De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid

2 Leerdoelen Begrip van het imago van een onderneming en weten waarom het belangrijk is Ontwikkelen van tactieken en plannen om een effectief imago te creëren. Ontwikkelen van effectieve merknamen, familiemerken, merkextensies, flankeermerken, cobranding, huismerken, merkwaarde en merkherkenning. Ontdekken van de voordelen van logo’s, verpakkingen en labels. Onderkennen van het belang van effectieve merk- en productpositionering en gebruik van strategieën om een goede positie te realiseren.

3 Figuur 2.1 Onderdelen van een imago

4 Tabel 2.1 Merken toptien

5 Figuur 2.2 Hoe ontstonden deze logo’s?

6 Figuur 2.3 Voordelen van merkwaarde

7 Figuur 2.4 Soorten merken

8 Tabel 2.2 Merken van Proctor & Gamble

9 Figuur 2.5 Veranderingen in huismerken

10 Figuur 2.6 Omzet van huismerken als percentage van de totale verkopen

11 Figuur 2.7 Traditionele eigenschappen van verpakkingen

12 Figuur 2.8 Nieuwe trends in verpakkingen

13 Figuur 2.9 Strategieën voor productpositionering


Download ppt "Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid."

Verwante presentaties


Ads door Google