

24 tevreden medewerkers & tevreden klanten uitstekende groei verdubbeling omzet in de afgelopen 4 jaar resultaat

25 Uitdagingen Volgende stap openheid en vertrouwen Groeien in leren loslaten Elkaar aanspreken op Ondernemerschap

26 Vragen

27


Download ppt "Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent Mei 2001 Marc Jetten Sr Consultant organisatieontwikkeling Thorn."

Verwante presentaties


Ads door Google