De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers1. 2 Studiemiddag 26 november 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers1. 2 Studiemiddag 26 november 2008."— Transcript van de presentatie:

1 B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers1

2 2 Studiemiddag 26 november 2008

3 B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers3 Opbouw  Afspraken maken i.v.m. leerlijn spelling  Handelingsplan voor spelling (stappenplan)  Inhoud groepsplan  Groepsplan voor je eigen groep maken

4 Afspraken  1. Hoe wordt geleerd (onderwijsvisie)?  2. Tot welke resultaten (doelen)?  3. Wat dient geleerd te worden (inhouden)?  4. Hoe verloopt het leren (leeractiviteiten?)  5. Welke rol vervult iedere professional?  6. Waarmee wordt geleerd (materialen)?  7. Met wie wordt geleerd (groepering)?  8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)?  9. waar wordt geleerd (plaats)?  10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers4

5 Afspraken  6.Waarmee wordt geleerd (materialen)?  7. Met wie wordt geleerd (groepering)?  8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)?  9. waar wordt geleerd (plaats)?  10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers5

6 Stappenplan HP spelling Stap 1: afname PI-dictee (september) Stap 2: samen met IBer groepsplan maken (september) Stap 3: instapdictee’s afnemen (niveau 1 of 2) Stap 4: uitvoeren groepsplan Stap 5: afname controledictee’s (als oefenstof is afgerond) Stap 6: afname PI-dictee (februari/maart) Stap 7: opstellen nieuw groepsplan B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers6

7 Stappenplan spelling Waar kan ik het vinden? Ga naar: 1. Intranet 2. Gedeelde documenten 3. Spelling B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers7

8 Groepsplan  Leerlingen op leerlijn plaatsen  Op welk niveau instructie geven  Instructiegroepjes maken  Leerstof samenstellen  Vastgestelde periode van tijd aangeven hoe lang je aan het onderdeel gaat werken  Gegevens verzamelen z.a. dagelijks werk, toetsen, gesprekken, observaties  Evaluatie twee maal per jaar B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers8

9 Hoe maak je een groepsplan?  Uitgangspunt klassenstaat PI-dictee  Clusteren van kinderen met dezelfde uitval op categorieën  vormen van maximaal 3 instructiegroepen  Planning en organisatie invullen Zie voorbeeld B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers9

10 Opdracht  Groep 1:Ida en de groepen A,B,C  Groep 2:Asna en de groepen D, F, J  Groep 3:Marja en de groepen E, H, I  Groep 4:Edith en de groepen G, K  Groep 5:Betty, Sjanie en Daghulpen  Groep 6:Anita en Jutters, Banjaard B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers10

11 B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers11


Download ppt "B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers1. 2 Studiemiddag 26 november 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google