De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Co-creative Intersectorale Leerplatformen | Sociale Innovatie | Leren en innoveren in netwerken | Innovatieve technologie Werkconferentie digitale.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Co-creative Intersectorale Leerplatformen | Sociale Innovatie | Leren en innoveren in netwerken | Innovatieve technologie Werkconferentie digitale."— Transcript van de presentatie:

1 Co-creative Intersectorale Leerplatformen | Sociale Innovatie | Leren en innoveren in netwerken | Innovatieve technologie Werkconferentie digitale leerplatformen Werkgevers Zorg Oost, Apeldoorn Ben Kokkeler 6 maart 2014

2 Programma ‘Co-creatieve, intersectorale, leerplatformen’
drie niveaus van co-creatie praktijkvoorbeelden om er in te komen twee hoofdstromen in technologie architectuur van een loosely coupled leeromgeving vervolg?

3 Drie niveaus van co-creatie
Karakter Doel Kansen en valkkuilen ICT middelen 3 Inter-organisatorische samenwerking Gesloten Risico’s en kosten delen, complementariteit (K) Risico vermindering (K) Specialisaties van organisaties benutten (V) Verkokering wordt niet doorbroken (V) Top down aansturing Een (1) gezamenlijk systeem Onderscheiden systemen met content standaarden Surfconnect Yammer 2 Intersectorale leerplatformen rond samengestelde teams Dynamisch Versneld leren rond thema’s en problemen (K) volgt onmiddellijke vragen en taken SWTs (K) bespaart overlegtijd en gemiste kansen op ervaringsdeling (K) cliënten kunnen deelnemen (V) professionals moeten zelf de gang er in houden (V) kennisborging in de eigen (thuis)organisatie kan tussen wal en schip vallen Tmwrk platform pleegouders Digitale collectie tool, bijv TripiO (TripleP) 1 Co-creatie tussen cliënten en hulpverleners in zorg en welzijn Semi--dynamisch Kleine, maar fundamentele, innovaties (K) clientregie, cliënt en hulpverlener eigenaar van het leerproces (K) leren en innoveren in de praktijk (V) co-creatie vereist skills en expertise, je doet t er niet even bij (V) co-creatie moet systematisch worden, onderdeel van teamaanpakken, niet de hobby van early adopters Jouw Omgeving (Ambiq, Accare ea.) MijnVerhaal2.0 (Jarabee e.a.)

4 ‘Goede’ praktijkvoorbeelden (om er in te komen)
Zeeland Centraal (MBO-HBO-WO) MBO Cloud (nationaal kenniscentrum kleine gespecialiseerde mbo opleidingen)  Yammer en Pleio ondersteunde werk en leergemeenschappen (waaronder Amtenaar2.0 groepen) Professioneel leiderschap transformatie jeugdzorg Fryslan (NHL Leeuwarden ism jeugdzorgorganisaties) PPT Jeugdkwartier Twente (23 jeugdzorg/welzijnsorganisaties ism UT en SAXION) Proeftuinen sociaal domein, samengestelde wijkteams die aansluiting zoeken bij schoolmaatschappelijk werk, ZATs en loopbaanbegeleiding City Learning Centre en Stadslab Enschede Culturage (platform cultuureducatie Enschede) Pleegouderplatform Jarabee Jeugdzorg  Cocreatieve innovaties en teamleer-arrangementen jeugdzorg en sociale wijkteams

5 Twee hoofdstromen in technologie in het sociaal domein
Open Professional JeugdlinQ Netwerksamenwerking E-learning Portals & apps aan de voorkant Mijn dossier Informatiebronnen Kennismanagement Professionele ontwikkeling (E-) leren Trends Clientregie Social Media X/Mcare Yammer Twitter QiY Facebook DVN Web Sphere MijnVerhaal2.0 Intern Extern LVS2000 GBA Careweb Regas Verantwoording Documentbeheer Workflowmanagement Registratie en transactie Ketensamenwerking Hulpverlengsmethodiek en tools Marketing EPD/EKD E-mental health Care4 IJZA Topicus De C3group Clientportals ziekenhuis User Bergop 3.0 MULTIsignaal Unit4 Clickview Koppelingen achterlangs Bedrijfsvoering Keten samenwerking Zorg voor Jeugd VIS2 kidos DVIC AZR Gesloten

6 Architectuur van een loosely coupled leeromgeving
Niveau Doel Karakter Activiteiten ICT middelen 3 Oriëntatie, snuffelen, raten & ranken Open Zoeken op internet Attenderen via Yammer Externe nieuwslijsten volgen Internet Intranet Yammer 2 Kennisdelen en samen leren Dynamisch Yammergroepen, thematisch of per team Jeugdkwartier PPT Jeugd Blended learning aanbod SAXION Kennis sessies EJT Platform Pleegouders Bestaande “interne” cursusaanbod Blended leer aanbod diverse aanbieders Technisch platform Jeugdkwartier Technisch platform pleegouders Digitale collectie tool 1 Registratie en borging Statisch Cursusadministratie Jarabee Akademie Bijhouden personeelsdossiers Bijhouden individuele portfolio’s Beroepsregistratie Elektronisch personeelsdossier ePortfolio WVG Oost

7 Vervolg? Paar vuistregels
Investeer niet meer in ‘gesloten organisatie systemen’ Investeer in ‘tijdelijke netwerk systemen’ Maak zoveel mogelijk gebruik van grote, open source, platformen Maak afspraken tussen opleiders en praktijkopleiders over een aantal kerngegevens, over uitwisselbaarheid Investeer in zelforganiserende, en leren (tijdelijke) teams Schep technische voorwaarden voor teams die flexibel zijn, die praktijkleren bevorderen, die ‘meegroeien’ met een team Zorg voor praktijkscholing op gebied van interdisciplinaire teams op gebied van co-creatie van werkmethoden, content creatie Geef, waar dat mogelijk is, de ‘cliënt’ de lead in deze leeromgevingen Sluit aan bij ‘goede praktijken’, leer daarvan en draag bij Diverse eHealth platformen in Oost-Nederland SAXION Hogeschool: het Expertisecentrum Jeugd en het Kenniscentrum Leefomgeving PPT Jeugd Twente: 23 jeugdwelzijns- en zorgorganisaties

8 Gesprekspartners in de regio
Ben Kokkeler Heleen Hindriks Kirsten Jongman en Ilse Boswinkel Tamara Loohuis Patrick Olde Daalhuis en Bertil Brandse en


Download ppt "Co-creative Intersectorale Leerplatformen | Sociale Innovatie | Leren en innoveren in netwerken | Innovatieve technologie Werkconferentie digitale."

Verwante presentaties


Ads door Google