De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Definitie van marketing Luisteren naar wat de markt vraagt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Definitie van marketing Luisteren naar wat de markt vraagt."— Transcript van de presentatie:

1 Definitie van marketing Luisteren naar wat de markt vraagt

2 In de praktijk is dat vaak Het creëren van vraag!

3 De markt is verzadigd

4 Positionering: hoe creëer je onderscheid?

5

6 Producten zijn makkelijk te imiteren Onderscheid is moeilijk aan te tonen

7 Onderscheid (zie van Kralingen) komt door: -Productkenmerken (beter, sterker, harder) -Prijs (korting, dubbele airmiles) -Communicatie (humor, sex) -Maar ook ……

8 Concepting Naar Jan Rijkenberg

9 Concepting Het merk is een gedachtegoed Productontwikkeling volgt op conceptontwikkeling en niet andersom Je richt je niet op een doelgroep, maar creëert een volggroep

10 Conceptmerken creëren een mentaliteit

11

12 Conceptmerken zijn personen

13 met een verleden persoonlijk authentiek intiem eigen karakter

14 Wat levert dat op? Meerwaarde (heeft je merk meer waarde dan je concurrent?) Wat is het merk je waard?

15 € 12.95

16 € 49,-

17 € 59,-

18 Onbetaalbaar?

19 Emotie + Waarden = Betekenis en Expressie

20 De benefits van een conceptmerk: Ergens bij horen Fanclubs Identificatie voor de gebruiker Binding voor de eigenaar

21

22

23 Een life-stylevoorbeeld Zelf je meubels in elkaar zetten? Hou je van natuurlijk design? Scandinavisch design ? Ben je dan lid van: …….

24

25 authentiekinnovatief

26 Hoe kun je een goed concept ontwikkelen?

27 Trendwatching: kijk om je heen Kijk naar wat de markt wil (van welke fanclub wil je lid zijn?)

28 Welke merken doen dat ?

29

30

31 Brandmanagement gaat over: Merkpositionering Merkwaarde (brand equity) Brandstretching (merkarchitectuur) Merkdynamiek en communicatie Merkenrecht Globalisering Wat betekent dit voor de komende weken?

32 En voor nu … Is jouw merk een conceptmerk? Is er een volggroep? Wie is dat? Is er een gedachtegoed? Wat maakt jouw merk anders dan de concurrent? Presentatie over 45 minuten


Download ppt "Definitie van marketing Luisteren naar wat de markt vraagt."

Verwante presentaties


Ads door Google