De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1."— Transcript van de presentatie:

1 Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1

2 2 10:00 – 10:15 Opening / welkom Stichting Positieve Sportbeleving 10:15 – 10:30 Presentatie Nationaal Symbool 10:30 – 10:45 Uitreiken Nationaal Symbool Martin Seltenrijch (voorzitter BVV) Stephanie ter Borg (wethouder o.a. Sport) Rene de Beer (bestuursvoorzitter Rabobank RMIJ) Bernard Fransen (voorzitter amateurvoetbal KNVB) Toespraken 10:45 – 11:15 Uitreiken symbool aan bestuur BVV Uitreiken symbool aan ambassadeurs Stichting 11:15 – 12:00 Netwerken

3 Wie ben ik? Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 3 Ruud de Smit  Het beste uit mensen en hun talenten halen  Verbeteren performance/prestaties  Achtergrond  Oud marinier  Marathons en 1/1 Triathlons  Interim HR/verandermanager  Mental coach

4 Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 4  Aanleiding landelijke trend rondom sport  Ontbreken (lokale) professionele aanpak  Initiatief i.s.m. BVV Barendrecht  Project Respect & Sportiviteit NOC-NSF en Sportbonden  Film Film

5 Een Positief Concept “Samen creëren we winnaars” Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 5  Overtuiging dat een positieve aanpak beter werkt  Van probleem naar kans  Van traditionele aanpak naar vernieuwende aanpak  Van repressief/sancties naar duurzaam en positief stimulerend  Positieve Psychologie  Ervaringen pilots Einstein: definitie van waanzin

6 Primair doel en aanpak Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 6  Minder agressie en incidenten (meetbaar), dus ……  meer plezier, meer respect en meer sportiviteit! door  Stimuleren bewustwording  Normen & waarden positioneren vanuit lerend perspectief  Positieve communicatie  Bijvoorbeeld sportiviteitscard naast geel en rood  Trainen en begeleiden leiders, coaches en vrijwilligers  Presentaties voor ouders en supporters

7 Doelgroep en werkzaamheden Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 7 De Stichting ondersteunt sportverenigingen, gemeenten en sportbonden met:  Advisering over positieve sportbeleving  Verzorgen presentaties op verzoek  Opzetten en begeleiden programma’s  Presentaties  Effectieve communicatie  Ondersteunen normen & waarden cie.  Workshops, o.a. leiderschapsontwikkeling  Intervisie  Praktijkbegeleiding  Inzet sportiviteitscard (de groene kaart)  Inzet gastvrouwen-/heren

8 Waarom een Nationaal Symbool? Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 8  Visueel uiting geven aan het gemeenschappelijke doel  Een statement voor Positiviteit, Respect en Sportiviteit  Geeft Positieve Sportbeleving een identiteit!  Draagt bij aan herkenbaarheid en eenduidige communicatie (branding)

9 Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 9

10 Waarom de tulp? Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 10  Voorjaarsbode, alles ontluikt weer en gaat bloeien, staat voor nieuwe ontwikkeling  Nederland staat internationaal bekend om zijn tulpen  Mensen worden blij en vrolijk van tulpen  Staat voor positiviteit  De tulp is toegankelijk en laagdrempelig voor iedereen

11 Uitreiking Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 11

12 Toespraak Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 12  Bernard Fransen, voorzitter amateurvoetbal KNVB

13 Uitreiken (vervolg) Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 13  Bestuur BVV Barendrecht  Ambassadeurs van de Stichting

14 Bedankt! Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 14  BVV Barendrecht  Ambassadeurs van de Stichting  Rabobank Ridderkerk Midden IJsselmonde  Gemeente Barendrecht  Asi-Es, Grafische vormgeving  Bestuur Stichting Positieve Sportbeleving

15 Einde Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 15 Stichting Positieve Sportbeleving


Download ppt "Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1."

Verwante presentaties


Ads door Google