De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit."— Transcript van de presentatie:

1 Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit

2 Amsterdam Aanbod Tropentheater 200 voorstellingen van september tot en met juni in kleine zaal (185 stoelen), grote zaal (450 stoelen) en marmeren hal (after parties) ruim bezoekers per seizoen

3 Amsterdam Missie Tropentheater Nederlanders door middel van podiumkunsten op een positieve manier in aanraking brengen met niet-westerse culturen.

4 Amsterdam Impressie van voorstellingen ‘harde’ ethnologische muziek &ActiviteitID=3697&BeginDatum=11/15/2007%208:30:00%20 PM&RecordTitle=Epische%20Liederen%20uit%20de%20Steppe n

5 Amsterdam Impressie van voorstellingen Moderne Indonesische Dans &ActiviteitID=4095&BeginDatum=11/17/2007%208:30:00%20 PM&RecordTitle=Mosterd%20%26%20Sakti:%20Paradise...%2 0A%20Woman%3F

6 Amsterdam Impressie van voorstellingen ‘ easy Afrika’ &ActiviteitID=4051&BeginDatum=12/16/2007%203:00:00%20 PM&RecordTitle=Tcheka

7 Amsterdam Impressie van voorstellingen Flamenco &ActiviteitID=4171&BeginDatum=4/26/2008%208:30:00%20P M&RecordTitle=Juan%20Carmona%20Grupo

8 Amsterdam Doelgroep Tropentheater 67% vrouwen en 33% mannen Leeftijd: 35+ Opleidingsniveau HBO+ 80% is werkzaam 90% uit het westen van het land. 50% uit de 3 grote steden 66% autochtoon, 25% niet-westers allochtoon en 9% westers allochtoon 75% uit een- of twee-persoonshuishoudens 25% uit gezin met thuiswonende kinderen in lagere en middelbare school leeftijd

9 Amsterdam Promotie Tropentheater Promotie mix: Public Relations Promotiematerialen (flyers etc) Direct Marketing Advertenties Internet /

10 Amsterdam Belang Interactieve Media Groot bereik / gericht bereik 24/7 direct contact met (potentiële) klanten Snel Bestellers laten zelf gegevens achter in database Relatief goedkoop Bindingsinstrument

11 Amsterdam Lessons learned website + veelheid aan informatie + vormgeving + online bestellen & zelf plaatsen kiezen + snelle levering + last minute aanbiedingen - Structuur niet helder/ voorstelling niet vindbaar - Behoefte aan AV-materiaal - thuis tickets printen - meer betalingsmogelijkheden

12 Amsterdam Lessons learned webmarketing Hoe kent u bezoeker van het Tropentheater#45 52% Via #10 11% Via zoekmachine (bv. google) # 9 10% Promotiemateriaal #8 9% Familie/vrienden#9 10% Via # 4 5% Via een link op een andere website #1 1% n=87

13 Amsterdam Lessons learned webmarketing Voor google adwords campagne: 865 unieke bezoekers gemiddeld per week Na google adwords campagne 3265 unieke bezoekers gemiddeld per week Aantal transacties september 2007 : 97 Aantal transacties september 2006 : 30

14 Amsterdam Plannen Nieuwsbrief applicatie I-deal Samenwerking met Tropenmuseum nieuwsbrief Crosslinks met relevante partijen

15 Amsterdam Webtechniek Content Management Systeem SRO (database verkoopgegevens) + e-SRO Artifax (database met voorstellingsinfo) KIT Centrale agenda (database met KIT-events) CONCLUSIE: niet alles kan zomaar op de server geplaatst worden! Stand-alone is makkelijker dan concepten die op een of meerdere databases moeten draaien.

16 Amsterdam Opdracht studenten IM Vraagstelling: Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer kaartverkoop via de website van het Tropentheater?

17 Amsterdam Opdracht studenten IM Vraagstelling - deelvragen: Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer unieke bezoekers op de website van het Tropentheater?bv: tell a friend Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer naamsbekendheid van het Tropentheater?Bijv: crosslinks / toepassingen mobiele telefoon Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het duidelijker/leuker en interessanter maken van de website van het Tropentheater? Bijv: tickets thuis printen/ interactieve database / bol.com / nieuwsbrief

18 Amsterdam Opdracht studenten IM Let op 1: baken de vraagstelling af; maak keuzes! AIDA-model Focus op specifieke doelgroep/genre Let op 2: denk aan de randvoorwaarden overleg tijdig als je de database wilt benaderen applicaties moeten arbeidsuren besparen

19 Amsterdam Vragen half uurtje John Ligtenberg – webmaster =>vragen over techniek Jeroen Koster – medewerker marketing => vragen over content Brenda Smeenge – hoofd marketing => overige vragen


Download ppt "Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit."

Verwante presentaties


Ads door Google