De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AGENDA 09.30 uur: Welkom 09.45 uur: Online trainingsprogramma door Jur Roemers 10.30 uur: Algemene Ledenvergadering  Opening en mededelingen  Ingekomen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "AGENDA 09.30 uur: Welkom 09.45 uur: Online trainingsprogramma door Jur Roemers 10.30 uur: Algemene Ledenvergadering  Opening en mededelingen  Ingekomen."— Transcript van de presentatie:

1

2 AGENDA uur: Welkom uur: Online trainingsprogramma door Jur Roemers uur: Algemene Ledenvergadering  Opening en mededelingen  Ingekomen stukken  Notulen Algemene Ledenvergadering 2012  Jaarverslag 2012, secretaris (Cornelis de Geus)  Jaarrekening 2012, penningmeester (Han de Hair)  Verslag kascommissie (Tino Hoogendijk en René Grevers)  Benoeming nieuwe kascommissie  Beleid  Trends en ontwikkelingen  VES financieel 2013, begroting  Bestuurssamenstelling  Sluiting uur: RONDJE VES

3 Opening en mededelingen Opening ALV Piet Willemsen Kees Broertjes neemt afscheid van collega’s

4 Ingekomen stukken

5 Notulen ALV 13 april 2012

6 Jaarverslag 2012 – secretaris Cornelis de Geus Wat hebben wij georganiseerd in 2012? Altijd vanuit het perspectief “elkaar versterken”!

7 Jaarverslag 2012 financieel, Han de Hair

8 Kascommissie: Tino Hoogendijk en René Grevers

9 BELEID “Excellente service en dienstverlening” Is getekend: het VES bestuur Piet WillemsenInleiding Han de HairKwaliteit Piet WillemsenLedenwerving en aannamebeleid Cornelis de GeusNetwerken en delen Henny van VlietInkoop & voordeel Ted van HeesPromotie & marketing Juliën v.d.Slikke Han de HairTrends & ontwikkelingen Cornelis de Geus

10 Inleiding – de VES inside Toegevoegde waarde? Waar staan wij voor als VES clubs De VES steeds meer een “merk” Inkoopkracht Marketingcampagnes Eigen opleidingen Nieuwe plannen en ontwikkelingen

11 Kernwaarden VES en aangesloten centra Resultaat gerichte begeleiding Aantoonbare kwaliteit Excellente service en dienstverlening

12 Kwaliteit VES centra en keurmerk Fitness Totaal (LERF) Kunnen gespecialiseerde fitnesscentra ook VES lid zijn of worden? Wat doet FITVAK? Welke rol speelt de VES in het vergroten van de kwaliteit?

13 Ledenwerving & aannamebeleid Wat is ons doel met het werven van nieuwe leden en waarom? De procedure is veranderd en waarom? VES ondernemers genieten “regio-bescherming”. Wat zijn de regels? Nieuwe leden tegenhouden mag, maar beter is om nieuwe leden voor te dragen

14 Netwerken & delen van informatie Waarom is dit een belangrijke pijler van de VES? Hoe ontstaat een VES community? Wij zijn de VES en zorgen voor de interactie & dynamiek Luisteren vormt de basis Zijn er suggesties ter verbetering?

15 Partners én voordeel V € S

16 STRATEGISCHE PARTNERS

17 Doelen partners en voordeel 2013 Lidmaatschapsbijdrage terugverdienen Hoe? Samenwerking met MMD Media en Oostenrijks Toeristenburo van cruciaal belang! Waarom? Package deal Club Joy: grote commerciële overeenkomst met substantieel VOORDEEL

18 Promotie & marketing Vergroten naamsbekendheid VES en aangesloten centra Kernwaarden in de schijnwerpers! Leden werven en leden vasthouden via acties. Joint promotions. Belangrijkste partners: MMD Media, OTB en Concept2.

19 VES als merk! Landelijke ABRI campagne Samenwerking met MMD Media! Waarom meedoen? Landelijke abricampagne op 300 tankstations in Nederland (o.a. Shell en Texaco) Ook dit jaar: regionale abri campagnes voor eigen verzorgingsgebied.

20 Belangrijke speerpunten 2013 Minibeurs 31 mei als podium om partners VES te ontmoeten. Tevens retentietrainingen. Uitbrengen van twee magazines “Exclusief”. Inspelen op ontwikkelingen en trends. VES paspoort als onderscheidend kenmerk. Organiseren van 4-5 landelijke acties, gericht op klantwerving en klanten binden. Marketing pool

21 Thema 2013: Excellente service en aandacht HOSPITALITY!

22 En altijd: maatschappelijk verantwoord ondernemen Spin for Life Dress Red Day

23 Maatschappelijk verantwoord ondernemen Andere voorbeelden? Hoe verder?

24 Trends en ontwikkelingen door Han de Hair Hospitality

25 Trends en ontwikkelingen door Juliën van der Slikke

26 1- en 2 daagse opleiding + terugkomdagen

27

28 Trends en ontwikkelingen door Juliën van der Slikke STATUS CLUB JOY? -21 centra getekend -17 centra overwegen

29 Trends en ontwikkelingen door Juliën van der Slikke EN HOE VERDER? -33 centra betekent package deal -Bereikt zijn voor 1 juli Voor 1 juli overstappen is 15% (altijd) -Alle licenties één prijs -Hoe meer VES-centra, hoe lager maandtarief -Vb 35 centra €238,- / 50 €166,-/ 70 €119,-

30 Trends en ontwikkelingen door Juliën van der Slikke EN HOE VERDER? -4x per jaar training CM/GF locatie VES -1x per jaar kwartaaldag met aanvullende workshops (instructeurs) -Primeur nieuwe formats -Actief meedenken op inhoud

31 BEGROTING BEGROTING 2012WERKELIJK 2012BEGROTING 2013 INKOMSTEN CONTRIBUTIES € € ,0 € FITVAK € € ,0 € OPLEIDINGEN/WORKSHOPS/MINIBEURS € € ,0 € € - TOTAAL INKOMSTEN € € ,0 € KOSTEN SALARISSEN € € ,0 € WERKGEVERSOVERLEG € € 7.000,0 € BESTUUR/VERGADERKOSTEN ALGEMEEN € € 7.100,0 € COMMUNICATIE € € 6.900,0 € KANTOOR/HUISVESTING € € ,0 € PROMOTIE/KWALITEIT € € ,0 € FITVAK/LIDMAATSCHAPPEN € € ,0 € VES STUDIEREIS € - € 1.300,0 € - OPLEIDINGEN/WORKSHOPS/MINIBEURS € € ,0 € AFSCHRIJVINGEN € 211 € 300,0 € 211 DIVERSEN € € 8.300,0 € AFBOEKING FAILLISSEMENT € - € 3.800,0 € - RESERVE POT TOEKOMST € TOTAAL UITGAVEN € € ,0 € € (8.000,0)

32 Bestuurssamenstelling Aftredend en herkiesbaar: Piet Willemsen Henny van Vliet

33 Rondje VES! Is opzeggen makkelijker geworden door Wet van Dam? Last van recessie? Ledental 1 e kwartaal?

34 Vragen ????


Download ppt "AGENDA 09.30 uur: Welkom 09.45 uur: Online trainingsprogramma door Jur Roemers 10.30 uur: Algemene Ledenvergadering  Opening en mededelingen  Ingekomen."

Verwante presentaties


Ads door Google