Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnnelies Mertens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
‘Evaluatie’ op opleidingsniveau
2
Getuigenis Isabel Deprez
KHMechelen
3
Kwaliteit van ‘evalueren’: stappenplan associatie
4
Kwaliteit van ‘evalueren’
bv. toetsmatrijs voor validiteit, afspraken rond meerkeuze-examens… bv. inventarisatie leerlijnen & toetsen, richtlijnen rond feedback… bv. afspraken rond syllabi bv. toetsbeleid K.U.Leuven bv. procedure credits, communicatie 2de zittijd bv. beoordelingscriteria, cesuur…
5
Evaluatie in evolutie Op weg naar een toetsbeleid voor de K.U.Leuven
AANLEIDINGEN evaluatie stuurt het leerproces flexiblisering: toegenomen impact van beoordeling door individuele docent; toenemende druk op examenperiode; diplomaruimte: betekenis van scores? aandacht voor evalueren in visitatie en accreditatie; juridisering (bv. examenbetwistingen);
6
Opdracht stappenplan Casus (problemen met) evaluatiemethoden:
welk ‘traject’ zou je doorlopen? 45’ in groep 40’ in plenum
7
‘Evaluatie’ in visitaties
Criteria niet altijd duidelijk / verschillend Toch! Vraag naar toetsbeleid, zorg voor kwaliteit Traditionele kwaliteitsindicatoren Combinatie van kennis, inzicht, vaardigheden Variatie aan evaluatievormen Toetsen als leermoment (feedback) Praktische organisatie
8
Diversifiëren van evaluatiemethoden
Wat neem ik mee naar mijn eigen praktijk?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.