De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkeersveiligheid Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant Walraad Verkeersadvisering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkeersveiligheid Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant Walraad Verkeersadvisering."— Transcript van de presentatie:

1 Verkeersveiligheid Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant Walraad Verkeersadvisering BV Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant Walraad Verkeersadvisering BV

2 ...welkom!...  Terugblik  Vragen  Programma van vandaag  Terugblik  Vragen  Programma van vandaag

3 Meten is weten??? Weet wat je meet!!!

4 Bromfietser onveilig, auto veilig

5 Bromfietser blijft onveilig auto en voetganger veilig

6 Registratie van ongevallen  Doel  Monitorern beleid  Opsporen blackspots  Berekenen effect en evaluatie van maatregelen  Wetenschappelijk onderzoek  Registratiegraad:  Ernst  Meerdere partijen  Verzekering  Betrokken vervoerswijzen  Leeftijd betrokkenen  Doel  Monitorern beleid  Opsporen blackspots  Berekenen effect en evaluatie van maatregelen  Wetenschappelijk onderzoek  Registratiegraad:  Ernst  Meerdere partijen  Verzekering  Betrokken vervoerswijzen  Leeftijd betrokkenen

7 Registratie en ongevalsanalyse software  AVV-BG  analyse software  VIA-gis van VIA  VERAS van Grontmij  Van analyse naar AVOC/ AGEB/ ASPE  AVV-BG  analyse software  VIA-gis van VIA  VERAS van Grontmij  Van analyse naar AVOC/ AGEB/ ASPE

8 Observeren  Verschillende methoden  Doctor  Snelheidsmeting  Ongestructureerde observatie  Klachten beeld  Verschillende methoden  Doctor  Snelheidsmeting  Ongestructureerde observatie  Klachten beeld

9 Methoden en technieken  Registratie voor AVV-BG (voorheen: VOR) op basis van politieformulieren  Registratie niet volledig  Registratie is selectief  Software voor analyse nodig  Risico-kencijfers  Maar: wat meet je???  Registratie voor AVV-BG (voorheen: VOR) op basis van politieformulieren  Registratie niet volledig  Registratie is selectief  Software voor analyse nodig  Risico-kencijfers  Maar: wat meet je???

10 Methoden en technieken  AVOC, AGEB, ASPE  Verkeersveiligheidsaudit/ -inspectie  Conflictogrammethode  DV-meter  Verkeersveiligheidsverkenner voor de regio  Observatietechniek  DOCTOR  Ongestructureerd  Snelheidsmetingen  Meldpunt voor subjectieve onveiligheid  AVOC, AGEB, ASPE  Verkeersveiligheidsaudit/ -inspectie  Conflictogrammethode  DV-meter  Verkeersveiligheidsverkenner voor de regio  Observatietechniek  DOCTOR  Ongestructureerd  Snelheidsmetingen  Meldpunt voor subjectieve onveiligheid

11 risicokencijfers Op basis van Swov rapport , door Theo Janssen Downloaden van Op basis van Swov rapport , door Theo Janssen Downloaden van

12  Bijlage 1: geeft verkeersprestatie en ongevallencijfers, risico  Bijlage 2: geeft aannames voor veranderingingen komende 10 jaar  Bijlage 3: autonome groei autoverkeer/ ontwikkeling wegennet  Risco’s 1998 x verkeersprestatie 2010= ongevallenbeeld 2010  Landelijke maatregelen en inschatting van reductiepercentages  Bijlage 7 en verder: eindbeeld  Bijlage 1: geeft verkeersprestatie en ongevallencijfers, risico  Bijlage 2: geeft aannames voor veranderingingen komende 10 jaar  Bijlage 3: autonome groei autoverkeer/ ontwikkeling wegennet  Risco’s 1998 x verkeersprestatie 2010= ongevallenbeeld 2010  Landelijke maatregelen en inschatting van reductiepercentages  Bijlage 7 en verder: eindbeeld

13 Risico kencijfers  Doelstelling naar draagkracht  Prestatie= weglengte x intensiteit mvt  Weet wat je meet!  Onveiligheidsregistratie opgehoogd  Weet wat je meet!  Onveiligheid = risico x expositie  Dus: Risico= onveiligheid/expositie  Doelstelling naar draagkracht  Prestatie= weglengte x intensiteit mvt  Weet wat je meet!  Onveiligheidsregistratie opgehoogd  Weet wat je meet!  Onveiligheid = risico x expositie  Dus: Risico= onveiligheid/expositie

14 intensiteit ongevallen Nb niet te verwarren met snelheid-ongevallendiagram

15 intensiteit ongevallen

16 intensiteit ongevallen Maatregelen op risico

17 intensiteit ongevallen Maatregel op intensiteit

18 Veiligheidsverkenner in de regio - op basis van risico kencijfers  0-situatie  Weglengten, verkeersintensiteiten en ongevallencijfers  Ontwikkeling en groei  Plannen voor wegcategorisering  Wegen en verkeer  Landelijke en regionale maatregelen  0-situatie  Weglengten, verkeersintensiteiten en ongevallencijfers  Ontwikkeling en groei  Plannen voor wegcategorisering  Wegen en verkeer  Landelijke en regionale maatregelen

19 Hoe werkt de vvr?  Inbreng en inventarisatie uit de regio  Inbreng aanvullende gegevens SWOV  Berekening/ presentatie van resultaten  Koppeling met GIS-omgeving: verkeersveiligheidsmodule actueel  Inbreng en inventarisatie uit de regio  Inbreng aanvullende gegevens SWOV  Berekening/ presentatie van resultaten  Koppeling met GIS-omgeving: verkeersveiligheidsmodule actueel


Download ppt "Verkeersveiligheid Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant Walraad Verkeersadvisering."

Verwante presentaties


Ads door Google