De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SOCIETY 3.0 COMMUNITIES HR(D) PERSONAL BRANDING SOCIALE MEDIA

Verwante presentaties


Presentatie over: "SOCIETY 3.0 COMMUNITIES HR(D) PERSONAL BRANDING SOCIALE MEDIA"— Transcript van de presentatie:

1 SOCIETY 3.0 COMMUNITIES HR(D) PERSONAL BRANDING SOCIALE MEDIA
inspiratie • co-creatie • innovatie • eigenaarschap COMMUNITIES HR(D) SOCIETY 3.0 PERSONAL BRANDING SOCIALE MEDIA

2 SPECIAL EVENT PROGRAMMA WAAROM
NVO2 & HRcommunity – co-creating the future SPECIAL EVENT ______________________________ SPREKERS Ronald van den Hoff Diana Russo Mariken Leurs WORKSHOPBEGELEIDERS Ronald Visser Guido Nieuwkamp Sibrenne Wagenaar en Joitske Hulsebosch Florien Spronk en Dave Smit Daphne Schelkers en Ilse Rutten DATUM: 19 april 2011 TIJD: – uur PRIJS: € 90* (€ 180 voor niet- leden) AANMELDEN: NVO2 leden via LOCATIE: Seats2Meet Planetenbaan 100, AK Maarssen LET OP! Invoer in navigatiesysteem: Kometenweg 2, 3606 BD Maarssen PROGRAMMA Society 3.0 Communities, social media en HR(D) 13:00 Ontvangst en welkom 13:30 Ronald van den Hoff 14:15 World Café ronde 15:15 Diana Russo 15:45 Workshops ronde I 16:45 Mariken Leurs 17:15 Workshops ronde II 18:15 Wrap up 18:30 Borrel WAAROM De dynamiek giert om ons heen. Wat vandaag “zeker” was, is morgen weer weg. Een heuse crisis. Een falend bancair systeem met daaruit volgend een economische neergang die zijn weerga niet kent. Stilstand. File. De technologie- en sociale mobiliteit zijn daarentegen groot en ondanks de crisis lijkt onze wereld nog steeds sneller te gaan. Het is voor ieder weldenkend mens wel duidelijk dat er een aantal zaken structureel in ons land verkeerd zijn en inmiddels al gewoon zijn ontspoort. We hebben onszelf vastgezet. Nederland moet innovatiever, mobieler en productiever worden. Welke rol kan HR(D) daarbij spelen? En welke impact heeft society 3.0 op de rol en positie van HR en de visie op HRD. HRcommunity en NVO2 bundelen de krachten en organiseren een evenement vol inspiratie. Onze sprekers en workshopbegeleiders geven hun visie en gaan met u in gesprek. Hierbij gaat u niet alleen nadenken en praten over, er zijn mogelijkheden om te DOEN. Wij bieden u zes verschillende workshops aan, allen vanuit dezelfde rode draad, maar met een andere insteek. U kunt er twee kiezen en u laten inspireren door de andere deelnemers zoals u dat wilt! UNIEK Neem beeldmateriaal van uw elevator pitch mee naar huis! Voor 2 winnaars een professioneel filmpje

3 SPREKERS Ronald van den Hoff Seats2Meet, Mindz.com Society 3.0
Mariken Leurs RIVM Sociale media in de praktijk Diana Russo HR BusinessPartner Ronald is mede eigenaar van CDEF Holding BV, een reeks van bedrijven opererend op de scheidslijn van de hospitaltiy industry en de wereld van de sociale media CDEF Holding BV exploiteert spraakmakende, disruptive Blue Ocean formules als de co-working vergadercentra van Seats2meet.com, Seats2share.com & Seats2work.com, het virtuele eco-systeem Mindz.com, en de vergader- en congres centra Meeting Plaza's. “Het is tijd om te veranderen, radicaal het roer om te gooien en het is tijd om eigen verantwoordelijkheid te nemen.” “Een crisis van een enorme orde. Veel groter dan de zichtbare financiële crisis. Een keerpunt in onze samenleving, die nog niet iedereen ziet, maar waar iedereen mee te maken heeft.” Ronald van den Hoff maakt de vertaling van huidige en toekomstige omgeving naar actief hier op inspelen. Mariken is haar carrière gestart bij NOC*NSF. Hier was zij campagneleider van de nationale beweegcampagne. Na een aantal jaren bij de GGD Zuid-Limburg gewerkt te hebben aan schoolgezondheid, en subsidieprogramma’s voor jeugdonderzoek bij ZonMw, werkt ze sinds twee jaar bij het RIVM. Het betrekken en verbinden van interne en externe collega’s is hierbij een rode draad om samen te komen tot nieuwe producten c.q. inzichten. Het RIVM Centrum Gezond Leven versterkt lokaal gezondheidsbeleid door het ondersteunen van professionals. Het goede voorbeeld wordt verwacht van eigen medewerkers. Het inspireren en verleiden van eigen medewerkers én van samenwerkingspartners om social media te benutten is een zoektocht, die z’n eerste vruchten afwerpt. In verschillende mate zijn RIVM medewerkers inmiddels actief op Yammer, LinkedIn en Twitter. Hoe verleid je medewerkers om Sociale Media te benutten voor ontwikkeling van de eigen organisatie en het verhogen van de kwaliteit van het werk. Een kennismaking met de eerste social media-ervaringen van het RIVM. Diana is eigenaar van haar eigen organisatie Diana Russo HR Businesspartner. Sommige organisaties zijn helemaal ‘into’ Social Media, gebruiken zowel interne toepassingen (voor bijvoorbeeld het delen van informatie, connecties inzichtelijk maken & stimuleren en personal branding) als externe toepassingen (voor bijvoorbeeld klantenservice, arbeidsmarktcontact en PR-activiteiten) en storten zich vol enthousiasme op Het Nieuwe Werken. Daarnaast zien we ook organisaties die eerst op een aantal afdelingen – al dan niet experimenteel - met Social Media aan de slag gaan. Of zij laten juist bewust het gebruik van Social Media organisch ontwikkelen binnen de organisatie. Maar er zijn ook organisaties die terughoudender zijn en zichzelf de vraag stellen: ‘Moet ik wel ‘iets’ met Social Media en zo ja, wat dan?’. Tot verbazing van Diana zijn er ook nog organisaties die het onderwerp nog steeds negeren. ´Hoe langer zij wachten, hoe groter de kloof tussen de digitale en de traditionele wereld wordt, met alle mogelijke gevolgen van dien. ´

4 WORKSHOPS Kracht van social media Shoot Yourself Relationeel leren
bij(informeel) leren Sibrenne Wagenaar en Joitske Hulsebosch Link2Learn Shoot Yourself (on pocketcam) Florien Spronk en Dave Smit Sweetpeppers Relationeel leren duurzame leerrelaties, do’s & don’ts Ronald Visser Universiteit Utrecht In deze workshop krijg je inspirerende voorbeelden van het gebruik van sociale media voor leerprocessen in organisaties. Je maakt een eerste globale scan van de manier waarop jouw organisatie al met sociale media bezig is en met elkaar denken we na over de implicaties die sociale media kunnen hebben op je rol als HRM en HRD professional. Wat betekent dit voor jou? Sibrenne Wagenaar en Joitske Hulsebosch werken als zelfstandig adviseurs op het gebied van leerprocessen in netwerken en organisaties. Ze geloven sterk in de kracht van leren van ervaringen en leren dicht bij de dagelijkse werkpraktijk. Ze zien veel mogelijkheden om middels sociale media professionals te stimuleren om zich voortdurend te ontwikkelen en creatiever te worden in hun werk. Ook hebben sociale media veel potentie om de kwaliteit van leren in communities en organisaties te vergroten. Ze zijn auteur van het onlangs verschenen boek 'En nu online... sociale media voor professionals, organisaties en facilitatoren.‘ Hoe kom je over op beeld? Deze vraag staat centraal in de workshop ´Shoot Yourself´, zowel voor individueen als organisaties. Dit is een vraag waarmee wordt gewerkt binnen de workshop. Er wordt gekeken naar wat iemand kan doen om zich beter te presenteren. Naast Personal Branding richt deze workshop zich ook op organisaties. Een bedrijfsfilm levert een dynamisch visitekaartje voor uw bestaande en nieuwe relaties. Het geeft het imago van uw organisatie een flinke boost en prikkelt de company pride bij uw medewerkers. De vertaalslag naar de vraag: “Hoe maak je een goed filmpje?” die we gaan maken, garandeerd een dynamische workshop. Florien Spronk en Dave Smit zijn beide werkzaam voor Sweetpeppers. Sweetpeppers adviseert en produceert op het gebied van audiovisuele communicatie. Sweetpeppers luistert goed, vertaalt uw identiteit of boodschap naar bewegend beeld & geluid en werkt samen met een flexibel team van specialisten. Wat doen effectieve mentoren en hun protegees, coachende leiders en hun medewerkers? Hoe creëren ze met elkaar duurzame leerrelaties? Tijdens deze workshop/lezing verkennen we de evidence-based handvatten voor een krachtige leergemeenschap (met of zonder sociale media). Ronald Visser werkt als freelance HR(D) docent en onderzoeker voor verschillende universiteiten waaronder de Universiteit Utrecht. Zijn promotieonderzoek richt zich op het leerpotentieel van werk, waarom mensen leerrijke omgevingen opzoeken en welke positieve gevolgen dit heeft voor medewerkers. Hij is gespecialiseerd in talentmanagement en HRD. Hier publiceert hij regelmatig over. Tevens maak(te) hij deel uit van verschillende redactieraden en -commissies (o.a. Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties).

5 WORKSHOPS Enterprise Social Media Employee Referral rogramma's
Van Brand naar social media plan Diana Russo HR Businesspartner Employee Referral rogramma's Psychologisch verklaard Guido Nieuwkamp SocialReferral Waardecreatie van binnenuit Society 3.0 faciliteren als professional Daphne Schelkers en Ilse Rutten TransMind en New Talent Organisaties die succesvol willen zijn - in tijden van economische uitdagingen, digitale ontwikkelingen en constante verandering - zullen zich meer gaan richten op de kracht van Medewerker Engagement, Employer Branding en de mogelijkheden die Socia Media bieden om de juiste medewerkers aan te trekken, te (ver)binden & boeien en als alumni te betrekken. De behoefte en persoonlijke drijfveren van de medewerker staan hierbij centraal tijdens de workshop. Diana Russo is zelfstandig adviseur op het gebied van Employer Branding, Medewerker Engagement en HR & Social Media en toonaangevend spreker. Haar werkwijze kenmerkt zich door een multidisciplinaire aanpak, ze bouwt bruggen tussen Communicatie, Marketing, IT en HR. Haar kracht ligt in het vermogen te schakelen tussen strategische denkkaders aan de ene kant en pragmatische 'tools' aan de andere kant. Zij bekijkt HR vraagstukken vanuit nieuwe of onverwachte perspectieven. Vrijwel elke organisatie heeft een eigen "breng een nieuwe collega" programma. De mate van succes van het referral programma hangt af van diverse factoren. In deze workshop worden de belangrijkste psychologische succesfactoren besproken. Door middel van een praktische opdracht wordt de theorie toegepast op het referral programma in je eigen bedrijf. Guido Nieuwkamp is Co-founder van het bedrijf SocialReferral. SocialReferral maakt het een stuk eenvoudiger voor medewerkers om vacatures op sociale netwerken te publiceren en om zeer gericht potentieel geschikte connecties uit een netwerk met een bepaalde vacature te benaderen. Zijn opleiding Industial and organizational psychology aan de Universiteit van Amsterdam brachten hem de nodige knowhow. In voorgaande jaren heeft hij veel ervaring opgedaan in de wereld van zowel online als reguliere recruitment. Sociale netwerken zijn niet geheel onbekend voor hem. Om waardecreatie in organisaties van binnen uit te realiseren is het nodig dat het menselijke ‘kapitaal’ tot volle bloei komt. Eigen verantwoordelijkheid, interactie, creativiteit, transparantie, authenticiteit, vertrouwen, duurzaamheid en organisch zijn sleutelwoorden. Hoe faciliteer en versnel je deze ontwikkeling als professional? Wat wil je dan weten van de mensen in de organisatie?   Deze praktische workshop gaat over het belang van bewustwording om het roer definitief om te gooien. Niet in een vage of ‘lekker bezig zijn’ vorm, maar meetbaar, herkenbaar en uniek. Aan de hand van voorbeelden verhelderen we dat beeld in grafische weergaven en maken de vertaalslag naar jouw praktijk: het onmeetbare meetbaar gemaakt! Daphne Schelkers is directeur bij TransMind en verantwoordelijk voor de vertaalslag van de Organische Systeemtheorie naar de praktijk en de opleidingen hierover. Ilse Rutten is aangesloten bij TransMind als Organic Coach en werkt als zelfstandig adviseur met New Talent op het gebied van talentontwikkeling. Daarnaast is zij assessor en gastdocent bij Fontys Hogescholen.


Download ppt "SOCIETY 3.0 COMMUNITIES HR(D) PERSONAL BRANDING SOCIALE MEDIA"

Verwante presentaties


Ads door Google