De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?"— Transcript van de presentatie:

1 Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

2 Merkator Locatie & citymarketing Hoe denken bedrijven? Marketing is een middel!

3 Merkator Locatie & citymarketing

4

5

6

7

8

9 Associaties ipv feiten Regisseur ipv eigenaar Ervaring ipv opleggen Hoe werkt een merk? 9

10 Merkator Locatie & citymarketing SWOT analyse Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) AanvallenVerdedigen Zwak (intern) VersterkenAanpassen Individualisering Informalisering Informatisering Internationalisering Intensivering

11 Merkator Locatie & citymarketing Voorbeeld: Volvo

12 Merkator Locatie & citymarketing Voorbeeld: Volvo

13 Merkator Locatie & citymarketing Merkontwikkeling En uw mogelijkheden

14 Merkator Locatie & citymarketing 14 logo & slogan 4. Voordelen7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  marketing mix Bewijs ProductPrijsPlaats (distributie) Promotie 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

15 Merkator Locatie & citymarketing 15 logo & slogan 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie2. Doelgroep 4. Voordelen 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie marketing mix Behoefte Belofte Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie Commercieel succes  Maatschappelijk succes  Merkator Brand Building ©

16 Merkator Locatie & citymarketing 16 logo & slogan 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie2. Doelgroep 4. Voordelen 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie marketing mix Behoefte Belofte Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie Commercieel succes  Maatschappelijk succes  Merkator Brand Building ©

17 Merkator Locatie & citymarketing Voorbeelden: Robeco … en … De Vries

18 Merkator Locatie & citymarketing 18 logo & slogan 4. Voordelen7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  marketing mix Bewijs ProductPrijsPlaats (distributie) Promotie 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

19 Merkator Locatie & citymarketing De VriesAmateurkunst

20 Succes!


Download ppt "Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?"

Verwante presentaties


Ads door Google