De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cross Media. Mediatypen Media mix mediamix Gedrukte media dagbladentijdschriften h-a-h bladen tvradiobioscoopinternetoutdoorinstore Brievenbus reclame.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cross Media. Mediatypen Media mix mediamix Gedrukte media dagbladentijdschriften h-a-h bladen tvradiobioscoopinternetoutdoorinstore Brievenbus reclame."— Transcript van de presentatie:

1 Cross Media

2 Mediatypen

3 Media mix mediamix Gedrukte media dagbladentijdschriften h-a-h bladen tvradiobioscoopinternetoutdoorinstore Brievenbus reclame Overig guerilla

4 Televisie Grote overtuigingskracht Grote emotionele impact Sterke zichtbaarheid en bekendheid TV en mobiel goed voor interactie (BNTM, Idols, SYTCD) De kosten van een tv spot schommelen tussen de en meer dan euro. Afhankelijk van de kijkcijfers. Zie

5 Ontwikkelingen Analoog Talpa weg, PO stijgt) Webtv (Youtube, Uitzendinggemist) Digitaal (Ziggo, UPC, Tele2) Mobiele tv (KPN, Vodafone)

6 Radio Goedkoop (lage productiekosten) Adhoc inzetbaar B2B (mensen die in de file staan) Radio is geen zapmedium Synergie met TV Luistercijfers

7 Ontwikkelingen

8

9 Gedrukte media Tijdschrift (maand/week) Dagblad (actie- en introductiecampagnes) Libelle hoogste kosten, maar ook het hoogste bereik. Massabladen goedkoper Vakblad duurder Reden: doelgroepspecifieker. –.

10 Ontwikkelingen Gratis dagbladen (Metro, Spits, dePers) Opmars nieuwssites nu.nl Nwe vrouwentijdschriften (Hapinez) Nwe mannentijdschriften (Avantgarde Men) Titels vernoemd naar persoonlijkheden (Matthijs, Sonja) Digitalisering tijdschriften breekt niet door

11 Wired op de iPad

12 Internet Interactie Direct contact door het klikken van buttons, of banners, s en of nieuwsbrief Recente info (mits site bijgehouden wordt) Meteen aanzetten tot gedrag

13 Internet Grote opkomst social media – blogs, twitter, UGC (hyves, flickr, myspace, d.e.li.cious) Sterke groei online videoconsumptie –youtube Convergentie tv en internet (www.uitzendinggemist.nl)www.uitzendinggemist.nl

14 Mobiel Anytime anywhere Niet alleen SMS, maar ook MMS, videocontent en mobile internet Effectief in te zetten in cross media campagne Reageertijd: ontvangers reageren snel

15 Bioscoop Zeer impactvol medium (bereik van 91%) Multimediaal inzetbaar Reclamefilm onderdeel bioscoopbeleving

16 Bioscoop Bedreiging medium door internet Legaal aanbieden films op internet Introductie bij event (Ladies night, horror night)

17 Outdoor (Abri’s, vervoersreclame, schermen, billboards) Massamedium (ook segmentatie mogelijk) Snelle en massale bereiksopbouw Nadrukkelijk aanwezig in straatbeeld Vluchtig contact Krachtige, korte boodschap vereist veel creatieve mogelijkheden

18 Outdoor Technologische ontwikkelingen zorgen voor groei Abri’s en billboards blijven groeien Vrachtwagenreclame en taxireclame Urban screens

19 Games –In-game advertising: het adverteren binnen spelletjes –Advergaming: spellen die geheel rondom een bepaald product ontworpen zijn –Gamercial: een combinatie van een game en commercial –Viral gaming: het verkrijgen van e- mailadressen en NAW gegevens

20 Events Beurzen Congressen Tentoonstellingen Muziekevents Sport Manifestaties

21 Events Live ervaring die zorgt voor klantenbinding Beleveniscommunicatie (interactie met goed doel/product) Moeilijk meetbaar Vaak sponsor inzet (Red Bull Air race, Heineken Holland House)

22

23 WORD JOUW CAMPAGNE EEN PURPLE COW?

24 Huiswerk Zoek voorbeelden van cross media campagnes op max. 3 Info op etc. Je kan ook googlen.www.newyorkfestivals.com Schrijf een scenario van minimaal half tot 1 A4, waarbij de boodschap en het creatief concept in wordt verwerkt. DAARNA maak je een keuze voor de mediamix!


Download ppt "Cross Media. Mediatypen Media mix mediamix Gedrukte media dagbladentijdschriften h-a-h bladen tvradiobioscoopinternetoutdoorinstore Brievenbus reclame."

Verwante presentaties


Ads door Google