De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap."— Transcript van de presentatie:

1

2 Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap

3 Reden ontstaan  Noodzaak/ behoefte vanuit het veld  Bescherming tegen marktwerking  Keurmerk = kwaliteitsgarantie  Ontsluiten informatie ‘wie waar goed in is’

4 Missie  Topklinische- en topreferente zorg binnen de ggz bevorderen, stimuleren en faciliteren zodat deze voor alle patiënten die dit nodig hebben, transparant, toegankelijk en beschikbaar is en voldoet aan hoogwaardige kwaliteitscriteria.

5 Stratificatie van de ggz

6 Focus  Patiëntenzorg (verbeteren)  Professionals (stimuleren en motiveren)  Ggz-instellingen (ambitie)  Ggz als geheel (imago, transparantie)

7 Positionering  Geen HKZ !  Naar schatting 5% van de GGZ  Zowel klinisch als ambulant  Afhankelijk van doelgroep ook geografische spreiding TOPGGz-afdelingen  Zeker ook bedoeld voor academische centra!

8 Infrastructuur  Bestuur: Lentis, Rivierduinen, Altrecht, Parnassia Bavo Groep, De Viersprong  Onafhankelijk voorzitter  Directie en bureau  Adviesraad  Ledenraad (vanaf 2009)  Visitatiecommissie  Commissie Financiën  Commissie Onderzoek, Innovatie en disseminatie  Commissie PR en Communicatie

9 Visitatiecommissie  Uitvoeren visitaties  Criteria en procedure evalueren  Commissie:  Onafhankelijk voorzitter prof. dr. W. van Tilburg  Groot aantal professionals c.q. ‘zwaargewichten’

10 Commissie Financiën  Doel: structurele financiering TOPGGz  Stand van zaken (oktober 2008):  Patiëntenzorg  Onderzoek en innovatie  Opleiding en onderwijs  Keurmerk als uitgangspunt

11 PR en Communicatie  Adequate communicatie naar doelgroepen  Initiatief goed en sterk op de kaart zetten  Website :  Database: ‘wie is waar goed in’ (ontsluiten van informatie over TOPGGz-afdelingen)

12 Planning  2008: externe visitatie huidige lidinstellingen  2008: aanmelding nieuwe instellingen  18 december 2008: het (al dan niet) uitreiken van keurmerken door minister Klink  Bijstelling criteria en procedure  2009: start visitaties nieuwe lidinstellingen (op basis van nieuwe criteria)

13 Lidmaatschap  Verwerven keurmerk= lidmaatschap  Meewerken aan ontwikkeling TOPGGz  Uitwisselen kennis en expertise  Stimulerend voor professionals  Statusverhogend voor instelling  Wellicht financiering……?  Contributieregeling

14 Voor meer info:


Download ppt "Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap."

Verwante presentaties


Ads door Google