De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing en Marktonderzoek Dennis Bakker Kevin Brink Erik Frerejean Fons Huisman Bart Koopmans Eric Pape Maarten Platjes Bo Ramaker

2 Inhoudsopgave

3 Inleiding Advies reorganisatie van de holding Advies reorganisatie van de holding Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting E-pro Onderzoek naar oprichting E-pro

4 Opdrachtformulering Probleemstelling Probleemstelling –Rommelige organisatie –Het oprichten van D-pro –Het oprichten van E-pro

5 Doelstelling Doelstelling –Advies organisatie structuur –Marktonderzoek D-pro –Marktverkenning E-pro

6 Randvoorwaarden Randvoorwaarden –Randvoorwaarden opdrachtgever –Randvoorwaarden Lambda –Wettelijke randvoorwaarden

7 Huidige Bedrijfsstructuur

8 Reorganisatie van X-Pro

9 Argumentatie onderzoeken Waarom onderzoeken Waarom onderzoeken

10 Argumentatie onderzoeken Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Marktgrootte Marktgrootte Samenstelling markt Samenstelling markt Eisen van markt Eisen van markt Concurrentie Concurrentie

11 Doelgroep van D-Pro Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Videogames & Sport Videogames & Sport

12 Marktonderzoek Steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: N ≥ Z 2 / e 2 N = aantal respondanten benodigt Z = betrouwbaarheid e = nauwkeurigheid

13 Marktonderzoek

14 Ontwerp van de Hyper-Hoop

15 Marketing mix

16 Conclusie D-Pro

17 Aanbevelingen en Advies D-Pro

18 Doelgroep van E-Pro

19 Marktverkenning

20 Conclusie E-Pro

21 Aanbevelingen en Advies E-Pro

22 Algemene Conclusie

23 Vragen


Download ppt "Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google