De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod. 1 Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met ‘aanbod’ en hoe kunnen we deze meten? 2 Kunnen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod. 1 Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met ‘aanbod’ en hoe kunnen we deze meten? 2 Kunnen."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod

2 1 Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met ‘aanbod’ en hoe kunnen we deze meten? 2 Kunnen schommelingen in de vraag worden voorspeld en kan hun oorzaak worden vastgesteld? 3 Hoe kan capaciteitsmanagement worden gebruikt om schommelingen in de vraag op te vangen? 4 Welke marketingstrategieën kunnen dienstverleners gebruiken om schommelingen in de vraag af te zwakken? 5 Als klanten op een bepaalde dienst moeten wachten, hoe kan dit dat zo prettig mogelijk worden gemaakt? 6 Hoe kan men een effectief reserveringssysteem ontwerpen?

3

4

5 Vervolg Tabel 9.1 Vragen over vraagpatronen en de onderliggende oorzaken

6

7 Vervolg Tabel 9.2 Verschillende strategieën voor het beheren van de vraag, bij verschillende capaciteitssituaties

8

9

10

11 Vervolg Tabel 9.3 Stellingen over de psychologie van wachttijden

12


Download ppt "Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod. 1 Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met ‘aanbod’ en hoe kunnen we deze meten? 2 Kunnen."

Verwante presentaties


Ads door Google