De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The art of slaying dragons There once lived a man who learned how to slay dragons and who gave all he possessed to mastering the art After three years.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The art of slaying dragons There once lived a man who learned how to slay dragons and who gave all he possessed to mastering the art After three years."— Transcript van de presentatie:

1

2 The art of slaying dragons There once lived a man who learned how to slay dragons and who gave all he possessed to mastering the art After three years he was fully prepared but alas, he found no opportunity to practise his skills. Dschuang Dsi

3 As a result he began to teach how to slay dragons René Thom

4 KSO en TSO - derde graad Leerplannen wiskunde §Kader §Opties leerplannen

5 Kader van verandering §Overheid §Andere voorbereiding tweede graad §ICT verplicht

6 Overheid Opleggen van eindtermen (goedgekeurd in Vlaamse raad) Nog geen specifieke eindtermen bekend Invoering derde graad: vanaf 1 september 2004

7 KSO en TSO - derde graad Leerplannen wiskunde §Kader §Opties leerplannen

8

9 Leerplannen KSO-TSO §Leerplan avoor 6 en 8 lestijden §Leerplan bvoor de vork §Leerplan cvoor de vork 2 - 3

10 Leerplan c - concreet 1 Vaardigheden en attitudes 2 Verplichte onderwerpen Reële functies en algebra Statistiek Financiële algebra Mathematiseren 3 Eventueel keuzeonderwerpen

11 Leerplan c - concreet

12 Leerplan b - concreet 1 Vaardigheden en attitudes 2 Keuzeonderwerpen Grafisch onderzoek van functies Afgeleiden van veeltermfuncties Statistiek Mathematiseren ….

13 Leerplan b - concreet

14 Leerplan a - concreet Even over het muurtje kijken bij leerplan a ASO §Conceptvorming/begripsvorming Betekenisgeving, context Techniciteit (berekeningen) Beperken ICT l Fundamenten l Toepassen

15 Leerplan a - concreet 6 lestijden Analyse13043 % Algebra 20 7 % Meetkunde 6020 % Statistiek 25 8 % Mathematiseren 20 7 % Keuze %

16 Leerplan a - concreet 8 lestijden Analyse16541 % Algebra 20 5 % Meetkunde 8020 % Statistiek en kansrek % Mathematiseren 20 5 % Keuze %

17 leerplan a - concreet §Analyse l Reële functies Veeltermfuncties, rationale, irrationale functies U: + k,. k; verschuiven assenstelsel Rekenen met rationale vormen Irrationale vergelijkingen Exponentiële en logaritmische functies U: Logaritmische schaal Goniometrische en cyclometrische functies U: Met niet-elementair rekenwerk

18 leerplan a - concreet §Analyse l Afgeleiden & Integralen Concept afgeleide, verloop, extremumproblemen, asymptotisch gedrag Concept integraal, integratiemethodes Splitsen, substitutie, partiële integratie U: middelwaardestellingen, de l’Hospital, booglengte, manteloppervlakte numerieke methode oneigenlijke integraal

19 leerplan a - concreet §Analyse l Keuzeonderwerpen Rijen(V 8) Iteratie(V 8) Convergentie reeks Numerieke methoden Differentiaalvergelijkingen (V 8)

20 leerplan a - concreet §Algebra l Matrices en stelsels Begrip, berekeningen Rijherleiden, stelsels, stelsels één parameter Inverse matrix U: Determinant Cramer Eigenwaarden l Keuzeonderwerpen Financiële algebra

21 leerplan a - concreet §Meetkunde l Vlakke analytische meetkunde Vectorbegrip Vectoriële vergelijking Orthogonaliteit Toepassen in meetkundige problemen l Ruimtemeetkunde Rechte, vlak Loodrechte stand, afstanden Vectorbegrip Toepassen in meetkundige problemen

22 leerplan a - concreet §Meetkunde l Keuzeonderwerpen Elementaire kegelsneden(V 8) –Canonieke vergelijking –Raaklijnen –Normaal –Toegevoegde middellijnen Krommen –Parametervergelijkingen –Poolvergelijking –Poolcoördinaten

23 leerplan a - concreet §Statistiek en kansrekenen l Statistiek Statistische gegevens interpreteren –Steekproeftrekken Normale verdeling, standaardnormale verdeling l Keuzeonderwerpen Regressie(V 8) Telproblemen en kansrekenen(V 8)

24 leerplan a - concreet §Mathematiseren en oplossen van problemen Heuristische methoden Inhoud niet eerste doel, wel probleemoplossende vaardigheden §Eigen keuzeonderwerp

25


Download ppt "The art of slaying dragons There once lived a man who learned how to slay dragons and who gave all he possessed to mastering the art After three years."

Verwante presentaties


Ads door Google