De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Muzische Opvoeding Traject 2009 – 2012 SCHOOLNIVEAU.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Muzische Opvoeding Traject 2009 – 2012 SCHOOLNIVEAU."— Transcript van de presentatie:

1 Muzische Opvoeding Traject 2009 – 2012 SCHOOLNIVEAU

2 Wat er aan vooraf ging… Tekorten tijdens doorlichting schooljaar Enkel beeld en muziek (eng) - Geen muzisch gevoel -Geen overzicht (wie doet wat?)

3 BELANGRIJK OM WETEN (dit waren wij ‘even’ vergeten)! Muzische opvoeding telt meer dan 2 domeinen (beeld en muziek), nl. 5! – Beeldopvoeding – Muzisch taalgebruik – Muzikale opvoeding – Bewegingsexpressie – Dramatisch spel

4 De krachtlijnen van het leerplan Procesmatige aanpak (beschouwen en creëren) Accent op ontplooien van de unieke persoon Verbondenheid Geïntegreerde aanpak Aspecten van scholing Werken aan een muzische grondhouding

5 Schooljaar Knip- & plakmeester (3u/week/klas) Lesonderwerpen volgens (deel)leerplan(nen) Muzische bijscholingen Basismappen uitgeverij Averbode als leiddraad  TEKORT: Geen overzicht (horizontaal en vertikaal) / Niet geïntegreerd / Nog steeds naast elkaar…

6 Schooljaar U-bocht – totale andere aanpak Vertrokken vanuit de 21 doelen van het leerplan (beschouwen en creëren) – Volgens VVKBaO

7 AANPAK SCHOOLNIVEAU 1)Onderverdeling VVKBaO gehouden -Kl. kls -Gr. kls + L1 -L2 + L3 + L4 -L5 + L6

8 AANPAK SCHOOLNIVEAU Doelen verdeeld per leeftijdscategorie Plaatsen van activiteit (+thema?) per geselecteerd doel (rekening houdend met “wie is waar sterk in…”) Hiaten opgevuld

9 Schooljaar Elke klas heeft een “muzisch klasschrift” Loopt heel de schoolloopbaan van deze klas mee Lkr. vult thema + activiteit in per doel

10 Oordeel van de inspectie Prima administratie! Nog meer geïntegreerd aanpakken (zie leerlijnen andere vakken) = administratie! En nu op naar een muzische school…

11 Hoe moet het nu verder? Dit schooljaar: EVALUATIE – Muzenbum afgevoerd (zelfevaluatie aan de hand van prenten) – Nu: Selectie van doelen (zowel evalueren door lkr als kind) – Op weg naar een “evolutie-evaluatie”… – We willen een muzische school worden! Muzisch in- en uitademen!


Download ppt "Muzische Opvoeding Traject 2009 – 2012 SCHOOLNIVEAU."

Verwante presentaties


Ads door Google